Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی‌ در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از تعلل رئیس جمهور در ابلاغ دو قانون مهم و راهبردی «لغو تحریم‌ها» و  «تامین کالاهای اساسی»، گفت: بهتر است آقای روحانی به قانون گریزی خاتمه داده چرا که مجلس شورای اسلامی در این زمینه با کسی شوخی ندارد.

وی بیان کرد: مصوبه مجلس درباره تامین کالاهای اساسی، مرهمی هر چند اندک بر زخم های اقتصادی است که دولت روحانی بر اقشار آسیب پذیر وارد کرده و مصوبه هسته ای هم اتمام حجت مجلس با دولت‌های اروپایی است که نمی توانند نقش حمایت از برجام را بازی کرده و از آن طرف برای لغو تحریم اقدامی نکنند و تازه طلبکار هم باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه آلمان، گفت: آنان وقاحت را به حدی رسانده اند که از ایران می خواهند علیرغم تحریم صدرصدی همچنان برجام را اجرا و به جاسوسان هسته ای که در لباس بازرسان آژانس درآمده اند، اجازه حضور دهند!

موسوی لارگانی اظهار داشت: قانون لغو تحریم کاملا روشن و محکم است و دولت و در رأس آن رئیس جمهور ملزم به اجرای آن هستند.

وی تصریح کرد: عدم اجرای قانون یاد شده جرم تلقی شده و ممکن است حبس تا ۲۵ سال را برای قانون شکنان دنبال داشته باشد که در سخنان اخیر سخنگوی قوه قضائیه هم به آن اشاره شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، قانون اعطای یارانه برای تامین کالاهای اساسی و قانون لغو تحریم‌ها را دو بال لازم برای در هم شکستن تحریم داخلی و خارجی ارزیابی کرد و گفت: کسانی که دنبال بازی جناحی خود با «بایدن» هستند، از مصوبات مجلس به هم ریخته و امیال خود را در آستانه از دست رفتن می بینند و به همین جهت به کارشکنی و قانون گریزی روی آورده اند.

موسوی لارگانی تصریح کرد: اجازه نمی دهیم معیشت مردم و مصالح کشور گروگان کسانی شود که دنبال منافع جناحی خود هستند.

وی بیان کرد: قانون تأمین کالاهای اساسی در راستای رفع مشکل اقتصادی مردم در کوتاه مدت و آن هم در چنین وضعیت اقتصادی است و لذا دولت نباید جلوی حل مشکلات مردم بایستد.

کد خبر 5093328 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: دولت روحانی مجلس شورای اسلامی برجام طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها سیدناصر موسوی لارگانی مجلس شورای اسلامی محسن فخری زاده ایالات متحده امریکا پیام تسلیت حسن روحانی محمد باقر قالیباف حسین امیر عبداللهیان وزارت امور خارجه سعید خطیب زاده سوریه علی اصغر زارعی آیت الله محمد یزدی هیئت دولت محمد جواد ظریف کالاهای اساسی لغو تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۱۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر جمشیدی ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش ۱۵۵ میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

جمشیدی اظهار داشت: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

وی بیان داشت: امارات حدوداً ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالاهای وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه سال‌جاری مربوط به این کشورها است.

واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶ درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

وی با اشاره به واردات کالاهای اساسی از گمرکات مازندران اظهار داشت طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی ها وروغن های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می دهند.

کد خبر 6093106

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی