Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@12:17:31 GMT

جایی که روسای جمهور مشتری ثابتش بوده‌اند/ عکس

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۰۸۶۵

جایی که روسای جمهور مشتری ثابتش بوده‌اند/ عکس

«آرگوسی» ("Argosy books") که حالا قدیمی‌ترین کتابفروشی شهر نیویورک و از قدیمی‌ترین کتابفروشی‌های جهان است، در سال ۱۹۲۵ توسط «لوئیس کوهن»("Louis Cohen") تاسیس شد. می‌گویند علت این نام‌گذاریِ «کوهن» این بوده که نام کتابفروشی(به دلیل آغاز با حرف "A") در آغاز فهرست دفترهای تلفن قرار بگیرد!

این کتابفروشی تا کنون خانه‌ها و نیز صاحبان گوناگونی داشته است، حالا پس از چندین بار نقل مکان در ساختمانی شش‌طبقه در مرکز شهر «منهتن» سکونت دارد و توسط خانواده «کوهن»، سه دختر و یک نوه موسس آن اداره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همسر «کوهن»، «روت شوین»("Ruth Shevin") گالری هنری این فروشگاه را تا دهه ۹۰ میلادی اداره و طی سال‌ها با چند نفر دیگر از اعضای خانواده «کوهن» برای مدیریت «آرگوسی» کار می‌کرد. 

صاحبان «آرگوسی» مدعی‌اند که در ارائه نسخه‌های مدرن، امضا، هنر، عکاسی، نقشه‌ها و چاپ‌های عتیقه تخصص دارند.

این کتابفروشی از زمان تاسیس تا کنون مشتریان مشهوری داشته است؛ از چهره‌های سیاسی گرفته تا هنرمندان برجسته آمریکایی. مثلا فرانکلین دلانو روزولت، سی‌ودومین رئیس‌جمهور آمریکا که کتاب‌هایی از فهرست‌های قدیمی سفارش می‌داد و ژاکلین کندی، همسر رئیس‌جمهور جان اف. کندی، سی‌وپنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا که برای تامین کتابخانه کاخ سفید به کمک نیاز داشت از مشتریان «آرگوسی» بودند. علاوه‌بر این، بیل کلینتون، چهل‌ودومین رئیس‌جمهور آمریکا نیز از زمانی که صاحبان این کتابفروشی کتاب‌های آسیب‌دیده از سیل «چاپاکوآ»ی نیویورک را بازیابی کردند، مشتری ثابتش بوده است.

البته مایکل جکسون(خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی)، استفن سوندهایم(آهنگساز و ترانه‌سرای آمریکایی)، پرنسس گریس(بازیگر آمریکایی)، سالی فیلد(بازیگر آمریکایی)، دناتلا ورساچه(طراح مد ایتالیایی)، اوریانا فالاچی(روزنامه‌نگار و نویسنده ایتالیایی) و کوین راد(بیست و ششمین نخست‌وزیر استرالیا) نیز از دیگر مشتریان قدیمی‌ترین کتابفروشی نیویورک بوده‌اند. گفته می‌شود که پتی اسمیت، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی نیز برای مدت کوتاهی در سال ۱۹۶۷ کارمند این کتابفروشی بوده است.

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1465131

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کتاب کتابفروشی بیل کلینتون رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۰۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های آمریکا از دانشجویانی که شجاعانه علی‌رغم سرکوب شدید پلیس آمریکا، با تحصن و تجمع صدای مردم مظلوم غزه شدند، حمایت کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، متن نامه مسعود میرزایی به شرح زیر است:

به نام خدا

همکاران محترم؛ دانشگاه‌های ما به عنوان حافظان آموزش عالی و آزاداندیشی، باید به عنوان سنگری جهت تبادل آزاد نظرات و ایده‌ها عمل کنند. ما در دانشگاه فردوسی مشهد، عمیقاً احساس می‌کنیم که باید نگرانی خود را نسبت به سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز دانشگاه‌ها علیه جنگ غزه، و به طور مشخص‌تر، اقدامات و سیاست‌های بی‌رحمانه اسرائیل ابراز کنیم.

اقدامات خشنی که برای خفه کردن گفتمان آکادمیک در مورد این مسائل مهم حقوق بشری انجام شده، عمیقاً نگران‌کننده است. این نه تنها قداست و حرمت آزادی آکادمیک را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بلکه مانع تلاش جمعی‌ ما برای دستیابی به حقیقت و عدالت می‌شود.

با توجه به تأثیر مخرب جنگ بر زندگی انسان‌های بی‌گناه از جمله کودکان، این وظیفه اخلاقی ماست که اقداماتی که حقوق بشر را نقض می‌کند، محکوم و در مورد این نگرانی‌های فوری و حیاتی جهانی، گفت‌وگوی باز را تشویق کنیم. به عنوان آموزگاران، ما باید از آرمان صلح و عدالت دفاع و اطمینان حاصل کنیم که جوامع دانشگاهی ما فضای امنی برای طرح انتقاد و حمایت از آرمان‌ صلح و عدالت هستند.

ما از همه دست‌اندرکاران می‌خواهیم که قاطعانه از این اصول حمایت کنند تا بر تعهد خود نسبت به آزادی اندیشه و کرامت انسانی مجدداً تاکید کنیم.

با احترام و دعوت به اقدام، مسعود میرزایی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاه‌های آمریکا‌
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی/ نوبت به روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش رسید
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد