Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:28:51 GMT

نیم نگاهی به طرح مسجد، سنگر سلامت در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۰۶۳۲

نیم نگاهی به طرح مسجد، سنگر سلامت در خراسان رضوی

طرح شهید سلیمانی با عنوان "مسجد سنگر سلامت" روز بیستم آبان ماه امسال به منظور مقابله با کرونا با حضور جمعی از مسوولان خراسان رضوی و حضور ویدئوکنفرانسی رییس سازمان بسیج مستضعفان در مشهد آغاز شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفان در خصوص هدف این طرح گفت: طرح "مسجد، سنگر سلامت" به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با همکاری و توافق با وزارت بهداشت و درمان از کنار مضجع شریف و نورانی حضرت امام رضا (ع) آغاز شد و پس از مشهد در سراسر کشور به اجرا درمی‌آید و هم اینک این طرح در دیگر استانها نیز آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار غلامرضا سلیمانی با بیان این که این طرح مردم پایه و از بالاترین سطح علمی برخوردار و همراه با نیروهای ماهر به اجرا در می آید افزود: اگر این طرح به دقت انجام شود امیدواریم در فاصله زمانی پیش بینی شده شیب نزولی این ویروس آغاز شود و در مدت چهار ماه در مرحله کنترل و مهار قرار گیرد و بعد از آن، اقدامات بعدی و استمرار آن باعث ریشه‌کن شدن ویروس شود.

با شروع طرح "مسجد، سنگر سلامت" همه دستگاههای و سازمانهای خراسان رضوی پای کار آمدند و دستکم پنج هزار بسیجی نیز در این ارتباط آموزش دیدند.

بنا به گفته مسوولان اجرای طرح، شناسایی بیماران از طریق شبکه محله‌ای، معرفی به مراکز جامع سلامت منتخب، تسهیل هدایت بیمار به درمانگاه، نقاهتگاه و بیمارستان مطابق فرایند تعریف شده دانشگاه علوم پزشکی، پشتیبانی و حمایت از بیماران در دوره قرنطینه با رفع موانع معیشتی نظیر اهدای بسته‌های کمک معیشتی به خانواده بیماران، رفع موانع شغلی در زمینه اخذ و ارائه گواهی مرخصی استعلاجی معتبر و برطرف کردن مشکلات شخصی شامل خرید و انجام امور جاری زندگی فرد بیمار در صورت نیاز با استفاده از ظرفیت جوانان بسیجی مومن، امین و معتمد محل از جمله اهداف طرح "مسجد، سنگر سلامت" است.

با توجه به عنوان طرح، یکی از مراکز مهم اجرای طرح، مساجد هستند که بعد از شیوع کرونا و حضور فعال در رزمایش مواسات و همدلی و کمک به نیازمندان در این عرصه نیز وارد عمل شدند.

فعالیت ۲۱۶۷ مسجد در طرح مسجد سنگر سلامت

مدیر ارتباطات و رسانه مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی با بیان این که هم ‌اینک ۲ هزار و ۱۶۷ مسجد این استان در اجرای طرح شهید سلیمانی با عنوان "مسجد، سنگر سلامت"  مشارکت دارند اظهار داشت: از این تعداد ۶۹۵ مسجد در مشهد و هزار و ۴۷۲ مسجد در شهرستان‌های استان فعال هستند.

حجت‌الاسلام حسن افکار افزود: این فعالیتها در همکاری با بسیج جامعه پزشکی و دیگر نهادهاست و در این طرح از ظرفیت جوانان صالح، انقلابی و فعال مسجدی با محوریت امام جماعت به منظور کاهش شیوع کرونا استفاده می‌شود.

حضور ۱۶۷ تیم تخصصی

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی هم گفت: در طرح "مسجد، سنگر سلامت" مردم هر محله پای کار هستند و شیوه کار، محله محور است.

دکتر محسن ذاکریان افزود: در این طرح برای افرادی که روزمزد و نیازمند تامین مایحتاج زندگی خود هستند و از سویی به دلیل ابتلا به کرونا باید قرنطینه باشند بسته های معیشتی تهیه شده و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هدف این است که در دوره آلوده بودن یک فرد به کرونا مسائل مربط به قرنطینه به درستی رعایت شود.

او با بیان این که هم اینک ۱۶۷ تیم تخصصی استان خراسان رضوی به منظور پشتیبانی علمی و هدایت طرح "مسجد، سنگر سلامت" فعالیت می‎‌کنند اضافه کرد: در هر تیمی یک نماینده از بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، یک پزشک و چند نفر به عنوان خدمات پرستاری مشغول فعالیت هستند.

غربالگری ۲۷ هزار نفر

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: از ۲۵ آبان به مدت ۱۹ روز، در نقاط مختلف استان تعداد ۲۷ هزار و ۳۷۴ نفر مورد جدید شامل افراد مشکوک به کرونا، غربالگری حضوری و تلفنی یا خود اظهاری شدند و یا از طریق سایر موارد شناسایی و مورد بررسی قرار داده شدند.

دکتر محمود صادقی وزین افزود: در این مدت، همچنین ۲۰ هزار و ۲۴۳ نفر آموزش، دستورالعملهای مقابله با کرونا را دریافت کردند و به ۹ هزار و ۱۸۷ نفر فرد مبتلا به کرونا هم بسته معیشتی داده شده است.

وی ادامه داد: ارائه خدمات پرستاری و مشاوره پزشکی از دیگر اقداماتی است که در این مدت انجام شده است و ۱۰ هزار و ۹۴۶ نفر در این رابطه از خدمات یادشده بهرمند شدند.

او  اظهار داشت: امیدواریم با همکاری همه مردم در آمار درگذشتگان کرونا شاهد کاهش و در قطع زنجیره انتقال این ویروس روند افزایشی را شاهد باشیم.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت۲۳۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به بیماری کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۱ هزار و ۷۲۸ تن رسید.

برچسب‌ها سازمان بسیج جامعه پزشکی ویروس کرونا مسجد سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد سازمان بسیج مستضعفان پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بسیج جامعه پزشکی ویروس کرونا مسجد سپاه امام رضا ع خراسان رضوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد سازمان بسیج مستضعفان سازمان بسیج جامعه پزشکی ویروس کرونا مسجد سپاه امام رضا ع خراسان رضوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد سازمان بسیج مستضعفان اخبار کنکور بسیج جامعه پزشکی سازمان بسیج خراسان رضوی سنگر سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی

دریافت 53 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6091380

دیگر خبرها

  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • نگاهی به طبیعت پارک ملی ساریگل از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • علاقه عجیب شهید زین‌الدین به یک شهید
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • نگاهی به سیلابی شدن روستای دره گزان بر اثر بارش باران + فیلم