Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@15:33:33 GMT

تعهد اشتغال استان قزوین ۷۱ درصد تحقق یافت

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۰۰۸۸

تعهد اشتغال استان قزوین ۷۱ درصد تحقق یافت

رضا گروسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری، ایجاد ۱۶ هزار و ۳۷۷ فرصت شغلی به تفکیک دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌های استان هدف‌گذاری و ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: استان قزوین تا به امروز در تحقق تعهد اشتغال از برنامه ریزی صورت گرفته جلوتر است و در سطح کشور نیز رتبه خوبی در این زمینه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول با اشاره به تعهد اشتغال در شهرستان‌های استان، اضافه کرد: در آبیک از ۲ هزار و ۱۹۵ فرصت شغلی هدف گذاری شده، هزار و ۷۹۹ فرصت معادل ۸۱.۹۶ درصد، در آوج از ۹۵۵ تعهد، ۸۴۳ فرصت شغلی معادل ۸۸.۲۷ درصد، در البرز از ۲ هزار و ۱۳۳ تعهد، ۲ هزار و ۳۲۸ فرصت شغلی معادل ۱۰۹.۱ درصد، در بویین زهرا از ۲ هزار و ۵۹۲ تعهد، ۲ هزار و ۱۸۳ فرصت شغلی معادل ۸۴.۲۲ درصد، در  تاکستان از ۲ هزار و ۹۳۹ تعهد، هزار و ۷۷۰ فرصت شغلی معادل ۶۰.۲۲ درصد و در قزوین از پنج هزار و ۵۶۳ تعهد، ۲ هزار و ۷۰۴ فرصت شغلی معادل ۴۸.۶۱ درصد محقق شده است.

گروسی گفت: هم اکنون البرز با ۱۰۹.۱ درصد بیشترین میزان تحقق اشتغال استان را دارد و قزوین با ۴۸.۶۱ درصد کمترین میزان تحقق را در سامانه رصد ثبت کرده‌ است که باید با اهتمام بیشتر تا پایان سال جاری میزان اشتغال هدفگذاری شده را محقق سازد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به میزان اشتغال محقق شده استان به تفکیک دستگاه‌های اجرایی، گفت: تا به امروز شرکت آب منطقه‌ای ۸۴۸ درصد، آب و فاضلاب روستایی ۷۵ درصد، بهزیستی ۸۶ درصد، جهاد کشاورزی ۹۰ درصد، دانشگاه علوم پزشکی ۷۶ درصد، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۸۵ درصد، شرکت گاز ۱۰۴ درصد، صنعت، معدن و تجارت ۵۱ درصد، صندوق کارآفرینی امید ۱۰۴ درصد، فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۱۱ درصد، میراث فرهنگی ۹۶ درصد، کمیته امداد ۷۹ درصد، و اقتصاد و دارایی ۱۰۸ درصد اشتغال هدفگذاری شده خود را محقق ساخته‌اند.

وی گفت: تمامی اطلاعات ارائه شده در خصوص تعهد اشتغال استان براساس سامانه رصد انجام می‌شود که کد ملی تکراری را نمی‌پذیرد و حتماً باید یک فرصت شغلی ایجاد شده باشد تا بتوان آن را در سامانه ثبت کرد.

این مسوول با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سال جاری، گفت: همه گیری این بیماری، مشکلات و آسیب‌های زیادی را برای دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تولیدی و صنعتی استان ایجاد کرد ولی علیرغم تمامی موانع و مشکلات به وجود آمده در تحقق اشتغال استان پیشگام بوده ایم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به تسهیلات پرداخت شده به مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده استان، گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۷۰۱ پرونده دریافت تسهیلات کرونا در استان تشکیل شده است که از این تعداد، ۱۵ هزار و ۲۴۹ فقره پرونده، هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال ۱۹ هزار و ۵۹۷ نفر دریافت کرده‌اند.

گروسی در بخش دیگری از سخنان خود، توسعه کارآفرینی را بهترین راه ایجاد اشتغال پایدار در مناطق شهری و روستایی استان، دانست و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور باید برای تخصیص مشوق‌ها و اجرای بسته‌های تثبیت اشتغال اقدام کرد که در این زمینه طرح‌های کارورزی، مشاغل خانگی و تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر در دست اجرا است.

برچسب‌ها اختصاصی ایرنا اشتغال زایی اشتغال فراگیر استان قزوین اشتغال پایدار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا اشتغال زایی اشتغال فراگیر استان قزوین اشتغال پایدار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اختصاصی ایرنا اشتغال زایی اشتغال فراگیر استان قزوین اشتغال پایدار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اخبار کنکور فرصت شغلی معادل اشتغال استان استان قزوین تعهد اشتغال ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۰۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: خیران مدرسه ساز در این مدت ۹۸۰ میلیارد تومان از تعهدات خود ررا تحقق کردند که بیش از ۵۰ درصد از تعهدات این سنگرسازان علم و دانش است.

ناصر فتحی افزود: نوسازی مدارس استان با حدود ۱۰۰ نفر پرسنل در کنار بیش از ۱۷۰۰ خیر مدرسه ساز در حال ساخت و تجهیز ۴۵۰ طرح آموزشی پرورشی و ورزشی است.

وی گفت: همواره خیران نیکوکار در کنار دولت به ساخت و ساز فضای آموزشی کمک می‌کنند و در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد فضاهای آموزشی استان به صورت صد درصدی و یا کمتر با مشارکت خیران نیک اندیش در حال اجرا است.

ناصرفتحی ابراز امیدواری کرد در سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۰۰ طرح آموزشی در قالب ۵۰۰ کلاس درس تحویل دانش آموزان و فرهنگیان استان شود.

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال در اردبیل
  • رویداد صدرا دانشجویان را با فرصت‌های شغلی جدید آشنا می‌کند
  • ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی در مجموعه‎ی پایانه بار یزد
  • تسهیلگری مجوزها و زیرساخت مشوق‌ ایجاد اشتغال است
  • بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است
  • جهش کیفی و کمی تولید با مشارکت مردم تحقق می‌یابد
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال