Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@20:47:39 GMT

دانشنامه «عصب-روان‌شناسی زبان» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۴۰۷۰

دانشنامه «عصب-روان‌شناسی زبان» منتشر شد

دانشنامه «عصب-روان‌شناسی زبان» با ترجمه مهلا آرین‌پور زیر نظر حسن عشایری منتشر شد.

به گزارش ایسنا،  این دانشنامه با سرویراستاری متن انگلیسی هری. آ. ویتاکر و ویراستاری علمی رضا نیلی‌پور در ۷۹۰ صفحه با شمارگان ۳۰۰ نسخه و قیمت ۱۱۰هزار تومان در انتشارت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی راهی بازار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقدمه این کتاب به قلم حسن عشایری می‌خوانیم: دانشنامه «عصبروان‌شناسی زبان»  تألیف استاد برجسته ویتاکر، که به همت پژوهشگر حوزه زبان‌شناسی، خانم مهلا آرین‌پور  ترجمه و تنظیم شده و در اختیار پژوهشگران و مدرسین رشته‌های عصب روان‌شناختی، علوم اعصاب‌شناختی، آسیب‌شناسی مغز و اختلالات پردازش اطلاعات زبان قرار می‌گیرد، اثری جامع و چندبعدی است.

رویکرد غالب ویتاکر با آشنایی در زمینه‌های روان‌شناسی، زبان‌شناسی، عصب‌شناسی، جراحی مغز و اعصاب و شاخه‌های علوم اعصاب، برخلاف نگرش‌های تک‌ساحتی میان‌رشته‌ای و پویا است. همچنین بینش علمی در شاخه پژوهش‌های مغزی را با ارائه دستاوردهای جدید دچار تحول و دگرگونی می‌کند. مثال بارز این پدیده را می‌توان در فعالیت‌های عالی قشر مخ انسان و اختلالات مرضی ناشی از ضایعه‌های مغزی همچون انواع زبان‌پریشی مشاهده کرد.

 با تجربه دانش‌آموختگی، تدریس و پژوهش در رشته‌های علوم اعصاب، چنین مجموعه‌ای را در ادبیات معاصر انگلیسی، آلمانی و فارسی سراغ ندارم. این دانشنامه، با کیفیتی کم‌نظیر برای پژوهشگران و مدرسین رشته‌های بالینی علوم اعصاب همچون توانبخشی عصب‌شناختی راهگشا است. از پژوهشکده دانشنامه‌نگاری سپاسگزاریم که خلا منابع مستند و معتبر را در اختیار مراکز علمی مربوطه قرار می‌دهند.

 انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علوم اعصاب روان شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ کتاب «طراحی مدارهای منطقی» در جهاددانشگاهی قزوین منتشر شد

ایسنا/قزوین کتاب «طراحی مدارهای منطقی با استفاده از زبان برنامه نویسی VHDL» با هدف آموزش زبان VHDL که از مهمترین زبان‌های توصیف سخت افزار است، توسط انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشر شد.

کتاب «طراحی مدارهای منطقی با استفاده از زبان برنامه نویسی VHDL» به تألیف «مرتضی محمدی زنجیره»، «زهرا یعقوبی» و «زهرا حبیبی» توسط انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشر شد این کتاب با هدف آموزش زبان VHDL که از مهمترین زبان‌های توصیف سخت افزار است، تألیف شده است.

کتاب «طراحی مدارهای منطقی» در رشته‌های مختلف مهندسی (مهندسی کامپیوتر و مهندسی برق) می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. مباحث آموزش زبان VHDL که از مهم‌ترین زبان‌های توصیف نرم‌افزار است، به عنوان واحد درسی در اکثر دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور ارائه می‌شود و همچنین در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های معماری کامپیوتر تدریس و شبیه‌سازی می‌شود.

مطالب کتاب «طراحی مدارهای منطقی» در سه فصل مطرح شده است که فصل اول مقدمه و آشنایی با طراحی دیجیتال است و در فصل دوم مفاهیم اولیۀ زبان VHDL بیان شده و در فصل سوم به بیان ساختارهای زبان VHDL به طور کامل پرداخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، این کتاب در ۸۹ صفحه و قطع وزیری به بهای ۱۰۸ هزار تومان از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشر شده است و علاقه‌مندان جهت تهیه نسخه فیزیکی این کتاب می‌توانند به لینک B۲n.ir/s۳۴۱۱۱ مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ‌ کتاب «طراحی مدارهای منطقی» در جهاددانشگاهی قزوین منتشر شد
  • ویکی فقه؛ دانشنامه‌ای در حوزه علوم اسلامی
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها
  • روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو