Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-نایب رییس مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری اظهارات اخیر رییس جمهور ترکیه از سوی وزارت خارجه و ارائه گزارش در این باره به مردم شد.

اردوغان در سخنرانی خود در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان قطعه‌ای از ترانه معروف ارس (آراز) را خوانده بود. بیتی که او خواند این بود: «ارس را جدا کردند و آن را با میله و سنگ پر کردند / من از تو جدا نمی شوم، به زور جدایمان کردند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس در توئیتی در واکنش به اظهارات رئیس جمهور ترکیه نوشت: «جناب اردوغان؛ ‏یا تاریخ نخوانده‌اید یا قصد تحریف آن را دارید... ‏دست از تلاش برای ایجاد فاصله میان برادری ایران و آذربایجان بردارید؛ این برادری خونی و دینی قرن‌هاست که پابرجاست و هر روز مستحکم‌تر می‌شود. دستگاه دیپلماسی نیز به جد این موضوع را پیگیری و گزارش آن را به مردم ارائه کند.»

اظهارات اردوغان باعث اختلاف می شود

 حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم نیز طی سخنانی در خصوص اظهارات رجب طیب اردوغان گفت: نمی دانم منظور رئیس جمهور کشور همسایه از خواندن شعر چه می‌تواند باشد آیا به دنبال ایجاد اختلاف در روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است و آن هم زمانی که وزیر امور خارجه آذربایجان در ایران به سر می‌رود و و توافقات خوبی نیز در این خصوص صورت گرفته است.

بنابر گزارش مهر، امام جمعه تبریز ادامه داد: روابط دو کشور به خصوص بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای در مورد آزادسازی اراضی اشغال شده آذربایجان مسیر خوبی را طی می‌کند این صحبت‌ها و شعر خواندن‌ها نمی دانم به چه منظوری در این مقطع صورت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به شعر خوانی بی ربط رئیس جمهور ترکیه افزود: خلاصه نمی‌دانم سهند و سبلان چه ربطی به قره باغ و جمهوری آذربایجان دارد و کشور همسایه ترکیه دارد، نکند اینها این صحبت‌ها ایران را تحریک کند که عکس العملی علیه جمهوری آذربایجان انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: این روزها ما باید کشورهای اسلامی دست به دست هم بدهیم و سرود ظفر بخوانیم چرا که خاک‌های بسیار مهمی از مناطق قره باغ اشغالی آزاد شده و همه کشورهای همسایه باید به تمامیت ارضی کشورهای دیگر احترام قائل بشوند، این در حالی است که ایران به تمامیت ارضی همسایه‌های خودش همیشه احترام قائل است.

وی ادامه داد: شاید اسرائیل در پشت پرده بخواهد عادی سازی پنهانی داشته باشد خوب شما که خودتان زمانی بیان داشتید رژیم کودک کش اسرائیل نکند این کشور یعنی اسرائیل پشت پرده باشد.

آل هاشم در پایان سخنان خود افزود: فراموش نکنید که اولین کشوری که موضع گیری کرد و آن کودتا را محکوم کرد جمهوری اسلامی ایران است و نباید فراموش کنیم در دهه ۹۰ در واکنش به قتل عام مردم جمهوری آذربایجان در قره باغ که گفته بودند کشتار آنها ربطی به ما ندارد آنها آذری هستند و ما ترک هستیم و آنها شیعه هستند ما سنی هستیم، من در پایان بازهم کشورهای مسلمان و همسایه را دعوت می‌کنم به وحدت و همدلی و احترام به تمامیت ارضی کشورها و همدلی و وحدت در مقابل دشمن اصلی یعنی آمریکا و رژیم اشغال گر اسرائیل که در کمین هستند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد جمهوری آذربایجان قره باغ آل هاشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۲۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه با مجله تایم بار دیگر با تأکید بر حمایت پروپا قرص خود از رژیم صهیونیستی، لفاظی‌های پیشین خود درباره جمهوری اسلامی را تکرار کرد.

به گزارش فارس، ترامپ در پاسخ به سؤال خبرنگار تایم در خصوص وفاداری به تل‌آویو گفت «من خیلی به اسرائیل وفادار بوده‌ام؛ وفادارتر از هر رئیس‌جمهوری. من بیش از هر رئیس‌جمهوری برای اسرائیل کار کرده‌ام».

وی در حالی که مدعی شد اگر رئیس‌جمهور آمریکا بود، هرگز جنگ غزه رخ نمی‌داد، ادامه داد که اگر هرگونه درگیری بین جمهوری اسلامی ایران و تل‌آویو رخ دهد، از رژیم صهیونیستی حمایت نظامی خواهد کرد.

ترامپ گفت «من کمک نظامی به اسرائیل را متوقف یا شرطی نخواهم کرد. بله همچنان از اسرائیل حمایت می‌کنم».

رئیس‌جمهور جنجالی پیشین آمریکا ادامه داد «اگر اسرائیل و ایران وارد جنگ شوند، آمریکا از تل‌آویو حمایت نظامی می‌کند. بسیاری بر این باورند که احتمال یک حمله تشریفاتی بین ایران و اسرائیل وجود دارد که اگر اینطور باشد خوب است و چیز بدی نیست. به هرحال پاسخ آری است اگر ایران به اسرائیل حمله کند، ما آن‌جا [در کنار رژیم صهیونیستی]خواهیم بود».

ترامپ همچنین به پاره کردن برجام و در پیش گرفتن فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت «نتانیاهو به اوباما التماس کرد که با ایران توافق نکند، اما من به توافق با ایران پایان دادم. هیچ رئیس‌جمهوری آن‌چه را که من انجام دادم برای اسرائیل انجام نداد. من مالکیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناختم».

وی با انتقاد از سیاست بایدن در قبال ایران ادامه داد «دولت بایدن اگر باهوش و پرانرژی بود به جای آن‌که به دنبال پیگرد قانونی ترامپ باشد، به دلیل وضعیت بدی که دارند با ایران توافق می‌کردند. آن‌ها باید با ایران توافق می‌کردند».

ترامپ با اشاره به این‌که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل تحولات غزه محبوبیت ندارد، گفت «من می‌گویم آن‌چه که در هفتم اکتبر رخ داد، هرگز نباید اتفاق می‌افتاد».

وی سپس گفت «من تجربه بدی با بی بی بی (نتانیاهو) دارم که به (سردار) سلیمانی مربوط می‌شود، زیرا همانطور که می‌دانید او درست لحظاتی قبل از حمله کنار رفت.. قرار بود مشترک انجام شود و یکدفعه به ما گفته شد که اسرائیل این کار را انجام نمی‌دهد و من در این خصوص خوشحال نبودم و هرگز فراموش نمی‌کنم».

ترامپ با این‌حال مدعی شد که اگر رئیس‌جمهور بود «هرگز جنگ غزه رخ نمی‌داد و حماس هیچ پولی نداشت».

وی سپس از عملکرد رژیم صهیونیستی در جنگ غزه انتقاد کرد و گفت «اسرائیل یک کار خیلی بد کرد و آن در زمینه روابط عمومی است... اسرائیل نباید هرشب تصاویری از ساختمان‌های درحال سقوط در غزه که با حضور افرادی که در آن هستند، بمباران می‌شود، پخش می‌کرد، اما این کار را می‌کنند».

ترامپ با تکرار ادعا‌های پیشین خود گفت «در دوران ریاست‌جمهوری من، تروریسم بسیار اندکی وجود داشت... چهار سال بدون تروریسم داشتم. ایران پولی نداشت که به کسی بدهد! داعش ۱۰۰ درصد از بین رفته بود، اما حالا در حال بازگشت است».

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • ایروانی: شروع‌کننده جنگ علیه اسرائیل نبودیم
  • باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • پس لرزه اظهارات جنجالی مهدی نصیری درباره رضا پهلوی و مصطفی تاجزاده