Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@17:58:29 GMT

فشار خونتان را بدون دارو کاهش دهید

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۸۵۸۱

با برخی اقدامات پیشگیرانه می تواند فشارخون بالا را کاهش داد و گرفتار عوارض این قاتل خاموش نشد. ناطقان: به نقل ازPrevention؛ اگر بیش از دو سال است که فشار خون خود را کنترل نکرده‌اید، به پزشک مراجعه کنید. فشار خون بالاتر از ۱۳۰ میلی‌متر جیوه، باید حتما کنترل شود.

وزن متعادل داشته باشید

ورزش منظم مانند پیاده‌روی سریع، در کاهش فشار خون بالا به اندازه دارو‌ها موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورزش به قلب کمک می‌کند تا از اکسیژن به طور موثرتری استفاده کند. در بیشتر روز‌های هفته به مدت ۳۰ دقیقه تمرینات کاردیو داشته باشید.

عمیق نفس بکشید

بدن ما با ترشح هورمون‌های استرس مانند کورتیزول و آدرنالین در خون، به استرس واکنش می‌دهد. این هورمون‌ها می‌توانند ضربان قلب شما را افزایش دهند و رگ‌های خونی را منقبض کنند و باعث افزایش فشار خون شوند اما تکنیک‌های تنفس عمیق می‌تواند به کنترل هورمون‌های استرس و کاهش فشار خون کمک کند.

غذا‌های غنی از پتاسیم بخورید

پتاسیم کلیه‌ها را ترغیب می‌کند که سدیم بیشتری از طریق ادرار دفع کنند و دفع سدیم می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند. موز یکی از منابع عالی پتاسیم است. سیب‌زمینی شیرین، گوجه‌فرنگی، آب پرتقال، لوبیا، نخود فرنگی، طالبی، عسل و میوه‌های خشک مانند آلو خشک یا کشمش از دیگر منابع خوب هستند. روزانه ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلی‌گرم پتاسیم دریافت کنید.

میزان مصرف سدیم خود را کاهش دهید. انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند که مصرف سدیم خود را کاهش دهید و به زیر ۱۵۰۰ میلی گرم در روز برسانید.

شکلات تلخ میل کنید

شکلات فلاوانول‌هایی دارد که با شل کردن رگ‌های خونی و تقویت جریان خون، به کاهش فشار خون کمک می‌کنند. مصرف منظم شکلات تلخ، فشار خون سیستولیک را ۵ میلی‌متر جیوه و فشار خون دیاستولیک را تقریباً ۳ میلی‌متر جیوه کاهش می‌دهد.

قهوه بدون کافئین بنوشید

مطالعات نشان داده که به طور متوسط​، مصرف ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی‌گرم کافئین، فشار خون سیستولیک را ۸ میلی‌متر جیوه و فشار خون دیاستولیک را ۶ میلی‌متر جیوه افزایش می‌دهد و اثرات آن می‌تواند تا ۳ ساعت ادامه داشته باشد.

به فکر درمان خر و پف باشید

خر و پف بلند و بی‌وقفه، علامت آپنه انسدادی خواب (OSA) است؛ اختلالی که با وقفه‌های کوتاه مدت و در عین حال بالقوه تهدیدکننده زندگی، در تنفس هنگام خواب مشخص می‌شود. به گفته محققان دانشگاه آلاباما، بسیاری از مبتلایان به آپنه خواب دارای مقادیر زیادی آلدوسترون، هورمونی هستند که می‌تواند فشار خون را افزایش دهد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: فشارخون ، دارو ، کاهش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فشارخون دارو کاهش کاهش فشار خون میلی متر جیوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۸۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید

ایتنا - یکی از مهم‌ترین تغییرات مورد انتظار در اپل واچ آینده اصلاح طراحی آن است، زیرا نسخه جدید دارای یک مادربرد ساخته شده از مس است که با مواد عایق پوشانده شده است.
طرفداران ساعت‌های هوشمند اپل منتظر عرضه نسل دهم این ساعت هستند که با قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید و مورد انتظاری وارد بازار خواهد شد.
  نوار مغناطیسی جدید
مدل آینده قرار است دارای یک سیستم نوار مغناطیسی جدید باشد که می‌تواند به این معنی باشد که باندهای اپل واچ موجود ممکن است با طراحی جدید سازگار نباشند و بند‌های مغناطیسی می‌توانند طراحی نازک‌تر و تغییرات باند را آسان‌تر و سریع‌تر کنند.
  باتری بزرگتر
یکی از مهم‌ترین تغییرات مورد انتظار در اپل واچ آینده اصلاح طراحی آن است، زیرا نسخه جدید دارای یک مادربرد ساخته شده از مس است که با مواد عایق پوشانده شده است.

یک مادربرد کوچک‌تر احتمالاً فضای بیشتری را برای باتری بزرگ‌تر و همچنین سایر اجزای داخلی فراهم می‌کند.

    فناوری نمایشگر پیشرفته
مدل بعدی اپل واچ با امکان معرفی صفحه نمایش 2.1 اینچی "microLED" جدید نیز شاهد پیشرفت‌هایی در زمینه فناوری نمایشگر و رنگ‌های زنده خواهد بود.

اطلاعات افشا شده نشان می‌دهد که اپل ممکن است اندازه‌های مختلف نمایشگر را در نظر بگیرد و بدنه ساعت را با حاشیه‌های نازک‌تر دوباره طراحی کند.
  فشار خون را کنترل کنید
جدای از بحث زیبایی شناسی، نشت اطلاعات نشان می‌دهد که اپل واچ آینده تعداد زیادی ویژگی‌های سلامتی جدید را به همراه خواهد داشت، که ممکن است شامل ویژگی مورد انتظار سنجش فشار خون باشد که اولین در نوع است.

در صورت فشار خون بالا، اپل واچ توصیه می‌کند که با پزشک مشورت کنید یا از یک دستگاه فشارسنج سنتی برای بدست آوردن خوانش های دقیق استفاده کنید و ثبت علل احتمالی را تشویق می‌کند.

    تشخیص آپنه خواب
اپل واچ احتمالا یکی دیگر از ویژگی‌های سلامتی را نیز ارائه می‌کند که تشخیص آپنه خواب است، طبق اطلاعات فاش شده که نشان می‌دهد این ساعت الگوهای خواب و تنفس کاربران را برای ارزیابی احتمال آپنه خواب تجزیه و تحلیل می‌کند و به آنها توصیه می‌کند در صورت نیاز به مشاوره پزشکی مراجعه کنند. لازم است.

دیگر خبرها

  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • بانک مرکزی آرژانتین، نرخ بهره را کاهش داد
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن