Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حبیب ملایی یگانه ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری زنجان اظهار داشت: در سفر اخیر معاون بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی به زنجان و پیگیری‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، تصمیمات لازم برای ساماندهی و احیای بافت‌های ناکارآمد شهری اتخاذ شده است.

وی با اشاره به لزوم جذب و تخصیص اعتبارات در اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری، گفت: در حال حاضر اختصاص ۷۵۰ تن قیر رایگان در سال‌های گذشته تحقق پیدا نکرده و تنها در سال جاری تعهدات مربوط به آسفالت‌ریزی با رویکرد محله محوری در محدوده‌های بافت فرسوده اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شهردار زنجان همچنین تهیه و تدوین برنامه راهبردی به عنوان الگوی جامع برای مداخله در بافت‌های فرسوده شهری در راستای بازآفرینی و توسعه شهر را خواستار شد و گفت: بی توجهی و نادیده انگاری در محلات قدیمی شهر، آسیب‌ها و معضلات اجتماعی را به همراه خواهد داشت و لزوم هماهنگی تمام دستگاه‌های اجرایی استان را در ابعاد مختلف خصوصا بازنگری طرح تفصیلی را می‌طلبد.

وی افزود: راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری و اجرای برنامه‌های آموزشی با رویکرد ارتقای فرهنگ شهروندی در منطقه از جمله فعالیت‌های مجموعه مدیریت شهری خواهد بود.

یگانه از مناطقی چون زینبیه، اصغریه و حسینیه به عنوان محله‌هایی که از فرسودگی خطوط انتقال نیرو رنج می‌برند یاد کرد و با یادآوری اینکه این مناطق به خاطر بافت قدیمی‌شان از انسجام خارج شده است، افزود: برای خروج این مناطق از مشکلات یاد شده، تخفیف‌های ۸۰ تا 100 درصدی در راستای بهسازی و نوسازی در نظر گرفته شده است.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه در حدود ۱۱ درصد از محدوده شهر زنجان در طرح تفصیلی مربوط به بافت‌های ناکارآمد قرار دارد، ادامه داد: برای ساماندهی بافت‌های ناکارآمد شهری اقدامات زیادی از جمله احداث خانه‌محله، کتابخانه و سالن‌های ورزشی انجام شده است.

در ادامه جلسه معاون اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان طی سخنانی به تعریف پروژه‌های متعدد برای اخذ اعتبار از محل پروژه‌های بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: امروز فراتر از این بحث، توجه به وظایف و ماموریت‌هایی است که دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌ریزی با محوریت محله محوری دارند.

رحیم توسلیان با تاکید بر پیش‌بینی الگوهای ساختاری در محلات قدیم زنجان، افزود: ضرورت ورود به بحث محله اصغریه زنجان در جنوب شهر که در فرآیند توالی جایگزینی قرار داشته و تبدیل به بافت فرسوده شده است به دلیل هویت اجتماعی و اقتصادی ملموس است که مورد غفلت و فراموشی قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر تبدیل یک محله رسمی به سکونتگاه غیر رسمی مشکلات عدیده‌ای را همراه خواهد داشت و امیدواریم زمینه‌های نوسازی این محلات با مطالعات اولیه تیم بازآفرینی و همکاری سایر نهادها و ارگان‌های ذیربط فراهم شود.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: در مدیریت شهری رعایت حریم‌های قانونی متوجه راه و شهرسازی در طرح‌های جامع و تفصیلی است و این مهم در دستور کار طرح‌های استان قرار دارد و فرایند طرح اخذ مسیر راه‌ها و حرائم را طی می‌کند.

بازگشایی 2 هکتار از محدوده حسینیه اعظم زنجان

در ادامه رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان نیز تاکید کرد: موقعیت استراتژیک مجموعه فرهنگی، مذهبی و معنوی حسینییه اعظم زنجان به عنوان فرصت در طرح‌های مطالعاتی پیش‌بینی شده است.

علیرضا فیروزفر با اشاره به بازگشایی ۲ هکتاری محدوده حسینییه اعظم در این منطقه از محل نذورات مردمی، گفت: در راستای حفظ و احیای بناهای محل با توجه به رویکردهای جاری برنامه‌ریزی متصور نیست ولی برای مشارکت برای آزادسازی یکپارچه منطقه به منظور رفع مشکلات اهالی آمادگی داریم و در نهایت برای مطالبه‌گری همراه اهالی خواهیم بود.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی زنجان مدیریت شهری شهرسازی شهردار زنجان حبیب یگانه بافت های ناکارآمد راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۵۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان

شهردار خوی از مسیرگشایی در بافت فرسوده و قدیمی این شهر با هدف کاهش ترافیک خبر داد و گفت: اجرای پروژه‌های مسیرگشایی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسن نصرالله‌پور امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران با توجه به اقدامات عمرانی شهرداری خوی شامل احداث کمربندی و مسیرگشایی در ۵ نقطه از بافت فرسوده شهر با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان اظهار کرد: اجرای این پروژه‌ها پاسخی به مطالبات مردمی در راستای کاهش ترافیک است.

وی افزود: همچنین با اجرای این پروژه‌ها در راستای بازآفرینی شهری اقدام و سعی داریم که مناطق کم برخوردار خوی نیز توسعه یابند.

شهردار خوی با اشاره به عملیات احداث کمربندی شهید سلیمانی گفت: کمربندی شهید سلیمانی به طول ۶ کیلومتر در مسیر رفت و برگشت که هر مسیر آن چهار بانده بوده و احداث آن موجب کاهش ترافیک خواهد شد.

نصرالله‌پور با اشاره به پروژه‌های مسیرگشایی در راستای کاهش ترافیک شهری توسط مدیریت‌شهری خوی تصریح کرد: مسیرگشایی ادامه شیخ نوایی، بهشتی شمالی، پشت پارک ملت منتهی به جمشیدآباد از جمله این پروژه‌ها است با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 750525

دیگر خبرها

  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • بسته تشویقی برای محلات بازآفرینی شهری
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است