Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مطابق آمارهای منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در این بخش در هشت ماهه امسال یک میلیارد و ۲۲ میلیون دلار به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۱.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش  آمارهای منتشره وزارت صنعت، از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه ۷۵ فقره سرمایه‌گذاری خارجی در طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری به ارزش یک میلیارد و ۲۲ میلیون دلار به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار در مقایسه با رقم ۵۹۷ میلیون دلاری هشت ماهه ابتدایی پارسال رشد ۷۱.۲ درصدی دارد.

همچنین سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر تعداد به ۵۵ فقره رسید که رشد ۳۶.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شامل همه درخواست­‌ها اعم از سرمایه‌گذاری برای ایجاد طرح‌های جدید، خرید سهام شرکت‌های موجود و همچنین سرمایه‌گذاری‌های خارجی در قالب ترتیبات قراردادی است.

 تا پایان مهرماه امسال بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی در گروه‌­‌های ساخت کک، فرآورده‌­های حاصل از تصفیه نفت، ساخت مواد و محصولات شیمیایی، ساخت محصولات از لاستیک و پلاستیک و ساخت فلزات اساسی بود.

همچنین در هفت ماهه امسال آلمان، چین، ترکیه و هند چهار کشور نخست از لحاظ ارزش سرمایه‌گذاری خارجی مصوب بودند، هرچند بیشترین تعداد سرمایه‌گذاری‌ها توسط کشور افغانستان با ۲۲ فقره انجام شد.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سرمایه گذاری خارجی مصوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۵۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۹ درصدی تجارت خارجی استان سمنان

مدیرکل گمرک استان سمنان از رشد ۵۹ درصدی تجارت خارجی این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از اداره کل گمرک استان سمنان، مرتضی حاجیان‌نژاد با اشاره به اینکه ۲۹ هزار تن کالا از مبادی استان به دیگر کشورها صادر شده است، اظهار کرد: ۳۴ کشور جهان مقصد نهایی محصولات تولیدی استان سمنان هستند.

وی افزود: انواع مواد شوینده، روغن موتور، سیم و کابل، مواد شیمیایی، شمش سرب، سود سوزآور کربنات سدیم، هیدروکربن، کاشی و سرامیک از استان سمنان صادر شدند.

مدیرکل گمرک استان سمنان با تاکید بر اینکه ارزش کالاهای صادراتی استان ۱۰ میلیون دلار برآورد شده است، خاطرنشان کرد: نسبت به بازه فروردین سال گذشته ۸۰ درصد رشد صادرات داشته‌ایم.

حاجیان‌نژاد ضمن با بیان اینکه میزان تجارت خارجی استان سمنان طی سال گذشته ۳۸۵ میلیون دلار ارزیابی شده است، تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل آن افزایش ۵۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه طی فروردین سال‌جاری ۱۵۵۰ تن کالا شامل مواد اولیه کارخانه‌ها و ماشین‌آلات به استان سمنان وارد شده است، افزود: ارزش این کالاها شش میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است.

کد خبر 751496

دیگر خبرها

  • رشد ۵۹ درصدی تجارت خارجی استان سمنان
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • تجارت ایران و هند با رشد ۵ درصدی به ۳۷۷ میلیون دلار رسید