Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرادی بیناباج مساجد و هیئت های مذهبی را بهترین بستر برای تربیت هنرمند متعهد انقلابی دانست و گفت: تعامل حوزه هنری با بچه هیئتی ها و فعالان مسجدی می تواند علاوه برتربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی زمینه انتقال معرف دینی با زبان هنر را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «میثم مرادی بیناباج» امشب(21آذر) در جمع کارگروه فرهنگی هیئت بیت العباس(ع) ساری با بیان اینکه حوزه هنری پایگاهی برای شناسایی و تربیت هنرمند متعهد انقلابی است، اظهار کرد: یکی از اشکالاتی که در طول دهه های مختلف در تربیت انسان تراز انقلاب اسلامی وجود داشت این است که حوزه هنری  با پایگاه های معرفی کننده انسان تراز انقلاب اسلامی انقطاع داشته و یا اساسا ارتباط نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 معاون راهبری استان های حوزه هنری کشور افزود: اگر بخواهیم برای شناسایی نیروهای متعهد و مومن به اسلام و انقلاب کاری کنیم و فضای تربیتی و رشد آنها را در ساحت هنر فراهم کنیم ناگزیر از آن هستیم  یک پیوند و اتصال مستمر و هماهنگ با پایگاه های شناسایی و تربیت نیروی متعهد و مخلص همانند هیئت های مذهبی، مساجد و کانون های قرآنی ایجاد کنیم.

 

مرادی بیناباج خاطرنشان شد: تجربه نشان می دهد که هر جا به عرصه دینی و بهره گیری از تجربه و ظرفیت هیئت ها و مساجد ورود پیداکردیم، در این عرصه موفق بودیم نمونه های آن را در شهرهای مختلف کشور داشتیم و داریم که این پایگاه ها، هیئت ها و مساجد چهره هایی را در ساحت هنر انقلاب معرفی کردند که در کشور تاثیر گذار بودند.

 

وی با بیان اینکه مسجد جوادالائمه(علیه السلام) تهران، مسجد مالک اشتر مشهد و مسجد جزایری اهواز از نمونه های موفق در حوزه معرفی چهره های شاخص هنرمند از نوع متعهد و انقلابی هستند، گفت: متاسفانه در نیمه راه شاهد عدم استمرار این عملکرد پایگاه های دینی بودیم و احیای این کارکرد هیئت ها و مساجد در گرو ایجاد تعامل و هم افزایی حوزه هنری با بچه هیئتی ها و فعالان مسجدی است.

 

مرادی بیناباج با بیان اینکه امروز اگر بچه هیئتی به این نقطه از درک می رسد اگر می خواهد معارف دینی را به جامعه منتقل کند باید به ابزار هنر مجهز شود یک دستاورد است، گفت: ما در حوزه هنری در حوزه های مختلف می توانیم به هیئت ها خدمات بدهیم؛ خدمات آموزشی را برای شعر مداح، گرافیک، دکور و تصویر برداری هیئت ارائه دهیم. برای تحقق این مهم حوزه هنری با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی هماهنگ کند تا از طریق شورای هیئت های مذهبی کشور و استان ها این خدمات منتقل شود.

 

 وی بیان کرد: علاوه برخدمات رسانی به هیئت ها، باید  ظرفیت های بچه هیئتی ها را شناسایی و در راستای ترویج و تبیین هنر انقلاب به کار بست.

 

مرادی بیناباج با بیان اینکه اساسا اگر این اتصال انجام نشود نمی توانیم کادرسازی داشته باشیم، گفت: امروز با فقر نیروی هنرمند متعهد در کشور مواجه ایم و نسبتا در حوزه برخورداری از هنرمند متعهد انقلابی فقیر هستیم چرا که ما فکرکردیم در دانشگاه ها و آموزشگاه ها فراخوان بزنیم پول بگیریم هنرمند تربیت می کنیم. تکلیف ما این است هنرمند متعهد انقلابی تربیت کنیم  تحقق این مهم نیازمند بستر مناسب است؛ مسجد و هیئت بهترین بستر تربیت نیروی متعهد انقلابی است.

 

وی ضمن قدردانی از دست اندکاران هیئت بیت العباس (علیه السلام) ساری برای فعالیت در حوزه هنر و تربیت هنرمند متعهد، تصریح کرد: این که فعالان هیئت بیت العباس(علیه السلام) به این درک و فهم رسیدند در حوزه هنر و رسانه ورود پیدا کنند و با استفاده از فضای مجازی و زبان هنر معارف اهل بیت(علیهم السلام) را به سمع، نظر و بصر مخاطب برساند و محدود به فعالیت های جاری نباشد شایسته تقدیر است.

 

مرادی بیناباج اضافه کرد: اینکه این هیئت مذهبی به تبیین و ترویج گفتمان خانواده محوری تاکید دارد قابل تقدیر است و اگراین هیئت تلاش دارد پایگاه تولیدات فرهنگی مذهبی حول محور خانواده باشد دور از انتظار نیست که بچه های این هیئت به جایی برسند فیلم کوتاه داستانی درباره خانواده بسازند و راجع به خانواده ها مستندنگاری کنند.

 

وی به پیشینه فرهنگی مذهبی مردمان ساری اشاره کرد و گفت: این هیئت می تواند با فراگیری روایتگری تاریخ شفاهی،  روایت خانواده های الگو و موفق را داشته باشد.

 

مرادی بیناباج با بیان اینکه عملکرد هیئت بیت العباس(علیه السلام) بیانگر این که اولویت این هیئت حفظ بنیان خانواده است و می خواهد از طریق رسانه و هنر در حوزه خانواده کار کند و قائل به این هستند که خانواده مسئله اصلی کشور است، افزود:خانواده مهمترین سنگر و نهاد جمهوری اسلامی است و دشمن انقلاب درصدد برهم زدن انسجام بنیان خانواده است چرا که اگر خانواده از هم پاشیده شود دیگر کاری نمی توان کرد. اما اگر نهاد خانواده انسجام داشته باشد کشور انسجام دارد.

 

وی بیان کرد: اینکه این هیئت در ایام حزن و اندوه محرم با قصه گویی معارف دین را تبیین می کند درخورتحسین است. و حوزه هنری می تواند قصه گویی و روایتگری تاریخ شفاهی را به علاقه مندانی که این هیئت معرفی می کند، آموزش دهد تا کتاب تاریخ شفاهی خانواده های موفق و الگو حومه هیئت بیت العباس(علیه السلام) ساری تألیف و روانه بازار نشر شود.

 

مرادی بیناباج با بیان اینکه برای موفقیت در حوزه انتقال معارف دینی با کمک ابزار هنر باید مکانیزم های انفاق فرهنگی را فعال کنیم، گفت: همانطوریکه 699میلیون تومان برای احداث و بازسازی ساختمان این هیئت جمع آوری کردید برای احداث ساختمان ذهن و روح مردم با همراهی خیرین کار کنید که لازمه ساختن ذهن و روح مردم و هیئتی ها  تولید فیلم داستانی مستند، کتاب و تولید محتوا است. در کنار فعالیت های جاری هیئت، ترویج انفاق فرهنگی برای تولیدات فرهنگی، هنری و رسانه ای را پیگیر باشید.

 

وی اذعان کرد: خدمات فنی و آموزشی را حوزه هنری در حد بضاعت و لزوم ارائه خواهد کرد تا این هیئت به پایگاه فرهنگ، هنر ورسانه امام حسینی برای خانواده تبدیل شود.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: بچه هیئتی ها تربیت هنرمند متعهد انقلابی فیلم کوتاه ابزار هنر بنیان خانواده فعالان مسجدی حوزه هنری معارف دینی تاریخ شفاهی هنرمند متعهد انقلابی تربیت هنرمند متعهد هیئت بیت العباس علیه السلام پایگاه ها حوزه هنری بچه هیئتی هیئتی ها حوزه هنر هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۸۹۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله محمدی لائینی دراین نشست افزود: لایه اول فرهنگ همان باور است، روزانه باید باور‌ها و ایمان خودمان را قوی کنیم؛ ضعف معرفت و باور دینی اولین مسئله در حوزه فرهنگ عمومی است.

وی گفت:امیدواریم که جلسه شورای فرهنگ عمومی به خروجی مطلوب ولو سی‌درصدی برسد، قلیلی که در حال تقلیل نباشد و در حال تکثیر باشد خوب است، مثلا همین مسئله‌های زاد و ولد و ازدواج.که نیازمند توجه بیشتر است.

آیت الله لائینی تصریح کرد: تولید انسان در کنار صنعت و کشاورزی مهم‌تر و  پاشنه‌آشیل‌های جدی امزوز کشور است، یکی از مشکلات دستگا‌ه‌های اجرایی ما این است که مسئولینش این را باور ندارند مثلا در بحث رعایت پوشش، آنها را هم باید به این اصول فرهنگی با برگزاری کلاس و دوره باورمندتر کرد.

وی تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، تعاونی‌ها، دانش‌بنیان، صنایع خانگی، کشاورزی و ... حوزه‌های مشارکت مردم است، سال گذشته سال مانع‌زدایی بود قطعا اول موانع یا گره‌های سر راه حرکت ماشین اقتصاد و تولید را مشخص کردید، برداشتن آن موانع خودش اولین عامل برای جهش تولید است.

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی