Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در  رشته توییتی در واکنش به سخنان اردوغان در مراسم رژه پیروزی ارتش جمهوری آذربایجان در باکو، نوشت که اردوغان و دیگر حاکمان منطقه باید بدانند که تاریخ منطقه نشان می‌دهد، این شمال رود ارس است که پیوند تاریخی با جنوب آن دارد.

عارف: اردوغان بداند شمال رود ارس است که پیوند تاریخی با جنوب آن دارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در  رشته توییتی در واکنش به سخنان اردوغان در مراسم رژه پیروزی ارتش جمهوری آذربایجان در باکو، نوشت که اردوغان و دیگر حاکمان منطقه باید بدانند که تاریخ منطقه نشان می‌دهد، این شمال رود ارس است که پیوند تاریخی با جنوب آن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، متن توییت های محمدرضا عارف به شرح زیر است:

تحولات مهم اخیر در قره‌باغ کوهستانی و منطقه پیرامون آن، نباید مورد غفلت راهبردی قرار گیرد. ایران با داشتن مرز طولانی با قفقاز جنوبی باید در تغییرهای ژئوپلیتیکی در حال شکل‌گیری در قفقاز جنوبی حضور فعال‌تر داشته و با ایجاد توازن در سیاست خارجی، منافع ایرانیان را تحقق بخشد.

‏در غیبت ایران، کشورهای دیگر منافع خود را در توافق‌نامه صلح میان آذربایجان و ارمنستان تحقق بخشیدند. کشورهایی که مرزی با قره‌باغ نداشته‌اند، به عنوان ناظر بر آتش‌بس ورود کرده‌اند. ایران باید در تامین ثبات و آرامش و نیز توسعه همه جانبه این منطقه نقشی فعال داشته باشد.

‏آقای اردوغان و دیگر حاکمان منطقه باید بدانند که تاریخ منطقه نشان می‌دهد، این شمال رود ارس است که پیوند تاریخی با جنوب آن دارد.

وزارت خارجه ایران باید اعتراض رسمی و کتبی خود را به دولت‌های باکو و آنکارا ابلاغ و خواستار توضیح و عذرخواهی رسمی ایشان شود.


‏با این‌حال، رخداد اخیر باید به گونه‌ای مدیریت شود که از ایجاد بحران میان ایران و ترکیه جلوگیری و ٣٠٠سال ثبات تاریخی مرزهای دو کشور حفظ و روابط اقتصادی دوجانبه گسترش یابد. 

این اصل راهبردی باید باور شود: "اقتصاد پویا" و "اتحاد داخلی" پیشران و پشتیبان سیاست خارجی همه کشورها است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدرضا عارف ایران و ترکیه رجب طیب اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۸۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی

ایسنا/خراسان رضوی ۳۰ فروند موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه میرون واقع در شمال فلسطین اشغالی پرتاب شد.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره بامداد یکشنبه موشک‌ها از جنوب لبنان به سمت پایگاه نظامی میرون رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شدند و آژیرهای هشدار در این منطقه به صدا در آمدند.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که صدای انفجارهای شدید در منطقه میرون به گوش می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف نقوش صخره‌ای در منطقه تاریخی ورزقان
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • بارش‌های اخیر ایران محصول ابردزدی و بارورسازی ابرها است؟
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی عملیات وعده صادق
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی و راهبردی علمیات وعده صادق