Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@20:40:20 GMT

درخشش ۲ گیلانی در مسابقات سراسری قرآن کریم

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۸۷۷۲

درخشش ۲ گیلانی در مسابقات سراسری قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدمهدی قربانیان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی اظهار کرد: به علت شیوع بیماری کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن به‌صورت غیرحضوری با حضور ناظر مسابقات از سازمان اوقاف در استان‌ها برگزار شد.

وی با بیان اینکه این مسابقات ۱۸ آبان در بخش آقایان با ضبط تلاوت‌ها در استودیو صداوسیمای مرکز استان گیلان و در بخش بانوان ۲۰ آبان به شکل ویدئو کنفرانس از طریق اینترانت هم‌زمان با سراسر کشور برگزار شد، گفت: رضا جانی پور از لاهیجان نفر اول رشته حفظ ۲۰ جزء و امیدرضارحیمی از رشت نفر چهارم رشته حفظ کل چهل و سومین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه هفت نفر در بخش برادران و هشت نفر در بخش بانوان مرحله کشوری چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن شرکت کرده بودند، تصریح کرد: در بخش برادران دو نفر در رشته قرائت، یک نفر در رشته ترتیل، یک نفر حفظ ۲۰ جزء، یک نفر حفظ کل و دو نفر در بخش اذان این دوره از مسابقات حضور داشتند.

به گفته قربانیان، در بخش بانوان نیز سه نفر در بخش قرائت، یک نفر در بخش ترتیل، یک نفر در رشته حفظ ۲۰ جزء، دو نفر در رشته حفظ کل و یک نفر در رشته دعاخوانی مرحله کشوری چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف شرکت کردند.

وی با بیان اینکه از بین نمایندگان گیلانی خواهر حاضر در مسابقات کشوری، هاجر خورشیدی و مژگان نجفی به ترتیب موفق به کسب مقام دوم رشته دعاخوانی  و رتبه سوم رشته تفسیر مسابقات کشوری شدند، افزود: از دیگر گیلانیان حاضر در این مسابقات حسین رفیع پور، شرکت‌کننده از استان تهران و فاطمه پیوسته، خواهر شهید علی پیوسته شرکت‌کننده از قم نیز موفق به کسب رتبه سوم ترتیل برادران و رتبه اول دعاخوانی خواهران شدند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن کریم قرآن گیلان گیلانی مسابقات سراسری قرآن دوره مسابقات نفر در رشته نفر در بخش یک نفر رشته حفظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۸۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم

 

نوزدهمین دوره آزمون تخصصی اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم برگزار شد.

رئیس اداره قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت: در این آزمون ۲۳۷ شرکت کننده در دو بخش خواهران و برادران در دو حوزه اراک و ساوه با هم به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه ۱۸۲ نفز از داوطلبان در حوزه اراک و ۵۵ نفر در حوزه ساوه است، افزود: شرکت کنندگان پس از کسب نمره قبولی درآزمون کتبی به مرحله شفاهی حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء راه خواهند یافت.

او گفت: حضور بانوان را پیشتاز در حفظ قرآن قرآن دانست و گفت: حضور بانوان در این دوره چشمگیر است. 

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • شرکت ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم
  • آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • شرکت ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی
  • رقابت ۱۶۸ نفر در آزمون سراسری حافظان قرآن کریم
  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در زنجان
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون