Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر عراق در واکنش به درگیری‌های اخیر در استان «سلیمانیه» واقع در اقلیم کردستان، گفت: با جدیت برای محقق ساختن مطالبات ساکنان اقلیم کردستان تلاش می‌کنیم. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از بغداد الیوم، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به درگیری‌های اخیر در «سلیمانیه» واقع در اقلیم کردستان عراق میان ساکنان این اقلیم و نیرو‌های امنیتی واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: ما رنج و محنت ساکنان اقلیم کردستان را عمیقاً درک می‌کنیم. ‬ خشمی که اکنون سلیمانیه را فرا گرفته است، توجیه پذیر بوده و ریشه آن در سال‌ها و دهه‌های گذشته است.

نخست وزیر عراق در ادامه یادآور شده است: دولت بغداد با جدیت مسأله برآورده ساختن مطالبات ساکنان اقلیم کردستان و دیگر شهر‌های عراق را پیگیری می‌کند. این سخنان درحالی مطرح شد که از چند روز گذشته تاکنون استان سلیمانیه به صحنه درگیری‌ها میان معترضان و نیرو‌های امنیتی اقلیم تبدیل شده است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که ساکنان اقلیم کردستان در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی و نیز تأخیر در پرداخت حقوق کارکنان، دست به برگزاری تظاهرات زدند؛ تظاهراتی که با برخورد‌های خشونت آمیز نیرو‌های امنیتی مواجه شد.

بحران مالی مذکور طی ماه‌های اخیر منجر به قطع پرداخت حقوق کارکنان اقلیم کردستان عراق شد. افزون بر این، ضعف خدمات رسانی در اقلیم کردستان نیز از جمله موارد دیگری است که ساکنان اقلیم کردستان به آن معترض هستند.

تظاهرات مردم اقلیم کردستان عراق در ابتدا در شهر‌های رانیه، سلیمانیه، چمچمال، پیره مگرون، قلعه دیزه و حلبچه آغاز شد و هم اکنون دامنه آن تا دیگر شهر‌ها نیز در حال توسعه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: الکاظمی اعتراضات در سلیمانیه اقلیم کردستان ساکنان اقلیم کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۴۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم سندروم روده تحریک پذیر (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم) علائم و عوارض بیماری کاوازاکی (فیلم) سنگ کلیه؛ علائم و نشانه‌ها (فیلم)

دیگر خبرها

  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات شهرستان داورزن نجات یافتند
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • فیلم/جاری‌شدن سیل در سلیمانیه عراق
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • علائم سندروم روده تحریک پذیر (فیلم)
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • دلیل بارش‌های ناگهانی و سیل آسا در ایران چیست؟
  • (ویدئو) ساکنان تالاب‌های افسانه‌ای عراق از خشکسالی می‌ترسند