Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، معصومه نصیری، مدرس سواد رسانه‌ای یادداشتی در کانال ایتای عصر هوشمندی منتشر کرده است که متن آن از نظرتان می‌گذرد.

رجب طیب اردوغان‌، رئیس‌جمهور ترکیه که چندی پیش در یک کودتا در آستانه پایین کشیده شدن از قدرت بود، در سفر به باکو و مراسم رژه نظامی نیروهای جمهوری آذربایجان به مناسبت پایان اشغال منطقه «قره‌باغ کوهستانی» ابیاتی از یک شعر جدایی‌طلبانه درباره رود ارس در مرز ایران و جمهوری آذربایجان علیه تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران خواند که واکنش کاربران و مقامات ایرانی را در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رصد دیتاک در دو بستر توئیتر و تلگرام نشانگر موج شدید انتقاد به این اظهارات و مطالبه موضع‌گیری صریح مسوولان در قبال این سخنان مداخله جویان بوده است.

کاربران توئیتر با ۶۰۴۵ پست در ساعت نسبت به این رفتار خارج از عقلانیت و به دور از اصول دیپلماتیک اردوغان واکنش نشان داده‌اند. ۱۴۵٫۱ هزار توئیت، ۱۰۸٫۸ هزار ریتوئیت و ۶۵۲٫۹ هزار لایک کنش‌های مبتنی بر اعتراض و خشم از سخنان این مقام ترکیه‌ای بوده است.

هشتگ #Erdogan_Kapa_ceneni (اردوغان دهانت را ببند) با ۱۹۲۳۳ بار استفاده، پرکاربردترین هشتگ فضای توئیتر فارسی بوده است که البته همراهی هشتگ‌های #اردوغان_غلط_کرد و #غلط_اسراییلی_اردوغان را نیز داشته است.

پربازنشرترین توئیت با محتوای «به اردوغان نگفته بودند شعری که به غلط در باکو خواند مربوط به جدایی قهری مناطق شمالی ارس از سرزمین مادری‌شان ایران است؟ آیا اون نفهمید که علیه حاکمیت جمهوری آذربایجان سخن گفته است. هیچ‌کس نمی‌تواند درباره آذربایجان عزیز ما صحبت کند» و ۱۷۹۵ ریتوئیت بوده است که البته همین متن در حساب توئیتری ظریف، وزیر امور خارجه ایران با ۱۳۱۶۴ لایک، پرلایک‌ترین توئیت بوده است.

کاربران در بستر تلگرام با ۱۱ هزار پست، ۳۰٫۲ میلیون بازدید و با ۴۵۶ پست در ساعت و هشتگ‌های #اردوغان، #اردوغان_غلط_کرد، #ترکیه، #آذربایجان و #ایران نسبت به اظهارات رییس‌جمهور ترکیه واکنش نشان داده‌اند.

پربازدیدترین پست تلگرام مربوط به کانال خبر فوری و سکوت نمایندگان مجلس در مقابل شعرخوانی اردوغان با ۱۹۷ هزار و۸۷۲ بازدید بوده است.

البته این نخستین بار نیست که شاهد اظهارات مداخله جویانه و تحریک‌آمیز مقامات ترکیه هستیم. هنگام زلزله شهرستان میانه صفحه اینستاگرام اولجای کیلاووز عضو حزب MHP و نماینده مرسین در پیام تسلیت خود علاوه برآنکه از #عبارت_جعلی آذربایجان جنوبی استفاده کرده، در اقدامی خطرناک‌تر از پرچم گاموح استفاده کرده است.

همچنین در پی حواشی هدایت‌شده مسابقه فوتبال استقلال و تراکتورسازی برخی رسانه‌های ترکیه از این رخداد حمایت کرده بودند. اولجای کیلاووز پیش از این نیز درباره حواشی بازی دو تیم یاد شده، در سخنانی بحث‌برانگیز و استفاده از عبارات و آمارهایی که بیشتر از سوی تجزیه‌طلبان عنوان می‌شود، گفته بود: " از گرگ‌های سرخ تراکتورسازی برای دادن سلام نظامی و حمایت از ارتش قهرمان ترکیه تشکر می‌کنیم. ترک‌های ایران با جمعیت حدود ۳۰ میلیونی خود بخش مهمی از جامعه ترک هستند که ما باید روابط نزدیک‌تری با آن‌ها داشته باشیم و روابط فرهنگی‌مان را با آن‌ها بیشتر کنیم."

آنچه از واکنش‌های تمام ایرانیان به اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها برداشت می‌شود، این پیام را به اردوغان خواهد رساند که بار دیگر درباره ایران و ایرانی دچار غلط و اشتباه نشود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اردوغان فضای مجازی ترکیه جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۰۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!

دریافت 4 MB کد خبر 6097315

دیگر خبرها

  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • پدیده عجیب در ایران؛ استوری مشترک بازیکنان سپاهان با هشتگ عجیب‌تر! | تصویر
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است