Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: سال آینده ۶ رویداد مهم ورزشی از جمله المپیک را پیش‌رو داریم. دولت، سازمان بودجه و مجلس توجه و نگاه خوبی به بودجه ورزش دارند و با تصویب کلیات بودجه در صحن علنی مجلس، بودجه حوزه ورزش تامین خواهد شد.

«کیکاووس سعیدی» روز  شنبه در گفت و گویی به سهم کمیته ملی المپیک از بودجه سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: افزایشی در این بودجه لحاظ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال میلادی آینده ۶ رویداد بزرگ یعنی المپیک، بازی‌های ساحلی آسیا، مسابقات داخل سالن آسیا و هنرهای رزمی، المپیک آسیایی جوانان، بازی‌های کشورهای اسلامی در ترکیه و بازی‌های زمستانی آسیایی چین را پیش رو داریم.   با توجه به مصارف مالی و ریالی، امکانات لازم باید در اختیار ما قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: دولت،  سازمان بودجه حمایت کرده و مجلس هم نگاه خوبی داشته است. ان‌شاءالله کلیات بودجه در صحن علنی مجلس تصویب و پس از آن، بودجه حوزه ورزش تامین شود.

سعیدی همچنین درباره حضور هیات بلندپایه ورزشی قطری که هفته گذشته به منظور رایزنی برای میزبانی بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ به تهران سفر کرده بود، گفت: هیات ۱۲ نفره از کمیته ملی المپیک قطر با درخواست این کشور راهی ایران شد. با توجه به اینکه مجمع عمومی شورای المپیک آسیا این هفته در مسقط عمان برگزار  و میزبان بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ تعیین می‌شود،  برنامه‌ها و پیشنهادهای خود را در دیدار با مسئولان ورزش کشور ارایه دادند.

وی افزود: این رایزنی‌ها در بین کشورها  مرسوم است و باید در مجمع عمومی دید که چه تصمیمی برای میزبانی بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ گرفته می شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره احتمال برگزاری اردوی برخی تیم‌های ملی حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در جزیره کیش، اظهار داشت: برنامه‌های قطر با هماهنگی فیفا آماده شده است. مذاکراتی با آنها داشتیم که خودشان استقبال کردند و تمایل داشتند در چارچوبی که تعریف می‌کنیم، همکاری ورزشی ۲ کشور استمرار داشته باشد.  همکاری ورزشی بین تهران و دوحه در قالب تفاهم‌نامه مبادله خواهد شد.

سعیدی ادامه داد: محورهای همکاری در زمینه کمپ‌های مشترک، موضوعات آکادمیک، علمی و پژوهشی، تبادل تجربیات ۲ کشور ایران و قطر درباره موزه‌های تخصصی المپیکی و ورزش است و قرار شد در قالب تفاهم‌نامه مبادله شود. قطر همسایه ماست و میزبانی‌های خوبی در سطوح بالا از جمله بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه، کاپ بسکتبال آسیا داشته و میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است.

شرایط برای برگزاری رقابت‌های واترپلو فراهم است

وی درباره وضعیت رشته واترپلو برای شرکت در المپیک توکیو  هم توضیح داد که قزاقستان تلاش کرد به عنوان تیم منتخب آسیا در المپیک شرکت کند که این موضوع مورد اعتراض فدراسیون شنای ایران قرار گرفت. کمیته ملی المپیک هم نامه‌ای به کمیته بین‌المللی المپیک ارسال و اعلام کرد که شرایط برای برگزاری مسابقات انتخابی واترپلو فراهم است. البته زمان آن با توجه به شرایط کرونا مشخص نیست.

سخنگوی کمیته ملی المپیک درخصوص وضعیت برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو با کشف واکسن کرونا گفت: بازی‌ها بر اساس نظر مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک با چند سناریو برگزار می‌شود. فکر می‌کنم توافقی میان IOC و سازمان بهداشت جهانی انجام شده تا واکسن کرونا توسط سازمان بهداشت جهانی در اختیار کمیته بین‌المللی المپیک قرار بگیرد. ممکن است واکسن در اختیار کشورها بر اساس سهمیه‌های آنها قرار بگیرد یا واکسن در حین ورود ورزشکاران به توکیو به آنها تزریق شود.

درباره حدادی از فدراسیون دومیدانی بپرسید

سعیدی همچنین درباره اعزام احسان حدادی برای جراحی خار پاشنه گفت:  فدراسیون دوومیدانی  متولی این کار بوده و اعزام حدادی از فدراسیون انجام شده است.  

دبیرکل کمیته ملی المپیک در باره اینکه آیا این کمیته هزینه جراحی حدادی را پرداخت کرده است یا خیر، بیان کرد:  کار توسط فدراسیون دوومیدانی و فدراسیون پزشکی ورزشی انجام می‌شود.

