Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنل سفرا در همایش تجاری ایران- اروپا با حضور جمعی از سفرای اروپایی در تهران به موضوع روابط سیاسی و اقتصادی دو طرف و نقش اروپا در توسعه اقتصاد ایران خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، پایگاه اطلاع رسانی همایش تجاری ایران- اروپا با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که سفرای آلمان، اتریش، ایتالیا، فرانسه و به علاوه سردبیر دیپلماسی روزنامه گاردین در پنل مربوط به سفرا که روز 14 دسامبر (24  آذرماه) برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همایش تجاری ایران- اروپا قرار است روزهای ۲۴ تا ۲۶ آذرماه سال ۱۳۹۹ به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار ‌شود.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی همایش تجاری ایران- اروپا، در پنل مربوط به سفرا درباره روابط تجاری و سیاسی دو طرف و ادامه نقش اروپا در توسعه اقتصاد ایران همزمان با دیگر شرکا همچون چین بحث و رایزنی خواهد شد.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: این پنل فرصتی است برای شرکت های ایرانی و اروپایی تا نظرات سفرا در این زمینه را بشنوند و درک بهتری از ماهیت تعهد اروپا به توافق هسته ای و حفظ روابط تجاری با ایران پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، سازمان توسعه تجارت با همکاری مرکز بین‌المللی (ITC) و با حمایت اتحادیه اروپا، همایش تجاری ایران -اروپا (Iran-Europe Business Forum) را باهدف ایجاد بستر لازم برای همکاری‌های تجاری، علمی و فن‌آوری در جهت افزایش صادرات غیرنفتی ایران به اروپا برگزار می‌کند.

رویدادهای اصلی سه‌روزه این همایش شامل نشست‌های تخصصی در زمینهٔ مباحث مرتبط با روابط اقتصادی و تجاری ایران و اروپا و همچنین پانل‌های اختصاصی در  خصوص استراتژی ملی صادرات در زمینه‌ بخش‌های صنعتی ازجمله قطعات خودرو، اقلام پتروشیمی، بخش‌های کشاورزی شامل گیاهان دارویی، میوه و سبزی و بخش‌های خدماتی گردشگری و خدمات (ICT) است.

این همایش در حالی برگزار خواهد شد که هنوز سرنوشت روابط تجاری ایران و اروپا نامشخص است. در سال ۱۳۹۵ و پس از نهایی شدن اجرای برجام، بسیاری از شرکت‌های اروپایی به ایران آمدند و قراردادهایی به منظور سرمایه گذاری و مشارکت در طرح‌های اقتصادی ایران به امضا رساندند اما با این وجود پس از بازگشت تحریم‌های آمریکا، بخش مهمی از این شرکت‌ها ایران را ترک کردند.

هر چند اروپا در سال‌های گذشته از لزوم اجرای برجام سخن گفته اما در عمل هیچ یک از دولت‌های اروپایی نتوانستند گامی سازنده در مسیر احیای توافق هسته‌ای بردارند. با این وجود پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا این گمانه زنی را به وجود آورده که شاید رئیس‌جمهوری جدید این کشور حکم به کاهش تحریم‌ها علیه ایران بدهد و با توجه به اینکه رئیس جمهوری ایران اعلام کرده که کشور از هر فرصتی برای کاهش تحریم‌ها استفاده می‌کند، احتمالا بار دیگر شرکت‌های اروپایی شانس حضور در ایران بررسی خواهند کرد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اروپا ایران اتحادیه اروپا همایش تجاری ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۴۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رده‌بندی جدید لیگ‌های اروپایی؛ سری آ پس از 17 سال در بین دو لیگ برتر اروپا!

لالیگا به جایگاه سوم سقوط کرد و سری آ جای لیگ باشگاهی اسپانیا را در رده‌بندی جدید یوفا گرفت.

طرفداری | سری آ این روزها حال خوشی دارد و پس از اینکه آنها سهمیه پنجم لیگ قهرمانان اروپا را به طور قطعی بدست آوردند حال به رده دوم برترین لیگ‌های اروپایی هم صعود کردند.

رده‌بندی جدید لیگ‌های اروپایی از سوی یوفا منتشر شده که طبق عادت این چند سال، لیگ برتر انگلیس در جایگاه نخست قرار گرفته است. حتی حذف تیم‌های انگلیسی از تورنمنت‌های معتبر یوفا هم باعث نشده تا جایگاه اول لیگ برتر دچار خدشه شود و هنوز هم لیگ برتر انگلیس از دید و امتیازات فیفا در رده اول قرار گرفته است. نکته مهم اما در رده‌بندی جدید یوفا، جایگاه سری آ است. سری آ در رده‌بندی جدید یوفا به جایگاه دوم صعود کرده است.

این برای اولین بار و از فصل 07-2006 است که در آخرین رده بندی لیگ‌های اروپایی، سری آ را در بین دو لیگ اول قاره سبز می‌بینیم. اتفاقی که مطمئنا می‌تواند تاثیرات مثبتی در آینده برای فوتبال ایتالیا در پی داشته باشد. نکته مهم دیگر در این رده‌بندی سقوط لالیگا به رده سوم است. سیاست‌های خاویر تباس که به عقیده بسیاری از کارشناسان و هواداران فوتبال، اشتباه است تاثیر خودش را در رده‌بندی جدید یوفا به وضوح نشان داده است. در ادامه نگاهی به رده‌بندی 10 لیگ برتر اروپا می‌اندازیم.

10 لیگ برتر فوتبال اروپا در رده‌بندی جدید یوفا سیاست‌های خاویر تباس و سقوط لالیگا به جایگاه سوم لیگ‌های برتر اروپا

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • رده‌بندی جدید لیگ‌های اروپایی؛ سری آ پس از 17 سال در بین دو لیگ برتر اروپا!
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • دنبال رونق تجارت خارجی در مازندران هستیم