Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@10:12:38 GMT

این کلمه را به عنوان پسورد انتخاب نکنید!

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۰۴۰۴

این کلمه را به عنوان پسورد انتخاب نکنید!

ساعت24-بسیاری از کاربران از پسوردهای ساده برای حساب های کاربری خود استفاده می کنند. بر اساس جدیدترین گزارش در حال حاضر واژه «Dragon» رایج ترین رمز عبور در فضای مجازی محسوب می شود

از سال 2011 شرکت امنیتی SplashData لیستی از محبوب ترین رمزهای عبور را منتشر می کند. هر ساله عبارت هایی همانند «abc123» و «123456» در این لیست حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود لیست جدید تفاوتی با گذشته دارد. بر اساس اطلاعات جدید در حال حاضر واژه «Dragon» رایج ترین عبور محسوب می شود.


در ابتدا Dragon (اژدها) به عنوان رایج ترین رمز عبور شناخته نشده بود حتی این واژه در لیستی که توسط کسپرسکی در سال 2016 تهیه شده بود حضور نداشت.

افراد معمولا برای رمز عبور خود از عبارت هایی استفاده می کنند که برای آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در حال حاضر واژه Dragon نقش مهمی را در دنیای سرگرمی بازی می کند. یکی از دلایل محبوبیت این واژه مربوط به سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) و بازی skyrim است.

برخی از افراد تنها از واژه Dragon برای پسورد خود استفاده نمی کنند و این کلمه را با حروف دیگر ترکیب می کنند. در حالت عادی سایت هایی که در زمینه رمزگذاری قوانین سختگیرانه ای دارند هک نمی شوند. سایت های عادی در این زمینه دچار ضعف هستند و به همین دلیل کاربر می تواند از هر واژه ای برای رمز عبور خود استفاده کند.

در یکی از مطالعاتی که در زمینه رمز عبور انتخابی توسط کاربران صورت گرفته به استفاده از واژه هایی که نشان دهنده علایق فرد باشد اشاره شده است. برای مثال افراد از نام ورزش مورد علاقه و حیوان مورد علاقه خود را به عنوان پسورد انتخاب می کنند.

یکی دیگر از عبارت های رایج در هنگام انتخاب رمز عبور، iloveyou بوده که در تمامی زبان ها مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از موارد جالبی که در بررسی اخیر به آن اشاره شده محبوبیت کلمه monkey (میمون) است که دلیل آن می تواند مربوط به محبوبیت این حیوان باشد.

سیمرغ

منبع: ساعت24

کلیدواژه: رمز عبور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن: با آتش بازی نکنید

«محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن بامداد چهارشنبه خطاب به متجاوزان به یمن نوشت:با آتش بازی نکنید.

به گزارش مشرق، الحوثی در صفحه شخصی خود در شبکه احتماعی ایکس نوشت: با آتش بازی نکنید؛ بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید، ذخایر استراتژیک سلاح‌های بازدارنده را در اختیار داریم؛ بسیار بیشتر از میزانی که فکر می‌کنید؛ چه به لحاظ تعداد، تنوع و کیفیت.

سخنان الحوثی ساعاتی پس از انتشار لحظه حمله پهپادی نیروهای مسلح یمن به کشتی سیکلادیس (CYCLADES) صورت می گیرد.

این کشتی که عازم بنادر فلسطینی اشغالی بود، با چندین فروند پهپاد در دریای سرخ و بامداد دیروز سه شنبه هدف حمله قرار گرفت.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه شنبه با تأیید حمله به کشتی عازم سرزمین های اشغالی و با بیان اینکه این عملیات موفقیت آمیز بود، افزود: نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه کشتی سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • یمن: با آتش بازی نکنید
  • ۶ اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • توانایی زبان فارسی در گرو این است كه زبان علم باقی بماند
  • 6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • برج بابل، برج سکوت؛ جستاری در ستایش سکوت و تنهایی
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • ◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی
  • تبدیل افکار خاموش ذهن به گفتار| ابزاری که اندیشه را واژه می‌کند!