کاراته در برنامه المپیک قرار نداشت

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره حذف کاراته در المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار داشت: کاراته در برنامه المپیک قرار نداشت، اما کشورهای میزبان می‌توانند چند رشته را وارد المپیک کنند که کاراته هم پیشنهاد ژاپن بود. این رشته اما جزو پیشنهادهای کشور فرانسه نیست و آنها چهار رشته دیگر را پیشنهاد داده‌اند.  کمیته‌های ملی المپیک کشورها و هیات اجرایی IOC این موضوع را بررسی می‌کنند و نمی‌توان قول داد. کار سختی پیش رو داریم، اما کمیته ملی المپیک طبق وظیفه ذاتی خود، رایزنی‌های لازم را انجام خواهد داد./ ایرنا

بیشتر بخوانید:

صالحی‌امیری: تلاش می‌کنیم کاراته به المپیک پاریس برگردد

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دبیرکل کمیته ملی المپیک کمیته ملی المپیک بازی های آسیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۸۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مناف هاشمی در جمع خبرنگاران بعد از نشست اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: خسروی‌وفا در این باره صحبت کرده است. انتظار نبود که چنین وضعیتی در بودجه کمیته بیفتد و شوک به کمیته المپیک وارد شود. بخشی از این رقم بودجه در لایحه اصلاح شد و قرار شد که بخشی از طریق کمیسیون فرهنگی پرداخت شود. امیدواریم با این دو اقدام، این گره‌ها باز شود. ما امیدوار به این هستیم. ما سال قبل یک رویداد و امسال سه رویداد داریم، طبیعی است اردوها بیشتر باشد.

وی افزود:  درخصوص بودجه هم کمیته المپیک رایزنی‌های خوبی داشت، اما آنچه به لایحه به مجلس رفت، یک بخشی از لایحه حذف شده بود که البته قسمتی از آن برگشت. شاید خیلی رشد در سال المپیک نداشته باشیم. البته همچنان منتظر هستیم تا در نهایت در امسال مشکلی نداشته باشیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره کسب سهمیه ها بیان کرد: قرار شد حمایت‌ها ادامه داشته باشد و تلاش کنیم رشته‌هایی مثل دوومیدانی و صخره نوردی و تنیس روی میز را بیشتر حمایت کنیم تا سهمیه‌ها که 31+1 سهمیه است، افزایش پیدا کند. حتی رشته‌های والیبال ساحلی و والیبال هم تلاش می‌کنند و حتی از طریق وایلد کارت سهمیه بگیریم. امیدواریم بیش از 35 سهمیه بگیریم.

وی درباره متفاوت بودن حقوق برخی ورزشکاران در رشته‌های مختلف و برخی از گلایه ها گفت: امروز روی این موضوع بحث شد. در بسته حمایتی از ورزشکاران 3 نکته وجود دارد، حقوق، سرانه اردویی و چیزهای دیگر. 6 شاخص لحاظ شده که از جمله آنها نتایج ورزشکاران، مدال‌های قبلی، اقدامات فرهنگی و ... هستند. مرکز نظارت بر این مسائل نظارت دارد. کف پرداختی 15 میلیون است و سایر ارقام با نظر فدراسیون و مرکز نظارت پرداخت می‌شود و دو 25 میلیون ممکن است اضافه شود. ما ورزشکاری هم داریم که حتی بیش از 150 میلیون حقوق می‌گیرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: زمانی که کسب سهمیه شود، پول پرداخت می‌شود، اما اگر مدال‌های آنها از پیش‌بینی بهتر باشد، ارقام قبلی پرداخت می‌شود. این انگیزه می‌دهد تا ورزشکاران تلاش کنند پول بیشتری بگیرند. چالشی در بحث اعزام و پرداخت حقوق ورزشکاران نداریم.

هاشمی درباره مصوبات نشست هیات اجرایی بیان کرد: این نخستین جلسه هیئت اجرایی در سال جدید برگزار شد. دلیل تأخیر این بود که بودجه کمیته ملی المپیک ابلاغ نشده بود. ما امسال 3 رویداد داریم و منتظر بودم که عدد و رقم مشخص شود و برنامه‌ریزی کنیم و منابع را تخصیص بدهیم و نحوه پاداش‌ها مشخص کنیم. این دلیل تاخیر یکی از جلسات بود که به امروز موکول شد. امروز گزارش مفصلی از ثبت‌نام‌ها و کسب سهمیه‌ها و بازدیدها از دهکده پاریس و جلسه آنلاین با کمیته برگزاری ارائه شد.

هاشمی در ادامه افزود: گزارش دوم درخصوص بازی‌های داخل سال آسیا بود که 38 رشته حضور دارد و ما 32 رشته را مدنظر داریم که به کمیته برگزاری مسابقات اعلام کردیم. ملاک اصلی اعزام رشته‌هایی است که طلا بگیرند و این اولویت هیئت اجرایی است تا جایگاه سوم دوره قبل را حفظ و ارتقا بدهیم. تا تعیین قطعی بودجه به فدراسیون ها گفتیم که بخشی از منابع را خودشان باید تأمین کنند.

هاشمی درباره دیگر مباحث جلسه نیز گفت: در جلسه امروز، دو سه موضوع دیگر هم مطرح شد. یکی از آنها بحث حق الجلسات برای تدریس‌ها بود که قرار شد در نشست بعدی نهایی کنیم. درخصوص اسم و شعار کاروان هم در نشست فوق‌العاده دو هفته آینده تصمیم می‌گیریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • کاروان المپیک و پارالمپیک پاریس نگران بودجه!
  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • امیدواریم در المپیک پاریس بیش از ۳۵ سهمیه کسب کنیم / خیلی سخت است المپیک لندن را تکرار کنیم + فیلم
  • ابتدای سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • در آغاز سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • هاشمی: امیدواریم بیش از ۳۵ سهمیه بگیریم/ رشد بودجه زیاد نیست