Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه اروپا هشدار داد که ۲۰۰ خانواده فلسطینی ساکن بیت المقدس در معرض خطر تخلیه اجباری خانه هایشان جهت ساخت و ساز شهرک های یهودی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «مرکز اطلاع رسانی فلسطین»، نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سرزمین های اشغالی فلسطین با صدور بیانیه ای نسبت به تخلیه اجباری خانه های فلسطینی از سوی صهیونیست ها هشدار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این بیانیه آمده است که مراجع صهیونیستی طی چند سال گذشته به صدور احکام و فرامین مربوط به تخلیه اجباری خانه های فلسطینی در منطقه شیخ جراح و شهرک سلوان واقع در بیت المقدس جهت تخریب آنها با هدف توسعه شهرک های یهودی شدت بخشیده اند.

 

این در حالی است که جنبش صهیونیستی صلح اکنون از وجود 661 هزار شهرک نشین یهود در کرانه باختری از جمله قدس خبر داد. 

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: قدس هشدار اتحادیه اروپا تخلیه اجباری خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعیاد یهودی؛ بهانه‌ای برای خشونت و تشدید شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در قدس

صهیونیست‌ها در حالی این روزها به بهانه عید یهودی «پسح» در حال هتک حرمت مسجدالاقصی هستند که مقامات محلی فلسطین تاکید کرده‌اند اعیاد یهودیان به ویژه عید پسح به مناسبتی برای خشونت علیه فلسطینی‌ها و تلاش برای تشدید شهرک‌سازی در قدس اشغالی و همچنین تغییر واقعیت مسجدالاقصی تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر «سعید یقین» معاون وزیر امور قدس در این باره به «العربی الجدید» اعلام کرد: «نه تاریخ باستان و نه تاریخ معاصر شاهد سوء استفاده از دین برای اعمال خشونت علیه مردمان تحت حاکمیت استعمار، مانند کاری که اسرائیل انجام می‌دهد، نبوده است. این اعیاد یهودی، اعم از مذهبی و رسمی، آسیب‌های سازمان یافته و برنامه ریزی شده‌ای به قدس به طور کلی  فلسطین وارد می‌کند.»

وی گفت: هدف از این خشونت مذهبی آرام کردن فلسطینی‌ها در قدس و پذیرش چهره یهودی برای این شهر مقدس است و اشغالگران می‌خواهند این هویت جعلی را به زور بر شهر تحمیل کنند.

یقین افزود: اسرائیل در سطح کابینه، احزاب، انجمن‌های مذهبی و شرکت‌های شهرک سازی درصدد تغییر هویت قدس به عنوان پایتخت خود است، بنابراین از اعیاد یهودیان برای حذف فلسطینی‌ها سوء استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: برجسته‌ترین کاری که انجمن‌های شهرک سازی انجام داده‌اند، تلاش مستمر آنها برای تشدید تهاجمات به مسجدالاقصی است که تحت حمایت نیروهای اشغالگر اسرائیل انجام می‌شود. از آغاز تعطیلات عید پسح یهودیان در سه‌شنبه گذشته، حدود سه هزار شهرک نشین به صحن‌های مسجدالاقصی یورش بردند و نگهبانان مسجد مبارک الاقصی و فعالان، چندین تلاش شهرک‌نشینان را برای آوردن حیوانات به الاقصی به منظور قربانی کردن ناکام گذاشتند. پلیس رژیم اشغالگر مدعی است که تعدادی از آنها را دستگیر کرده است، اما آنچه در میدان اتفاق می‌افتد این است که نیروهای اشغالگر از شهرک نشینان محافظت می‌کنند.

«عمر الکسوانی» مدیر مسجدالاقصی نیز در این باره به العربی الجدید اعلام کرد: در ایام تعطیلات یهودیان، اشغالگران به دنبال تحمیل واقعیت‌های جدید با زور هستند و نیروهای پلیس نیز از اقدامات جنجالی و تحریک کننده آنها حمایت می‌کنند و نمازگزاران فلسطینی را مورد تعرض و ضرب و شتم قرار می‌دهند.

وی افزود: در کنار این محدودیت‌ها، نیروهای اشغالگر به ضرب و شتم، بازداشت و تبعید از مسجدالاقصی و محله قدیمی قدس همزمان با حملات شهرک‌نشینان به فلسطینی‌ها می‌پردازند.

الکسوانی ادامه داد: حملات و ضرب و شتم انجام شده توسط پلیس رژیم اشغالگر به یک اتفاق روزمره تبدیل شده است و آنها روزانه تلاش می‌کنند تا نمازگزاران و کارگران اداره اوقاف اسلامی را از مسجدالاقصی بیرون کنند. این حملات اخیراً در ایام تعطیلات اعیاد یهودی، به ویژه توسط شهرک‌نشینان افراطی که از مناسبت‌های مذهبی برای محاصره مسجدالاقصی استفاده می‌کنند، تشدید شده است.

طبق گفته الکسوانی، تخلفات شهرک نشینان به اشغال مسجدالاقصی وجه قانونی نمی‌دهد؛ چراکه آنچه در آن و آنچه در زیر آن و اطراف آن است، ملک خصوصی مسلمانان است. علی‌رغم همه تلاش‌ها برای تخلیه مسجدالاقصی و سوء استفاده از اعیاد یهودی برای تحمیل تقسیم زمانی و مکانی به آن، اما این معادله‌ای که اشغالگران روی آن شرط بندی می‌کنند با شکست مواجه می‌شود.

این مقام فلسطینی همچنین گفت: شهرک‌نشینان به دنبال تحمیل معادله «خشونت» به عنوان عنوانی برای مرحله بعدی هستند، اما اگر حمایت پلیس از آنها نباشد، نمی‌توانند آن را عملی کنند.

وی همچنین اضافه کرد: اگرچه بیم گسترش تجاوزات شهرک نشینان با تهدید به ذبح قربانی در صحن‌های مسجدالاقصی وجود دارد، اما به دلیل مقاومت فلسطینی‌ها در داخل مسجد، آنها از اجرای این تهدیدات عقب نشینی می‌کنند.

 الکسوانی همچنین می‌گوید: این اقدامات اشغالگران تنها باعث افزایش اصرار فلسطینی‌ها برای حضور در داخل مسجد الاقصی و از بین بردن نقشه‌های اشغالگران و شهرک نشینان افراطی آن می‌شود.

«عبدالسلام عواد» محقق در امور قدس و اماکن مقدس به العربی الجدید گفت: هدف واقعی اشغالگران آسیب رساندن به مسجدالاقصی و در نهایت تخریب آن به منظور برپایی «معبد کذایی» یهودیان است.

شهرک‌نشینان و انجمن‌های شهرک سازی ایده ایجاد معبد ادعایی را ترویج می‌کنند و چندین سال است که در تلاش برای تحمیل تقسیم زمانی و مکانی در مسجدالاقصی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد
  • اعیاد یهودی؛ بهانه‌ای برای خشونت و تشدید شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در قدس
  • بیانیه حزب الله لبنان درباره حمله موشکی به میرون
  • حمله موشکی حزب الله به شهرک المناره در فلسطین اشغالی
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • فیلم| زن فلسطینی که خانه ویران‌شده‌اش را جارو می‌کند
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • آتش و فراموشی؛ روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده او در غزه
  • درخواست مشترک ۱۸ کشور از حماس برای توافق آتش‌بس