Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@02:08:40 GMT

در «خانه امن» چه می‌گذرد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۹۳۸۶

در «خانه امن» چه می‌گذرد؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خانه امن سریالی که برخلاف کار‌های دیگر ماه‌های اخیر توانسته به مخاطب برسد و براساس آخرین نظرسنجی‌های معاونت سیما، آن‌ها بالای ۳۰درصد مخاطب دارند و کارگردان کار، اما می‌گوید: «شک نکن مخاطبش بالای ۵۰ درصد است. من هر جا می‌روم همه دارند درباره «خانه امن» حرف می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوار تاکسی می‌شوم که دیگر راننده مرا نمی‌شناسد، اما سریال را دیدند و درباره صحنه‌هایش می‌گویند.»

احمد معظمی از سریالش گفت. خودش بحث را به سمت دوگانه «گاندو» و «خانه امن» برد و این تئوری که «خانه امن» پاسخ یک نهاد امنیتی به سریال «گاندو» است را رد کرد و درباره اتهام سفارشی‌ساز بودن سخن گفت!

حاشیه‌های کشته شدن خیالی خاوری در خاک کانادا!

احمد معظمی، اما حاضر نشد درباره ماجرای پرداختن به قصه خاوری در سریالش چیزی بگوید. اینکه در نسخه نمایش در آمده در سیمافیلم برای بازبینی آن‌ها از واژه داوری استفاده کرده بودند، اما نسخه ارسالی به شبکه نام خاوری را گذاشته بودند. این‌ها پرسیده شد و احمد معظمی ترجیح داد پاسخی ندهد، اگرچه پیش‌تر او با گفتن این جمله که در سریالم خاوری را کشتم تا دلم خنک شود، خبرساز شده بود!

این سکانس جنجالی، اما در روز‌های ابتدایی روی آنتن رفتن این سریال نام آن را در شبکه‌های اجتماعی مطرح کرد و برخی این سوال را مطرح می‌کردند که کشته شدن خاوری در «خانه امن» یک گاف امنیتی بود یا گوشه و کنایه سیاسی؟

تکرار نام جو بایدن در شب‌های انتخابات آمریکا روی آنتن تلویزیون ایران

همزمان با پر شدن رسانه‌ها از اخبار مربوط به انتخابات آمریکا و پیروزی جو بایدن بر دونالد ترامپ در این کارزار، نام رئیس‌جمهور منتخب آمریکا چندباری روی آنتن تلویزیون ایران مطرح شد. در بخشی از این سریال، کمال (یک مامور امنیتی با بازی حمیدرضا پگاه) در جریان بازجویی از خبرنگار عربستانی، از بایدن نام می‌برد و عنوان می‌کند «جو بایدن می‌خواست خانه امن ایرانی‌ها را ویران کند و ما اینجاییم که این اتفاق نیفتد»؛ از نظر برخی رسانه‌ها این اشاره به اظهارنظر بایدن مربوط به دوران حضور در جایگاه معاون اولی دولت باراک اوباما بوده و بهره گیری از این جمله مهم برای نامگذاری و خط داستان یک سریال، نشان دهنده هوشمندی عوامل سازنده سریال خانه امن است؛ اتفاقی که همزمان با روی کارآمدن جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا می‌تواند ماهیت واقعی دولت‌های مختلف واشنگتن را آشکار کند.

این دیالوگ و نقل قول معروف جو بایدن چندبار دیگر هم در سریال تکرار شد و برای برخی از مخاطبان این شائبه به وجود آمد که با توجه به اینکه «خانه امن» پیش از انتخاب جو بایدن ساخته شده این دیالوگ‌ها بعدا به سریال اضافه شده است. موضوعی که حمیدرضا پگاه در یک گفتگو آن را اینطور رد می‌کند: باید بگویم برای خودم هم جالب و عجیب بود، چون این بخش را دی یا بهمن سال گذشته فیلم برداری کردیم که اصلاً آن موقع کاندیدا‌های آمریکا مشخص نشده بودند.

تصویرسازی از داعش در «خانه امن»

حضور برخی از عناصر داعش در سال۹۵ در ایران یکی از خط‌های اصلی داستان سریال «خانه امن» است. تصویرسازی از ورود عناصر داعش به کشور، خانه تیمی آن‌ها و پوشیدن جلیقه انتحاری و اقدام آن‌ها برای انجام عملیات تروریستی در کشور، تصاویری هستند که در «خانه امن» بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

افشین حسنلو بازیگری که در قسمت‌های اول این سریال به عنوان عنصر داعش قرار بود در ترمینال جنوب عملیات انتحاری انجام دهد، درباره حسش در صحنه پوشیدن جلیقه انتحاری در این سریال می‌گوید: خیلی برایم جالب بود که وقتی این جلیقه را می‌پوشیدم، خودم هم از لحاظ درونی دچار استرس می‌شدم. حتی با اینکه می‌دانستم من قرار است جلوی دوربین بروم، بازی کنم و این یک اسباب بازی است و کار بچه‌های صحنه است، اما با این حال باز هم در ذهنم به این می‌رسیدم که چقدر یک انسان باید از لحاظ احساسی و عاطفی دگرگون شده باشد و مغزش شستشو داده شده باشد که بتواند چنین کاری را هم با خود و هم با انسان‌های دیگر بکند.

قربان نجفی بازیگر دیگری است که در سریال «خانه امن» نقش ابوعامر یکی از رهبران ایدئولوژیک داعش را ایفا می‌کند. او درباره این کاراکتر می‌گوید: «ابوعامر» کاراکتری بود که ظرفیت لازم برای کار و خلاقیت ایجاد می‌کرد. چالش اصلی من این بود که نقش ابوعامر از یک شخصیت واقعی گرته برداری شده بود. کاراکتری که نقشش را بازی می‌کردم، از نظر هیکل و روحیات با من تفاوتِ فراوانی داشت؛ بنابراین مجبور بودم از زوایای مختلف به آن نزدیک شوم. البته در نتیجه کاراکتری شکل گرفت که شاید می‌توانست در داستان حضور بیشتری داشته باشد.

یکی دیگر از بازیگرانی که نقش یک عضو داعش را ایفا می‌کند علیرضا رئیسی است. بازیگری که در کودکی و نوجوانی جلوی دوربین فیلم‌ها و سریال‌های خاطره‌انگیزی مثل «پاتال و آرزو‌های کوچک»، «مدرسه پیرمردها»، «شهر در دست بچه ها»، «قطار ابدی» و «دنیای شیرین» رفته و برای کودکان و نوجوانان دهه شصت چهره آشنایی است. او که خودش یک دهه شصتی است درباره این نقش می‌گوید: برای خودم این نقش جالب بود و این که «بغاض» این قدر منفی است که باید با میمیک صورتم حالتش را به بیننده القا می‌کردم. از شش سالگی یاد گرفته ام که مخاطبم را سرگرم کنم.

بهره‌برداری از حوادث واقعی در سریال «خانه امن»

در سریال «خانه امن» همانطور که در ابتدای سریال تاکید می‌شود از پرونده‌های حوادث واقعی بهره گرفته شده است. اتفاقاتی که در یک برهه زمانی در کشور ما رخ داد و در این سریال مرتضی اصفهانی به عنوان طراح اصلی قصه آن‌ها را به کمک حسین تراب‌نژاد نویسنده سریال به شکل فیلمنامه درآورده است. نام مرتضی اصفهانی پیش از این در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی که موضوعات امنیتی داشتند به عنوان مشاور فیلمنامه دیده می‌شد و حضور او در هر فیلم یا سریالی یعنی استفاده از پرونده‌های واقعی امنیتی.

در قسمت ۲۲ مجموعه تلویزیونی «خانه امن» داعشی‌ها به یک مسجد در غرب کشور رفته و امام جماعت اهل تسنن آن را به شهادت رساندند. آیا این قسمت برداشت از یک اتفاق واقعی بود؟ ماموستایی که در این سریال به شهادت رسید چه کسی بود؟ گفته می‌شود این سکانس، یادآور یک اتفاق تلخ در سال ۸۸ است. در این سال دو نفر از بزرگان اهل تسنن یعنی ماموستا شیخ‌الاسلام و ماموستا برهان عالی توسط گروهک‌های تکفیری به شهادت رسیدند. این اتفاق در ماه رمضان و در فاصله سه روز رقم خورد.

علاوه بر این شخصیت اصلی سریال «خانه امن» با بازی حمیدرضا پگاه «کمال» نام دارد که مأموری است که سرتیم پرونده‌های امنیتی است. نام «کمال» برای این بازیگر تصادفی انتخاب نشده است. در سریال «خانه امن» تصویر شهیدی در اتاق عملیات را می‌بینیم که این تصویر متعلق است به شهید «علی کمالی» (معروف به کمال) یکی از سربازان گمنام امام زمان (عج) که در راه امنیت کشور به شهادت رسید.

شهید کمال یکی از شهدای امنیت است. او در دهه ۶۰ و در اوج روزهایی‌که گروهک منافقین با عملیات خرابکارانه سعی در نا امن کردن فضای کشور داشتند، حضوری چشمگیر در طراحی و اجرای عملیات‌ها علیه این گروهک معاند داشت؛ عملیات‌هایی که در نهایت منجر به شناسایی و متلاشی شدن بسیاری از خانه‌های تیمی منافقین و در نهایت برقراری امنیت شد.

منبع: خبر آنلاین

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سریال خانه امن جاسوس سریال تلویزیونی خانه امن جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۹۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیم

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با امیر قطر درباره توافق پیشنهادی برای آزادی گروگان‌ها(تبادل اسرا) و آتش‌بس در غزه گفت‌وگو کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا  در گفت‌وگو با امیر قطر تاکید کرد که واشنگتن با مصر و قطر برای تضمین اجرای مفاد توافقنامه آزادی گروگان‌ها و آتش بس در غزه همکاری خواهد کرد.

این بیانیه افزود: دو طرف‌ آمریکایی و قطری در مورد ابتکارهای جاری برای افزایش ارسال کمک‌ها به غزه گفت‌وگو کردند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن از تلاش‌های امیر قطر و مقامات دوحه برای آزادی همه گروگان‌ها(اسرا) تشکر و قدردانی کرد.

این بیانیه تاکید کرد که بایدن و امیر قطر بر ادامه هماهنگی مستقیم و نیز از طریق تیم‌های مربوطه طی روزهای آینده توافق کردند.

فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماسدیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزهحماس: تسلیم هیچ فشار آمریکایی در مذاکرات نمی‌شویمرسانه عبری طرح جدید پیشنهادی به حماس را رسانه‌ای کرد

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • اصلاح کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد
  • ویدیوی لو رفته جو بایدن؛ توافق قریب الوقوع با ایران؟!
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • (ویدئو) استتار بایدن در میان دستیارانش
  • رئال مادرید و ثبت رکورد 8 بازی بدون شکست متوالی مقابل بایرن مونیخ
  • واکنش وکیل زنجانی به نقض حکم اعدام موکلش
  • گزارش تصویری | در دانشگاه های آمریکا چه می گذرد
  • «حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد
  • بایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیم
  • دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