Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@14:16:39 GMT

اعزام دو بمب افکن آمریکایی به خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۵۵۱۷

اعزام دو بمب افکن آمریکایی به خلیج فارس

ژنرال مکنزی فرمانده سنتکام بعد از اعزام دو بمب افکن بی ۵۲ به منطقه خلیج فارس ادعا کرد که آمریکا بدنبال درگیری نیست. به گزارش پول نیوز، فرمانده سنتکام ادعا کرد: ما به دنبال درگیری نیستیم، اما باید در حالت آماده باش و متعهد باقی بمانیم تا به هر شرایط احتمالی یا مخالفت با هرگونه تجاوز پاسخ دهیم.

فرمانده سنتکام در ادامه تاکید کرد که توانایی پرواز بمب افکن‌های استراتژیک در سرتاسر جهان بدون توقف و همکاری سریع با شرکای منطقه‌ای نشان دهنده روابط نزدیک و تعهد مشترک ما به امنیت و ثبات منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنان مکنزی در حالی عنوان شد که فرماندهی مرکزی ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو بمب افکن استراتژیک بی ۵۲ از پایگاه نیروی هوایی بارکسدیل در لوئیزیانا به خاورمیانه پرواز کرده اند.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) ستاد فرمانده کل نیرو‌های ارتش آمریکا در منطقه خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی است.

سنتکام یکی از ۶ ستاد فرماندهی کل نیرو‌های مسلح ایالات متحده است و مرکز کنونی آن در پایگاه نیروی هوایی مک‌دیل در ایالت فلوریدای آمریکا قرار دارد.

ارتش آمریکا در یک ماه گذشته تا کنون دو بار بمب افکن‌های بی ۵۲ را در عملیاتی به اصطلاح ماموریت بازدارندگی به خاورمیانه اعزام کرده است.

اعزام بمب افکن‌ها در حالی صورت می‌گیرد که یک ماه از پایان انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا گذشته و ترامپ هنوز پیروزی بایدن در این دور از انتخابات را نپذیرفته و در روز‌های پایانی حضور خود در کاخ سفید خواستار کاهش نیرو‌های نظامی آمریکا در عراق و افغانستان شده است.

رییس جمهوری آمریکا مصمم است تا پیش از واگذاری قدرت به جو بایدن در ژانویه ۲۰۱۲ دوهزار و ۵۰۰ تن از نیرو‌های نظامی کشورش را از افغانستان خارج کند.

ترامپ گفته است که ۵۰۰ تن از سه‌هزار نظامی آمریکایی مستقر در عراق هم به کشورشان بازمی‌گردند.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز سه شنبه، ۱۷ نوامبر (۲۷ آبان) در بروکسل گفت، هزینه بازگشت زودهنگام نظامیان آمریکایی بدون هماهنگی با دیگر اعضای ناتو می‌تواند «بسیار بالا» باشد.

به اعتقاد او، داعش می‌تواند «خلافت تروریستی خود را که در سوریه و عراق از دست داده است» در افغانستان احیا کند.

استولتنبرگ تصریح کرد، افغانستان می‌تواند به مقر تروریست‌های بین‌المللی تبدیل شود.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: آمریکا تحریم های آمریکا تحریم تحریم نفتی آمریکایی بمب افکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۵۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه

پس از اینکه آمریکا اعلام کرد هیچ یک از نیرو‌های زمینی خود را به غزه اعزام نخواهد کرد، رسانه انگلیسی تلگراف نوشت احتمالا نیرو‌های این کشور جهت آنچه «کمک‌رسانی در ارسال محموله‌های بشردوستانه به غزه» خوانده شده، در این باریکه مستقر خواهند شد.

به گزارش ایسنا، یک مقام ارشد نظامی آمریکا روز جمعه مدعی شد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ساخت اسکله موقت در نوار ساحلی غزه را جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق کشتی به این باریکه آغاز کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم به نقل از این مقام ارشد نظامی گزارش کرد که ظاهرا ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق دریا از اوایل ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد.

ایالات متحده پیشتر گفته بود که یک «طرف سوم»، مسئول رانندگی کامیون‌ها در امتداد یک مسیر به سمت ساحل خواهد بود؛ مسئولیتی که طبق آنچه تلویزیون بی‌بی‌سی گزارش کرده است، می‌تواند توسط نیرو‌های انگلیسی ایفا شود.

البته بی‌بی‌سی گزارش داد که هنوز هیچ تصمیمی توسط دولت انگیس رسما اعلام نشده و «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس هم آن را هنوز مطرح نکرده است.

«گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس گفت: «بسیار حیاتی است که مسیر‌های بیشتری را برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه حیاتی به مردم غزه ایجاد کنیم و بریتانیا هم نقش پیشرویی را در ارائه کمک‌ها ایفا می‌کند.»

مقام آمریکایی مذکور گفته است: «حجم کمک‌های بشردوستانه برای غزه از مسیر دریایی حدود ۹۰ کامیون در روز خواهد بود که این عدد می‌تواند به حدود ۱۵۰ کامیون در روز افزایش یابد.»

دیگر خبرها

  • جست‎جو برای یافتن دختر ۴ ساله در کلاله
  • برگزاری رژه اقتدار دریایی در آبراه راهبردی خورموسی
  • همسایگان ایران مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح در حراست از خلیج فارس را می‌ستایند
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی