Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:46:45 GMT

بیماران کرونایی باید موادغذایی مناسب دریافت کنند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۵۵۵۹

بیماران کرونایی باید موادغذایی مناسب دریافت کنند

دکتر «مصطفی نچواک» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در زمان ابتلا به کرونا مایعات، الکترولیت ها، سدیم و پتاسیم مورد نیاز بدن را باید با خوردن میوه و سبزیجات تامین کرد.

او گفت: در زمان ابتلا به کرونا، مصرف آبمیوه رقیق شده و چای کمرنگ می تواند موارد مناسبی برای تامین آب بدن باشد و در این مدت باید پروتئین و ویتامین بدن تامین شود و همچنین تخم مرغ و گوشت مرغ بهترین مواد غذایی حاوی پروتئین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: رژیم غذایی در این مدت باید سبک باشد، به گونه ای که انرژی زیادی برای هضم مصرف نشود و سوپ مرغ با سبزیجات و هویج و جو بهترین گزینه است.

این متخصص تغذیه در ادامه گفت: باید حجم غذا کم و تعداد دفعات بیشتر شود که می‌توان به جای سه وعده پرحجم ۶ وعده کم حجم مصرف شود.

نچواک افزود: مصرف ویتامین C نیز در این مدت بسیار اهمیت دارد. مرکبات منبع خوب تامین این ویتامین است و با مصرف پرتقال، نارنگی و کیوی می‌توان ویتامین C بدن را تامین کرد.

او گفت: فرد مبتلا به کرونا نیاز بدن به ویتامین D را باید با مصرف مکمل‌ها تامین کند که به همین منظور مکمل‌های ۵۰ هزار واحدی ویتامین D ماهی یکبار باید مصرف شود. (علاوه بر مبتلایان به کرونا افراد سالم هم باید ویتامین D مصرف کنند.)

وی اضافه کرد: هویج، کدو حلوایی و جگر به شرط تازه بودن منبع تامین ویتامین A هستند که به تقویت سیستم ایمنی کمک بسیاری می‌کند.

وی گفت: همچنین لبنیات نیز با شرط کم چرب بودن، تازه بودن و پروبیوتیک بودن باید مصرف شود.

این متخصص تغذیه افزود: در دوران ابتلا به کرونا به هیچ‌عنوان فست فود، سرخ کردنی ها، چربی و نمک زیاد نباید مصرف شود چرا که این مواد دارای چربی ترانس بالا و اشباع است.

نچواک افزود: نوشابه، شکر و نوشیدنی‌های شیرین سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند و مبتلایان به کرونا نباید این مواد را در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

او گفت: توصیه‌ هایی که در مورد تغذیه افراد مبتلا به کرونا ارایه می شود باید با مستندات علمی باشد و باید توجه داشت کسی که توصیه می‌کند از لحاظ علمی صلاحیت بیان این مطالب را دارد یا خیر.

۶ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در کرمانشاه جان باختند

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با فوت ۶ نفر دیگر با تشخیص قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان، مجموع جان باختگان به هزار و ۳۵۵ نفر رسید.

مهدی محمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فوتی های ۲۴ ساعت گذشته شامل سه نفر در شهرستان کرمانشاه و در شهرستان های اسلام آبادغرب، دالاهو و هرسین هم هرکدام یک نفر بوده است.    

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۵ بیمار مثبت سرپایی در سطح استان شناسایی شدند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶ بیمار جدید با علایم کووید ۱۹ بستری و ۴۸ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

برچسب‌ها رژیم غذایی ویروس کرونا تغذیه سالم کرمانشاه پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رژیم غذایی ویروس کرونا تغذیه سالم کرمانشاه رژیم غذایی ویروس کرونا تغذیه سالم کرمانشاه اخبار کنکور ابتلا به کرونا مصرف شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۵۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با بیان این که، ضرب و شتم کادر درمان شوکه آور است، گفت: پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس در دست اقدام است.   به گزارش ایرنا، فریبرز درویش افزود : این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.   وی اظهار کرد : این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.   این مسوول اظهار داشت : در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.   رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت : هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.   بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ...به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می دهد.   نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان های غربی مازندران به شمارمی آیند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان