Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@17:40:29 GMT

ارتباط جالب گروه خونی و رژیم غذایی افراد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۸۹۸۲۳

ارتباط جالب گروه خونی و رژیم غذایی افراد

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، با استناد به مقاله علمی منتشره در مجله JAMA Network Open یک رژیم غذایی گیاهی دارای تأثیرات متابولیکی مفید است.

بر طبق نتایج یک آزمایش بالینی جدید گروه خونی تاثیری بر کاهش یا افزایش وزن افراد یا سلامت قلب و عروق در واکنش به مداخلات رژیم غذایی ندارد.

در اواسط دهه ۱۹۹۰، رژیم‌های غذایی وابسته به گروه خونی فرد توسط «پیتر جی د آدامو»، محبوب شد و رژیم‌های غذایی مختلفی برای انواع گروه خونی پیشنهاد می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال، گروه خونی O قدیمی‌ترین گروه خونی و مناسب برای رژیم‌های غذایی به سبک اجداد انسان‌ها همراه با پروتئین‌های حیوانی در نظر گرفته می‌شود.

از طرف دیگر، گروه خونی A یک گروه خونی جدیدتر محسوب می‌شود که بیشتر برای رژیم‌های گیاهخواری فاقد گوشت قرمز مناسب است.

محققان می‌گویند اگر چه گروه خون O در میان تمامی انسان‌ها در سراسر جهان رایج است، هیچ شاهدی وجود ندارد که ژن O نشان دهنده ژن اجدادی در سیستم ABO باشد و منطقی نیست فرض کنیم که یک ژن معیوب به صورت خود به خودی به وجود می‌آید و سپس به ژن‌های نرمال تبدیل شود.

اکنون آخرین شواهد در مورد انکار این مدل از رژیم غذایی که شبه علمی است، از یک آزمایش بالینی تصادفی جدید به دست آمده که اثرات متابولیک یک رژیم غذایی گیاهی کم چرب را بررسی کرده است.

این آزمایش روی بیش از ۲۰۰ نفر دارای اضافه وزن انجام شده و آن‌ها را به طور تصادفی در دو گروه رژیم غذایی گیاهی کم چربی و یک گروه کنترل که هیچ تغییری در رژیم غذایی آن‌ها ایجاد نشد، قرار دادند. این آزمایش به مدت ۱۶ هفته پیگیری شد.

یافته‌های اصلی این آزمایش این بود که رژیم غذایی گیاهی فعالیت متابولیکی پس از خوردن غذا را حدود ۲۰ درصد افزایش می‌دهد. این رژیم همچنین منجر به افزایش حساسیت به انسولین و کاهش وزن در مقایسه با گروه کنترل شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: گروه خونی سلامت قلب رژیم غذایی گیاهی انسولین رژیم غذایی گیاهی گروه خونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۹۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه

محمد آیینی مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری ایران  با بیان اینکه  در برخی از محلات  میزان فرسودگی واحد‌های مسکونی  افزایش یافته است گفت: در برخی از محلات ما شاهد آن هستیم که علاوه بر بافت‌های تاریخی سکونتگاه‌های غیررسمی هم وجود دارند که وجود این بنا‌های ناپایدار زمینه ساز به خطر افتادن  جان هم وطنان شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه برای ایجاد و تسریع در جریان نوسازی بافت‌های فرسوده و ایجاد سقف‌های امن  وزارت راه و شهرسازی دو راهکار اساسی در دستور کار قرار گرفته است افزود: به رغم همه تلاش‌هایی که صورت گرفته برای نوسازی بافت‌های فرسوده بیش از ۷۰  درصد مردم  و ساکنان این بافت‌ها از  بسته‌های تشویقی مطلع نیستند. بنابراین ارتباط دو طرفه برای اجرایی شدن این طرح‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای تسریع در اجرای این طرح‌ها ارتباط دو سویه برقرار کرده ایم و با استفاده از نیرو‌های مردمی و از محل اردو‌های مردمی بیش از ۷۰۰ نفر در گروه‌های جهادی در شهرستان‌ها حضور دارند.

آیینی با بیان اینکه با استفاده از پروانه‌های رایگان و با پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت و همچنین ارائه بسته‌های تشویقی شهرسازانه این طرح‌ها را شروع کرده ایم  گفت: ۲۴۵ شهر در این قالب بسته‌های بومی خود را طراحی کرده اند تا این طرح‌ها با همکاری جهادی گروه‌های جهادی از امروز  فعالیت‌های خود را شروع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود
  • چین با بذرهای فضایی کشاورزی می‌کند!
  • محققان عنوان می کنند؛ نقش موثر رژیم غذایی گیاهی برای سیگاری ها
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • رژیم غذایی گیاهی برای افراد سیگاری مفید است
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • اطلاعاتی جالب درباره جفت‌گیری عجیب‌ترین موجود جهان!
  • انسان‌های غارنشین گیاهخوار بودند