Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، یان هاولز؛ معاون ارشد هوندا موتور در اروپا چندی پیش ضمن تایید این خبر گفت:
«هوندا قصد دارد تا پایان سال 2022 فروش و عرضه خودروهای درون‌سوز را در اروپا متوقف کند.»
هرچند اصلا انتظار نمی‌رفت که هوندا به این سرعت بتواند برای توقف تولید خودروهای درون‌سوز برنامه‌ریزی کند اما واقعیت این است که میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خودروهای تولیدی هوندا به قدری زیاد است که این خودروساز سال گذشته ناچار شد با تسلا همکاری کند تا مورد جریمه سازمان‌های حفاظتی قرار نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
بسیاری معتقدند که کاهش فروش خودروهای درون‌سوز و یا پرداخت جریمه بابت انتشار بیش‌از اندازه گازهای گلخانه‌ای چندان نتیجه بخش نیست و تنها در حالتی می‌توان واقعا میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را کنترل کرد که خودروسازان تنها خودروهایی را بفروشند که دوست‌دار محیط زیست هستند.
در خصوص هوندا این امر با حرکت به سمت تولید خودروهای هیبریدی و تمام برقی رخ خواهد داد.
مدیران هوندا مدعی هستند که این تنها ابتدای ماجراست و در طولانی مدت این کمپانی قصد دارد حتی تولید خودروهای هیبریدی را نیز به حداقل‌ترین حالت ممکن خود برساند. براساس جدول زمان‌بندی این شرکت تا سال 2035 دیگر خودروی هیبریدی تولید نخواهد کرد.  
مدیران هوندا می‌گویند آن‌ها نمی‌توانند در ابتدای امر و به صورت مستقیم به سمت تولید خودروهای تمام الکتریک گام بردارند و تنها دلیل این موضوع نیز به بعد اقتصادی جریان برمی‌گردد. یک خودرو تمام الکتریک نسبت به نمونه درون‌سوز و یا حتی هیبرید خود در حدود ۵۰ درصد گران‌تر است و به‌علاوه چالش‌های مربوط به میزان مسافت قابل‌ پیمایش نیز برای این خودروها وجود دارد.


منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اروپا هوندا خودرو برق خودروهای درون سوز تولید خودروهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۴۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی

تحلیل‌های مستقل نشان داد که جدیدترین گوشی‌های هوشمند هواوی، مجهز به مدلی از پردازنده پیشرفته ساخت چین هستند که سال گذشته رونمایی شد و توانایی این شرکت چینی برای حفظ تولید تراشه جنجالی را منعکس کرد.

به گزارش ایسنا، سری پورا ۷۰ (Pura ۷۰) که هفته گذشته توسط هواوی معرفی شد، مجهز به پردازنده Kirin ۹۰۱۰ است که در بررسی این دستگاه توسط شرکت مشاوره تِک اینسایتس، مشاهده شد. این یک نسخه جدیدتر از محصول Kirin ۹۰۰۰s است که توسط شرکت تراشه سازی SMIC برای گوشی «میت ۶۰ پرو» ساخته شد و باعث نگرانی مقامات آمریکایی شد که از نظر آنها، تراشه هفت نانومتری، فراتر از توانمندیهای چین است.

هواوی از زمان معرفی مدل «میت» در اوت سال گذشته، حیات دوباره را تجربه کرده و سوار بر موج ستایش از توانایی این شرکت برای تحقق نیمه رسانای پیشرفته با وجود تشدید محدودیتهای صادرات فناوری آمریکا شده است.

طبق آمار بازار که توسط تحلیلگران جفریز بررسی شده است، سری پورا ۷۰، در مدت دو روز از آغاز عرضه، به فروش رسید. مقامات آمریکایی اکنون سرگرم ارزیابی تحریم‌های بیشتر برای مهار این شرکت و بلندپروازیهای چین در عرصه ساخت نیمه رساناها هستند.

شرکت تِک اینسایتس اعلام کرد کاملا مطمئن است مدل پورا، حاوی پردازنده Kirin ۹۰۱۰ هواوی است که با فناوری پیشرفته تر از فرآیند تولید هفت نانومتری مرسوم شرکت SMIC تولید شده است.

لاین «پورا» که سابق بر این به عنوان «سری پی» شناخته می شد، معمولا به دلیل قابلیتهای قدرتمند دوربین، پرفروش بوده اند. فراهم کردن یک گزینه جدید برای کاربران چینی، فشار بیشتری بر فروش آیفون می آورد که تا سپتامبر، خبری از مدل جدید آن نیست. بانک جفریز اعلام کرد هواوی احتمالا سهم بازار بیشتری را در آستانه جشنواره فروش ۱۸ ژوئن، کسب خواهد کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، برای هواوی، این گام دیگری به سوی بازسازی کسب و کار مصرف کننده است که با تحریم‌های دوران ترامپ، نابود شد. این شرکت از نظر سهم بازار چین در سه ماهه اول امسال، با اپل برابری کرد که نشان دهنده ضعیف شدن سهم سازنده آیفون در این بازار طی ماههای اخیر بوده است.

دیگر خبرها

  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • چه تیم‌هایی در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 شرکت می‌کنند؟
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس)
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید