Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:42:58 GMT

پاسخ ایرنا به خبرگزاری خانه ملت درباره یک خبر

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۷۱۹۶

پاسخ ایرنا به خبرگزاری خانه ملت درباره یک خبر

در واکنش به انتشار خبری تحت عنوان «واکنش عضو هیئت رئیسه به خبرسازی خبرگزاری دولت/ مهلت ابلاغ قوانین ۵ روز است نه ۱۵ روز/ بهتر است ایرنا مشاور حقوقی استخدام کند!» روی خروجی خبرگزاری وابسته به مجلس شورای اسلامی،  معاونت خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی روز شنبه در جوابیه ای اعلام کرد: همانطور که استحضار دارید خبرگزاری «خانه ملت» وابسته به مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه – ۱۹ آذرماه- در خبری از «اشتباه فاحش خبرگزاری دولتی ایرنا» سخن گفته و خبرگزاری جمهوری اسلامی را به «اتهام زنی به مجلس شورای اسلامی و فضاسازی علیه نمایندگان مردم» متهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این معاونت با ارائه توضیحاتی به منظور تنویر افکار عمومی و استحضار نمایندگان مجلس، از خبرگزاری خانه ملت درخواست کرد مطابق قانون مطبوعات این توضیحات در  این خبرگزاری منتشر شود.

در توضیحات معاون خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی آمده است:

۱. خبری که به آن اشاره شده، هرگز روی خروجی رسمی و سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر نشده است. متن کامل خبر ایرنا (((که سه شنبه شب با کد  ۸۴۱۴۰۳۳۷ روی سایت منتشر شده)) چنین است:
«قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها ابلاغ شد

تهران-ایرنا- رییس مجلس در نامه ای خطاب به هیات مدیره روزنامه رسمی کشور قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس عصر روز سه شنبه در نامه ای خطاب به «مجید اکبرپور» رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل روزنامه رسمی کشور مصوبه اخیر مجلس موسوم به «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» را ابلاغ کرد. در نامه قالیباف آمده است: «با توجه به انقضای مهلت مقرر در ماده یک قانون مدنی و در اجرای تبصره ذیل ماده یک قانون مذکور، «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» برای چاپ و انتشار در روزنامه رسمی ابلاغ می‌گردد.»

۲-  خبری که خبرگزاری خانه ملت به آن اشاره کرده، پیامی در کانال تلگرامی ایرنا بود که به دلیل عجله خبرنگار در تنظیم آن، ۵ روز ۱۵ روز تایپ و از آن مهلت دو هفته‌ای در قانون را برداشت کرده بود اما به محض آگاهی سردبیر  از این اشتباه، در کمتر از پنج دقیقه، این خبر از روی کانال حذف شد و خبر مورد تایید سایت (در کانال به جای آن خبر) انتشار یافت. علاوه بر این، از برخی کانال‌ها که آن را بازنشر کرده بودند نیز خواسته شد خبر را حذف کنند.

۳- با وجود این، همانگونه که معاون محترم پارلمانی رییس جمهوری و سخنگوی محترم دولت اعلام کرده‌اند با توجه به سازوکارهای نظام اداری و احتساب تعطیلات پایان هفته، رییس جمهوری تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه - ۱۹ آذر- برای ابلاغ قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس مهلت داشتند و به همین دلیل، از اینکه این قانون «با عجله» از سوی رییس محترم مجلس ابلاغ شد، ابراز تأسف کرده‌اند.

۴- ایرنا همانطور که از نام آن پیداست خبرگزاری رسمی نظام جمهوری اسلامی است و اخبار همه قوا و نهادهای کشور از جمله قوه مقننه را پوشش می‌دهد.

۵- منطقی نیست که برجسته‌سازی یک خطا در خبر که بلافاصله نیز اصلاح شده است، از سوی رسانه قوه مقننه دستاویزی برای اهداف سیاسی قرار گیرد و با خدشه به جایگاه ایرنا، تلاش شود تا رسانه رسمی کشور را وارد بازی‌های سیاسی کند.

۶- خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان خبرگزاری رسمی کشور و تنها خبرگزاری ایران که قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را دارد، با وجود برخی فشارها و هجمه‌ها، با جدیت به تلاش‌های خود برای دفاع از نظام و منافع ملی ادامه داده و تلاش می‌کند به وظایف قانونی و رسالت حرفه ای خود در همه زمینه‌ها جامه عمل بپوشاند. در این راستا، رویدادهای مجلس و دیگر سازمان‌ها و موسسات وابسته به قوه مقننه را همچنان پوشش خواهد داد.
 

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی ایرنا جمهوری اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ایرنا جمهوری اسلامی مجلس شورای اسلامی ایرنا جمهوری اسلامی اخبار کنکور اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها خبرگزاری جمهوری اسلامی مجلس شورای اسلامی رسمی کشور خانه ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد

سرلشکر موسوی گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

موسوی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‌افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را  هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاور مردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و  خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • ‌نمی‌توان برای اتفاق اصفهان عنوان «حمله» را به کار برد
  • به اتفاق اصفهان نمی‌توان گفت «حمله»!
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم