Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش در این پیام تصریح کرد: همه گیری کووید۱۹ به ما نشان داده  تا چه حد داشتن نظام های سلامت توانمند برای همه کشورها مهم است که بتوانند به تمامی جمعیت خدمات با کیفیت در هرزمان و مکان ارائه دهند.

وی افزود: امسال، فاجعه ای را مشاهده کردیم که وقتی امکانات سلامت  تحت تأثیر یک بیماری جدید، بسیار عفونی و اغلب کشنده قرار می گیرد - و هنگامی که تلاش برای رفع این شرایط اضطراری بدین معناست که نظام های سلامت بسیارتحت فشار قرارگرفته اند، دیگر نمی توانند سایر خدمات ضروری مانند غربالگری سرطان، واکسیناسیون معمول و مراقبت از مادران و نوزادان را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوترش تصریح کرد:‌ اگر می خواهیم به هدف خود برای دستیابی به پوشش همگانی سلامت   تا ۲۰۳۰ برسیم، باید کارهای بیشتری انجام دهیم. این به معنای بیشتر هزینه کردن برای سلامت است. اما این همچنین به معنای بهتر هزینه کردن برای حمایت از کارمندان سلامت و تقویت زیرساخت ها برای جلوگیری از بیماری ها و ارائه مراقبت های  سلامت  نزدیک به خانه، در جامعه است. سرمایه گذاری درنظام های سلامت همچنین آمادگی و واکنش کشورها به موارد اضطراری سلامت را در آینده بهبود می بخشد.

وی افزود: موارد اضطراری سلامت تأثیرات نامتناسبی بر جمعیت به حاشیه رانده شده و آسیب پذیر دارد. زمانیکه واکسن،  آزمایشات و روش های جدید درمانی کووید۱۹ ارائه می شوند، همه نیازمندان باید به آن ها دسترسی داشته باشند. همه گیری امسال به ما نشان داده است تا زمانی که همه ایمن نباشند ، هیچ فردی ایمن نیست.

گوترش ادامه داد: در پاسخ به این همه گیری، رویکردهای نوآورانه سریع در ارائه خدمات سلامت و مدل های مراقبتی و پیشرفت در آمادگی را دیده ایم. باید از این تجربه درس بگیریم.

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود:‌ بیایید برای روز جهانی پوشش همگانی سلامت  با سرمایه گذاری در نظام های سلامت که همه ما را محافظت می کنند، اکنون به پایان دادن به این بحران و ایجاد آینده ای امن و سالم متعهد شویم.

برچسب‌ها ویروس کرونا آنتونیو گوترش بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آنتونیو گوترش بهداشت و سلامت ویروس کرونا آنتونیو گوترش بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۹۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست روسیه برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، بعد از دبیرکل سازمان ملل، روسیه نیز خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در نوار غزه شد.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد بامداد پنجشنبه درخواست کرد تحقیقات بین‌المللی درباره گورهای دسته جمعی یافت‌شده در نوار غزه بعد از هجوم زمینی صهیونیست‌ها، انجام شود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، نبنزیا در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: «یک تحقیق مستقل بین‌المللی برای محاکمه عاملان آن لازم است».

پیش از این نیز «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواستار تعیین فوری بازرسان بین‌المللی برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در نوار غزه به منظور مشخص شدن شرایط مرگ صدها فلسطینی شده بود.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • درخواست روسیه برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود