Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:44:19 GMT

تولید نفت امارات از ژانویه ۲۰۲۱ افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۰۴۴۸

تولید نفت امارات از ژانویه ۲۰۲۱ افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سه منبع اعلام کردند که شرکت ملی نفت ابوظبی (ADNOC) به برخی خریداران این شرکت اطلاع داده است که از ماه ژانویه عرضه نفت خام خود را افزایش می‌دهد، این در حالی است که حجم نفت ارسال‌شده همچنان کمتر از حجم قراردادی خواهد بود.

این منابع گفتند که عرضه نفت خام موربان که پرچمدار ادنوک است ۲۰ درصد کاهش می‌یابد، در حالی که حجم دو نوع دیگر – آپر زاکوم و داس – ۱۵ درصد کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از منابع گفت که ادنوک همچنین عرضه نفت خام ام لولو را در ژانویه ۵ درصد کاهش می‌دهد.

کاهش عرضه نفت خام در ماه ژانویه در مقایسه با کاهش مجموع ۲۰ درصدی ادنوک در ماه دسامبر کمتر بود.

ادنوک از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) که شامل امارات هم می‌شود، به‌تازگی تصمیم گرفتند کاهش تولید نفت خود را در ماه ژانویه روزانه ۵۰۰ هزار بشکه تسهیل کنند و برای بررسی تعدیل بیشتر در ماه‌های آینده نشست‌های ماهانه برگزار کنند.

کد خبر 5094005

منبع: مهر

کلیدواژه: تولید نفت ابوظبی کاهش تولید نفت قیمت نفت بانک مرکزی ایران قیمت دلار لایحه بودجه ۱۴۰۰ قیمت نفت ویروس کرونا راه آهن خواف هرات شاخص کل بورس وزارت جهاد کشاورزی قانون چک نهاده های دامی بانک مرکزی تولید نفت بورس تهران وزارت صنعت معدن و تجارت عرضه نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۰ سنت معادل ۰.۹۸ درصد کاهش ۸۱ دلار و ۱۳ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۴.۹۰۶ میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته ،در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.
آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور ۱.۴۸۳ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۲.۸۷ میلیون بشکه پایین آمده است.
تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز بوده است.
انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.
به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • عربستان قیمت نفتش را افزایش داد
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد