Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: بعد از پایان سال‌جاری در سراسر استان یک برنامه و بررسی آسیب شناسی جامع خواهیم داشت تا نقاط آسیب پذیر و بحران را ارزیابی کنیم تا بر اساس  همین برنامه ریزی مشکلات کم آبی در آینده نداشته باشیم .

به گزارش خبرنگار ما ؛مهندس علیرضا ایمانلو در نشست خبری با خبرگزاری ها افزود؛ هم اینک بیش از سه میلیون نفر از جمعیت شهری و 850 هزار نفر جمعیت روستایی استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند،

وی تصریح کرد:با توجه به کاهش بارش‌ها و مصرف زیاد آب، عدم فرهنگ سازی ؛عدم استفاده بهینه و رعایت حداقل ها متاسفانه در تامین آب مشکل ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع ویروس کرونا میزان آب مصرفی در استان را بالا برد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی  تاکیدکرد : با شیوع ویروس کرونا میزان آب مصرفی در استان از مصرف متعادل و استاندارد به مراتب بالا رفته و حتی مصرف آب در کشور نیز از مرز 40 درصد فراتر گشته است .

ایمانلو متذکر شد:مصرف آب شرب درسطح استان دربهمن ماه سال گذشته قریب به روزانه 850 هزار مترمکعب بود که این میزان در اسفند ماه روزانه از مرز یک میلیون و 100 هزار متر کعب افزون گشت.

در مجموع حدود 330 میلیون مترمکعب تولید آب داریم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در تشریح تولید میزان سالانه آب شرب شهری و روستایی در استان نیز اضافه کرد؛ در مجموع حدود 330 میلیون مترمکعب تولید آب داریم که  75 درصد تامین آب شرب از طریق آب منطقه ای و 25 درصد نیز از طریق چاه های شرکت آب و فاضلاب تامین و به چرخه مصرف می رسد.

این مقام عالی در شرکت آب و فاضلاب آذربایجانشرقی عنوان کرد:زنگ هشدار مشکل آب از سال  از سال 94 و 95 در تبریز به صدا درآمدو علی رغم تمام برنامه ریزی های و تدابیر باز هم در پیک مصرف تا حدودی مشکل ایجاد می شود که نیازمند همراهی مردم برای عبور این از مشکلات هستیم  و پش بینی می شود با انتقال آب ارس به تبریز این مشکلات مرتفع خواهد شد .

ایمانلو تاکید کرد:در شرایط کنونی تنها راه نجات تبریز در حوزه آب صرفاً  انتقال آب از ارس به تبریز است وعلاوه براین آیتم لازم هست  فرهنگ مصرف بهینه دربین مردم ساری و جاری گردد .

وی یاد آور شد:قریب به 70 درصد مشکل آب رسانی به نقاط مرتفع شهرتبریز رفع شده است و عمده مشکل اصلی  شهر تبریز  مربوط به بحث رینگ آبرسانی تبریز بوده و تا زمانی که در این محل زون بندی کامل اجرا نشود، این مشکل به طور کامل حل نمی‌شود.

 حفر 30  حلقه چاه در تبریز
ایمانلو اظهار داشت: این شرکت به ناچار دربرنامه های  کوتاه‌ مدت به دنبال حفر 30  حلقه چاه هست که هفت مورد از آنها  عملیاتی شده است و 27 مورد نیز در شرف عملیاتی شدن می باشد هرچندکه با شرایط فعلی و افزایش جمعیت و سیر مهاجرت از روستاها در دراز مدت این فرآیند نیز جوابگو نبوده و صرفا به منزله تزریق یک مسکن خواهد بود.

وی گریزی هم به برداشت آب از چاه های آتی زد و افزود؛ با حفر این چاه ها 300 لیتر در ثانیه بر میزان آب تولیدی استان افزوده خواهد گشت و لازم است تا سال آتی حدود 900 لیتر در ثانیه به تولید آب تبریز اضافه شود تا این شهر در آینده با کم آبی دست به گریبان نشود .

ایمانلو در ادامه دربحث جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب نیز خاطر نشان شد ؛جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب با هدف سالم‌سازی محیط زیست شهری، افزایش سطح بهداشت عمومی و جلوگیری از آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی از عمده اهداف  پروژه فاضلاب‌های شهری می باشد.

وی ادامه داد:از اهداف مهم دیگر  پروژه ایجاد مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلان‌شهر تبریز استفاده از کود آلی استاندارد تولید شده در حوزه کشاورزی و تامین ظرفیت تصفیه و انتقال بخش عمده فاضلاب جمع‌آوری شده سطح شهر تبریز مد نظر بوده است.

مطالبات اصلی مردم انتقال آب ارس به تبریز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همچنین؛ ازاستاندار آذربایجانشرقی ونمایندگان تبریز درخصوص  پیگیری انتقال آب ارس به تبریز که یکی ازمهمترین مطالبات اصلی استان است قدردانی نمود وافزود: انتظاربراین هست این مطالبات به جد پیگیری شود تا سه آینده  این پروژه اجرایی و آب ارس به موقع به تبریز انتقال یابد.

ایمانلو  اشاره ای هم به  فرسودگی شبکه های آب کرد و گفت: حدود 18.5 درصد از آب تولیدی استان برهمین اساس به هدر می رود و جا دارد برای جلوگیری از هدررفت آب سالانه 500 کیلومتر ازشبکه آب بهسازی و بازسازی گردد.

ایمانلو اضافه نمود: با اجرای یکپارچه سازی شرکت آب و فاضلاب شهری با روستایی، مشکل آب 30 روستای استان با هزینه ای بالغ بر هشت میلیارد تومان ازمحل منابع داخلی این شرکت حل شده و از نعمت آب بهرمند شده اند .

وی همچنین خبر از افتتاح بزرگترین تصفیه‌خانه آینده در تبریز داد و خاطر نشان شد:86 درصدشهر تبریز زیر شبکه انتقال فاضلاب قرار دارد وبزرگترین تصفیه‌خانه تبریز درحال اجراست که تا اواخر خردادماه سال آینده نهایتاً به بهره‌برداری خواهد رسید و انتظار می رود با اجرای این طرح تا 15 سال آینده  مشکلی از بابت فاضلاب در تبریزنداشته باشیم.

در ادامه این نشست معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی هم طی سخنانی گفت: این شرکت از ابتدای سال 98 مبلغ 115 میلیارد تومان از سوی دولت و از محل منابع عمومی برای تامین آب شرب این استان اخد و تامین نموده است

محمد خانی خاطر نشان شد:از این میزان اعتبار 65 میلیارد تومان در سال 98 جذب شده است، و برای سال جاری نیز 50 میلیارد تومان اعتبار دولتی پیش بینی شده است و همچنین از این میزان نیز 26 میلیارد تومان در قالب پروژه های ملی آبرسانی روستایی هزینه می شود.

وی اذعان داشت :علاوه بر اعتبارات دولتی از منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب نیز برای آبرسانی به روستاها هزینه شده و خواهد شد.

بهره مندی  65 شهر و یک هزار و 424 روستای استان ازخدمات آب شرب بهداشتی
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در خصوص  آمار تعداد روستا های تحت پوشش این شرکت افزود: در حال حاضر این شرکت به 65 شهر و یک هزار و 424 روستای استان خدمات آب شرب بهداشتی ارایه می دهد و بیش از 90 درصد روستاهای استان مشکل آب شرب ندارند .

خانی در مورد روستاهای غیر تحت پوش نیز عنوان کرد :آن تعداد از روستا ها هم که تحت پوشش این شرکت نیستند به صورت مشارکتی و با خودیاری  آب مصرفی را تهیه می نمایند و این روستاها به خاطر دسترسی آسان به منابع آبی از قبیل  چشمه و قنات ، حاضر به تحت پوشش قرار گرفتن در زیر مجموعه شرکت آب و فاضلاب نشده اند .
در پایان  این نشست هر یک از مدیران آب فاضلاب استان به برخی از اقدامات و عملکرد زیر مجموعه خود اشاره کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب انتقال آب ارس میلیارد تومان ارس به تبریز شهر تبریز تحت پوشش مشکل آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۵۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: پروژه فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرزاد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌هایی که در کشور و به تبع آن در استان وجود دارد موضوع فناوری است، گفت: در این راستا به منظور رفع موانع تکنولوژی و فنی واحدهای صنعتی احیا شده که ماموریت و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است فن‌بازار در استان تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: در حال حاضر نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.

محمدی بیان کرد: در استان چندین واحد صنعتی را دانش‌بنیان کردیم؛ همچنین با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: در منطقه ویژه اقتصادی ازنا، اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.

مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد، یادآور شد: خوشبختانه این واحد پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی