Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@10:28:52 GMT

اجرای دو حکم اعدام فدرال آمریکا در دو روز متوالی

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۵۶۷۶

ساعت24-به دنبال اجرای حکم نهمین اعدام فدرال آمریکا از طریق تزریق مواد کشنده، حکم دهمین اعدام نیز به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت به همین روش اجرا شد.

 در حالی که حکم نهمین اعدام فدرال آمریکا در سال جاری میلادی، پنجشنبه هفته گذشته از طریق تزریق مواد کشنده اجرا شد، دهمین اعدام نیز در کمتر از ۲۴ ساعت، روز جمعه به همین روش انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه شبکه خبر‌ی «سی‌ان‌ان»، حکم این دو اعدام متوالی که در ادامه تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای از سر‌گیری و افزایش اعدام‌ها در این کشور اجرا شد، واکنش سیاستمداران و افراد مشهور این کشور را به دنبال داشته است.

«براندون برنارد» و «آلفرد بورژوا» به ترتیب نهمین و دهمین افرادی بودند که به طور متوالی و در فاصله حدوداً ۲۴ ساعت اعدام شدند.

براندون برنارد که یک شهروند سیاهپوست آمریکایی بود به اتهام همدستی در قتل دو نفر در سال ۱۹۹۹ در تگزاس، با تزریق مواد سمی اعدام شد.

برنارد که ظاهراً در زمان وقوع جرم ۱۸ سال سن داشته است، پنجشنبه شب به وقت محلی با استفاده از ترزیق کشنده در مرکز اصلاح و تربیت فدرال در «تریهوت» ایالت ایندیانا اعدام شد.

آلفرد بورژوا ۵۶ ساله هم به اتهام شکنجه و قتل دختر دو ساله خود در تگزاس در سال ۲۰۰۴ به اعدام محکوم شد.

بورژوا جمعه شب (به وقت محلی) در مرکز اصلاح و تربیت فدرال در «تریهوت» ایالت ایندیانا اعدام شد.

قبل از آنکه ترامپ قدرت را در سال ۲۰۱۷ به دست بگیرد، آخرین اعدام فدرال در سال ۲۰۰۳ انجام گرفته بود اما دولت ترامپ، تاکنون در سال ۲۰۲۰، حکم اعدام ۱۳ زندانی آمریکا را صادر کرده است که ۱۰ مورد آن انجام گرفته است.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، قرار است تا زمان تحلیف جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا بر اساس برآورد رسانه‌ها حکم دو اعدام فدرال دیگر نیز اجرا شود.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اعدام فدرال اعدام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۵۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ آیین پهلوانی دو هزار ساله بیل‌گردانی با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان محلات و مسولان برای استقبال از کشت‌های بهاره در شهر نیم ور این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی گفت: بیل گردانی ریشه در فرهنگ مردم نیم ور دارد و مردم این منطقه معتقدند، به برکت و زیادی آب در فصل بهار کمک می‌کند.

مرادی افزود: در این آیین ۱۲۰ نفر از کشاورزان از نیمه اسفند تا نیمه فروردین، مسیر ۱۸ کیلومتری از نهر‌ها و کانال‌های آب شهر را که مملو از گل و لای و گیاهان شده با همکاری هم پاکسازی می‌کنند. پس از لایروبی جوی‌های آب، در آیینی بیل گردانان به نوبت، هفت بیل را در دو دسته چهار و سه تایی به یکدیگر بسته و با مهارت و قدرت در دو جهت مخالف به صورت ضربدری بالای سر می‌چرخانند و قدرت نمایی می‌کنند.

به گفته مرادی ریشه آیین بیل‌گردانی به دلیل اهمیت آبیاری در این شهر و جنگ دیرینه انسان و طبیعت بر سر آب اجرا می‌شود.

این مراسم با اجرای موسیقی محلی و برگزاری غرفه‌های سوغات محلی و صنایع دستی در نیم ور از توابع شهرستان محلات اجرا شد.

آیین بیل گردانی در سال ۱۳۸۹ ثبت معنوی شده است ومقدمات ثبت جهانی آن در حال انجام است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد