Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام کاکایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار اختصاص یافته از محل اعتبارات ملی، سیل و استانی برای اجرای ۱۰۳ طرح روستای بالای ۲۰ خانوار پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار تخصیص یافته است، افزود: تهیه و بازنگری طرح هادی در سطح ۷۵ روستای استان نیز در دستور کار قرار دارد که در صورت تخصیص اعتبار این تعداد افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با اشاره به تهیه نقشه طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان یادآور شد: از مجموع ۶۰۷ روستای استان ۳۸۴ روستای بالای ۲۰ خانوار مشمول طرح هادی در این استان وجود دارد.

کاکایی با بیان اینکه سال گذشته طرح هادی در ۱۶۵ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان اجرا شد، گفت: در این مدت ۷۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اجرای طرح هادی در روستاهای ایلام اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: اعتبار اختصاص یافته برای اجرای طرح های هادی روستایی در سطح استان برای بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی و همچنین فضای سبز این تعداد روستاهای استان هزینه شده است. 

به گفته کاکایی، تا کنون اجرای طرح هادی در سطح ۴۰۰ روستای استان آغاز شده است. 

وی افزود: توسعه روستایی و ماندگاری جمعیت در روستاها با توجه به فراهم شدن شرایط مطلوب معیشت و اشتغال ممکن بوده که هم اکنون توسعه روستایی با محوریت اشتغال و معیشت در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار دارد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام ادامه داد: با رفع محرومیت مناطق روستایی، ارتقای سطح و کیفیت زندگی روستاییان و ایجاد اشتغال و بهره‌وری می‌توان، به توسعه روستایی دست یافت که در این راستا بنیاد مسکن با اجرای طرح هادی خدمات ارزشمندی به روستائیان ارائه کرده است.

وی گفت: در زمان حاضر طرح هادی روستایی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است که علاوه بر جنبه‌های کالبدی روستاها، جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار می گیرد.

کاکایی با بیان اینکه اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، تصریح کرد: در اجرای طرح هادی روستاها، باید به حفظ ساختار سنتی روستاها در ابعاد گوناکون فرهنگی و اجتماعی و استفاده از منابع و مصالح بومی، توجه ویژه داشت.

در مجموع ۶۰۷ روستای مشمول طرح هادی در استان ایلام وجود دارد که تاکنون برای بیش ۴۰۰ روستا این طرح اجرا شده است.

برچسب‌ها ایلام بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی ایلام بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی اخبار کنکور بالای ۲۰ خانوار اجرای طرح هادی انقلاب اسلامی توسعه روستایی اختصاص یافت طرح هادی بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۰۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام

ایسنا/ایلام مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان ایلام از اشتراک پذیری ۱۰ هزار و  ۲۳۶ مشترک جدید در طول سال ۱۴۰۲ در مناطق شهری و روستایی ایلام خبر داد.

 «مجتبی بهادری» در گفت‌وگو با ایسنا ، با اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد ۴ هزارو ۲۰۸ مورد در ایلام، ۲۰۵ مورد در چوار، ۵۲۴ مورد در ایوان، ۴۳۰ مورد در دره شهر، ۵۶۵ مورد در آبدانان، ۸۴۵ مورد در دهلران، ۲۲۲ مورد در صالح آباد، ۱۱۳ مورد در آسمان آباد، ۶۶۴ مورد در ملکشاهی، ۳۰۷ مورد در مهران، ۳۲۸ مورد در بدره، ۶۵ مورد در زرنه، ۴۷۴ مورد در لومار، ۴۹۷ مورد در موسیان، ۵۰۲ مورد در توحید، ۲۱۶ مورد در پهله و ۷۱ مورد در میمه بوده است.

وی با بیان اینکه در طول سال گذشته ۱۰ هزارو ۲۳۶ مشترک جدید به آمار مشترکین در اقصی نقاط استان روستایی استان اضافه شده است، گفت: در مجموع تعداد مشترکین گاز در مناطق شهری و روستایی استان به ۲۱۵ هزارو ۴۶۵ مشترک رسیده است.
بهادری با اشاره به اینکه شرکت گاز استان ایلام حرکت رو به رشد و پرشتابی را در توسعه گازرسانی به اقصی نقاط استان دنبال نموده که هم اکنون ۱۰۰ درصد مناطق شهری و بیش از ۹۹ درصد جمعیت روستایی ایلام از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، تصریح کرد: با تلاش و کوشش همکاران این شرکت هم اکنون این استان در ردیف استان های سبز کشور قرار گرفته است.
مدیر بهره‌برداری شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه نقش بی بدیل گاز در سبد انرژی گامی مؤثر در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی است، گفت: جایگزینی گاز طبیعی به عنوان یکی از اهداف استراتژیک این شرکت علاوه بر حفظ محیط زیست، در ایجاد رفاه عمومی، برقراری عدالت اجتماعی، پیشران توسعه اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت و اشتغال پایدار در روستاها تأثیر بسزایی دارد.
وی با اشاره به اینکه در طول سال گذشته ۳۸۵ منزل خانوار تحت حمایت کمیته حضرت امام (ره) و بهزیستی لوله کشی داخلی انجام شده است، گفت: این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی و کمک به اقشار نیازمند جامعه در مجموع تعداد ۳۸۵ مورد گازکشی داخلی ساختمان افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را در طول سال گذشته بصورت رایگان انجام داده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربند ایلخچی
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام