Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@20:56:01 GMT

بودجه به زبان ساده-۲| اجزای لایحه بودجه و نقش مجلس در تصویب آن+ویدئو

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۹۸۸۱۰

بودجه به زبان ساده-۲| اجزای لایحه بودجه و نقش مجلس در تصویب آن+ویدئو

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هر ساله چند ماه از زمان دولت بخصوص سازمان برنامه و بودجه و مجلس بخصوص کمیسیون تلفیق به بررسی و تصویب لایحه بودجه سالیانه اختصاص می‌یابد. همچنین بخش زیادی از توان نهادهای نظارتی وابسته به مجلس مانند دیوان محاسبات و مرکز پژوهش های مجلس، به بررسی این لایحه و یا شیوه اجرای آن توسط دولت اختصاص می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رغم نقش مهم بودجه در زندگی اقشار مختلف جامعه، اطلاعات عموم مردم درباره این موضوع بسیار اندک است. به همین دلیل، خبرگزاری فارس قصد دارد با انتشار سلسله ویدئوکامنت‌هایی گامی در راستای آشنایی مردم با موضوع بودجه بردارد و به سوالات کلیدی درباره این موضوع پاسخ دهد. 

لوایح بودجه سالیانه، اجزای مختلفی دارد و دولت همواره در قالب چند جلد کتاب، این لایحه را به مجلس تقدیم می‌کند. با توجه به حجم بالای اطلاعات ارائه شده در این کتاب ها و فرصت اندک مجلس برای بررسی آنها، قوه مقننه همواره بخش اندکی از آنها را به دقت مورد بررسی قرار داده و تصویب می کند. در دومین قسمت از این ویدئوکامنت ها که در ادامه آمده است، قصد داریم به این سوال  که «اجزای لایحه بودجه و نقش مجلس در تصویب آن چیست؟» پاسخ دهیم:

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بودجه به زبان ساده مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۸۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد

جدول شماره ۵ لایحه بودجه ۱۴۰۳ که به درآمدهای دولت در بخش‌هایی نظیر درآمدهای نفتی، مالیاتی، حقوق گمرکات، حقوق مالکانه دولت در معادن و ارتباطات اختصاص دارد، در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در جلسه علنی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ که مربوط به بخش دوم آن و جداول بودجه است در دستور کار قرار گرفت و جدول شماره (۵) که به درآمدهای دولت از جمله درآمدهای نفتی، مالیاتی، حقوقی و گمرکات، حقوق مالکانه دولت در معادن و حقوق مالکانه دولت در ارتباطات اختصاص داد، به تصویب نمایندگان رسید.

کد خبر 749018

دیگر خبرها

  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت