Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:23:21 GMT

نخستین برج فناوری مازندران رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۳۵۹۱

نخستین برج فناوری مازندران رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، پارک و علم و فناوری مازندران امروز در نشستی با سرمایه گذاران و شرکت های فناور استان از نخستین مجتمع فناورانه با عنوان «برج فناوری» رونمایی کرد. 

رییس پارک علم و فناوری مازندران در این مراسم گفت: این برج در زمینی به مساحد ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با زیربنای ۷۰۰ متر در ۱۰ طبقه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دکتر علی معتمد زادگان تامین اعتبار ساخت این برج را بر عهده سرمایه گذاری خود شرکت‌های فناورانه و دانش بنیان اعلام کرد و افزود: محل احداث برج در قلب پردیس پارک علم و فناوری در مجاورت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری خواهد بود. 

وی با بیان اینکه زمین برج در داخل پارک بوده و هیچ هزینه ای برای سرمایه گذاری جهت خرید زمین نیاز ندارد گفت: این برج به منظور استفاده خود شرکت های دانش بنیان و فناور ساخته و متناسب با نیاز آنها طراحی شده است.

رییس پارک مازندران هزینه ساخت این برج را حدود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد که از تسهیلات دولتی نیز برخوردار خواهد بود.

 معتمدزادگان از مزایای این برج را استفاده از به روزترین طراحی ها برای حداکثر بهره وری شرکت های فناورانه، ارزش افزوده بالا در تملک واحدها، عدم امکان خرید و فروش به غیر از شرکت های حاضر در پارک علم و فناوری، قرارگیری در محور دانشگاهی شهرستان ساری و استان با بیش از ۱۰ دانشگاه و همچنین مجاورت با دیگر شرکت های پارک علم و فناوری عنوان کرد. 

وی گفت که فاز نخست این ساختمان تا سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید و اکنون در مرحله اخذ مجوزات شهرستانی است. ساخت برج فناوری مازندران در راستای برنامه های حمایتی دولت برای تشویق شرکت های فناورانه جهت توسعه و بالندگی است که با فراهم کردن زیر ساخت های زمین ، مجوزات و حتی تسهیلات دولتی همراه است.

شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های اخیر نقش بسزایی در تحقق سیاست‎های اقتصاد مقاومتی کشور داشتند و موجب حرکت گسترده دانشگاهیان به سمت کسب و کار نوآورانه و فناورانه شدند. این شرکت ها علاوه بر حصول ارزش‌ افزوده، با درآمدزایی پایدار و گردش مالی بالا، نقش بسزایی در اشتغال زایی بر عهده دارند.

طبق گزارش های رسمی ، حمایت دولت در حوزه شرکت های دانش بنیان استان مازندران نه تنها باعث رشد سه برابری تعداد این شرکت ها شده ، بلکه میزان اشتغال آنها را نیز تقریبا هفت برابر کرده است. 

پارک علم و فناوری مازندران از سال ۸۹ فعالیت خود را با چهار شرکت دانش بنیان آغاز کرد و در ابتدای کار ، دایره محدودی از اعتماد و فعالیت را به نمایش گذاشت ، اما در سال های اخیر بسته های حمایتی باعث شد که نه تنها شرکت های جدید وارد فعالیت فناورانه شوند، بلکه شرکت های صنعتی قدیمی نیز پا در عرصه دانش بنیان گذاشتند تا کیفیت و رقابت پذیری محصولات خود را ارتقا بخشند.

بر اساس گزارشات رسمی در سال ۹۲ تنها ۳۳ شرکت فعال در حوزه دانش بنیان زیرمجموعه پارک علم و فناوری فعالیت داشتند که این تعداد امروزه به ۱۷۹ شرکت رسیده است. همچنین در حال حاضر ۲۶ محصول فناورانه از داخل استان به ۱۸ کشور صادر می شود. که گردش مالی ۵۰۰ میلیارد تومانی را برای این استان و کشور به همراه دارد.

برچسب‌ها مازندران پارک علم و فناوری دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران پارک علم و فناوری دانش بنیان ها مازندران پارک علم و فناوری دانش بنیان ها اخبار کنکور پارک علم و فناوری فناوری مازندران دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۳۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین شکری*، طی یادداشتی مأموریت ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری را پیگیری بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل هوایی، جاده‌ای، ریلی، دریایی، فضایی و فعالیت‌های دانش‌بنیان مرتبط با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دانست.

متن یادداشت به شرح زیر است؛

« حوزه حمل‌ونقل سهم قابل‌توجهی از توسعه اشتغال و رونق اقتصادی هرکشور را به خود اختصاص داده است. ما در ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری مأموریت داریم تا در بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل هوایی، جاده‌ای، ریلی، دریایی، فضایی و فعالیت‌های دانش‌بنیان مرتبط با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان این حوزه را پیگیری کنیم و درحوزه‌های مرتبط نظیر خودروهای الکتریکی واحتراقی، طراحی وساخت هواپیما، بالگرد، پهپاد، تجهیزات فرودگاهی، ماهواره و ماهواره‌بر، شناور، واگن مترو و... در تعامل و هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مشارکت کنیم.

از جمله برنامه‌های ستاد می‌توان به ایفای نقش حداکثری در توسعه زیست‌بوم نوآوری، فناوری و ایجاد ظرفیت و برنامه‌ریزی برای ارتقای سهم اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی با رویکرد مشارکت حداکثری ذی‌نفعان خصوصی و دولتی، تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی جهت بهینه‌سازی و تنوع‌بخشی به سبد حوزه صنعت حمل‌و‌نقل کشور و حل نیازهای این حوزه با تمرکز بر داخلی‌سازی اقلام راهبردی و ارزبر، ارائه برنامه و پیاده‌سازی پروژه‌های اقتصادمحور، پیشران و راهبردی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی با کلیه نهادهای حاکمیتی، سازمان‌های مرتبط دولتی و بازیگران بخش خصوصی با نگاه بلندمدت اشاره کرد.

در افق پیش روی ستاد اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی در زمینه خودرو، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان این حوزه با راهکارهای فناورانه به‌ویژه دربخش صنعت حمل‌و‌نقل الکتریکی و خودران از دغدغه‌های اصلی به‌شمار می‌رود. همچنین ارتقای مشارکت نخبگان در شناسایی و حل مسائل حوزه حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی با همکاری تنگاتنگ سایر ارکان تصمیم‌ساز، تصمیم‌گیر و اجرایی دولتی و خصوصی، هم‌افزایی فعالیت‌های مرتبط با حوزه هوایی و هوانوردی و نظارت بر توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان صنایع مربوط در سطح کشور از جمله برنامه‌های ستاد خواهد بود.»

* دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌ و‌ نقل پیشرفته و فضایی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند