Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- ایلام؛ کبری هواسی: مستند« آواز جغد کوچک» به کارگردانی مهدی نور محمدی در صدا و سیمای مرکز ایلام به سفارش سیمای استان‎ها تهیه شده و تولید آن بیش از 5 سال طول کشیده است؛ مستند آواز جغد کوچک درباره ۲ جغد کوچک است که زندگی تازه‌ای را در جنگل شکل داده‌اند که با ورود آدمی‌ به داخل جنگل، زندگی جغدها و سایر حیات وحش دستخوش تغییر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مستند در واقع یک مستند بلند زیست محیطی است که ۶۰ دقیقه بدون کلام داستان زندگی جغدها و حیات وحش ایلام را روایت می‌کند؛ در این مستند دیدنی مثل مستند در پناه بلوط از گفتار استفاده نشده و با زبان تصویر مستند را روایت کرده است.

رمز موفقیت آواز جغد کوچک و کسب تندیس بهترین فیلم از نگاه تماشاگران پرداخت به موضوع زیست محیطی ایلام بوده است که در جشنواره‌های مختلف تندیس‌های ارزشمندی را کسب کرده است. 

کسب جایزه مردمی برایم بسیار ارزشمند است

مهدی نورمحمدی مستند ساز و کارگران ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: در میان موفقیت‌ها جایزه مردمی جشنوارها، دلگرمی بیشتری به ما می‌دهد چرا که مورد ارزیابی جامعه‌ی هدف و مخاطبان اصلی فیلم قرار گرفته‌ایم.

وی افزود: برای من مردمی بودن جایزه‌ی مردمی بیش از اعتبارات مالی این موفقیت مهم است چرا که کسب جایزه مردمی جشنواره، نشانه انتقال درست پیام فیلم به مخاطب است.

مستند ساز و کارگران ایلامی گفت: مستند آواز جغد کوچک از تولیدات مرکز ایلام با نامزد شدن در سه بخش جشنواره‌ی مستند تلویزیونی شبکه مستند موفق به دریافت تندیس بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و تندیس بهترین صداگذاری فیلم، برای صادق رضانیا شد. 

وی تصریح کرد: این مستند در بخش بهترین مستند هم نامزد دریافت جایزه شد؛ این اثر فاخر که بیانگر حقایقی تلخ از تخریب حیات وحش است در جشنواره‌های دیگر نیز موفق به دریافت جایزه و کسب رتبه شده است.

نورمحمدی ادامه داد: این اثر فاخر که به زندگی حیات وحش ایلام و چالش‌های آنها می‌پردازد تاکنون در جشنواره‌های مختلف جوایز متعددی را دریافت کرده است.

وی گفت: از دیگر موفقیت‌های این مستند می‌توان به دریافت تندیس‌های بهترین کارگردانی، بهترین صدابرداری و صداگذاری در دوازدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی سینما حقیقت، دریافت تندیس بهترین تهیه کنندگی یازدهمین جشن مستقل سینمای مستند، نامزد بهترین کارگردانی بیست و یکمین جشن خانه سینما و دریافت لوح تقدیر بهترین کارگردانی و بهترین تهیه کنندگی تولیدات مراکز اشاره کرد.

انتهای پیام/ 970813

منبع: فارس

کلیدواژه: مستند ایلام فیلم جایزه مهدی نورمحمدی آواز جغد کوچک تندیس بهترین حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۳۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروازه بان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ تایلند با قهرمانی تیم ملی ایران خاتمه پیدا کرد و تیم‌های تایلند و ازبکستان رده‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.  

در پایان این مسابقات سعید احمد عباسی به عنوان باارزش‌ترین بازیکن جام لقب گرفت، این تنها جایزه احمدعباسی نبود و او عنوان بهترین گلزن مسابقات را با ۸ گل زده کسب کرد تا دو جایزه مهم این دوره از رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد و نامش در ویترین افتخارات تاریخچه مسابقات ثبت شد.  

باقر محمدی بهترین این تورنمنت لقب گرفت و همچنین جایزه بازی جوانمردانه به محمد اسامان موسی از تیم ملی تایلند رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • آیا برخورد سرد صلاح هنگام تعویض تنش بین او و کلوپ را به وجود آورد؟ / از نگاه دوربین تماشاگران
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروازه بان
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • تمرین ویژه جلالی برای ارسال‌ پاس‌گلهای بیشتر! (عکس)
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید/ پرتره‌ای از استاد علی جهاندار 
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری