Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از دستاوردهای پژوهشی و فناورانه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی بازدید کرد.

روح‌الله حضرت‌پور پس از بازدید از دستاوردهای پژوهشی و فناورانه جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی، ضمن تجلیل از تلاش بی‌وقفه پژوهشگران، نخبگان و فعالین این مجموعه اظهار کرد: در طول سالهای پس از انقلاب، نگاه مردم و مدیران ارشد کشور به مجموعه جهاد دانشگاهی یک نگاه امیدبخش بوده و همه به دست آوردها و اقدامات این نهاد به منزله قدمهایی در مسیر توسعه و پیشرفت نگاه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اساسا ترکیب دانشگاه و جهاد یک ترکیب صحیح برای حرکت کشور به سمت و پیشرفت و استفاده صحیح از ظرفیت دانشگاه و علم است که این ترکیب بالعینه در این مجموعه علمی و فرهنگی مشاهده می شود.

حضرت‌پور خاطرنشان کرد: اقداماتی که امروز مشاهده کردیم واقعا جای افتخار دارد، اما به نظر من اقدام اساسی این است که بسترسازی و کمک شود تا این تحقیقات و دست آوردهای جهاد دانشگاهی نهایتا وارد صنعت و اقتصاد شود و با ثروت آفرینی برای استان ضمن تقویت زیرساختهای پژوهشی جهاد دانشگاهی بستر اشتغال آفرینی فناورانه هر چه کیفی برای جوانان استان فراهم تر گردد.

وی افزود: البته لازم نیست حتما همه کارها کلان و عظیم باشد، اگر جهاد دانشگاهی بتواند یک سیستم اشتغال ساده برای یک فرد بیکار دانشگاهی ایجاد کند، زمینه کیفی و پایدار برای اشتغالزایی دیگران را فراهم کرده و اگر بتواند در مسائل کشاورزی مردم استان تاثیر علمی خروجی مدار عملیاتی بگذارد این خیلی با ارزش تر است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: من از همه مدیران جهاد دانشگاهی تقاضا دارم که همانند گذشته، نسبت به کوچک ترین فعالیت‌های تحقیقاتی جوانان با دیده احترام نگاه کنند و با تمام توان از روحیه دانش پژوهی و علم اندوزی جوانان حمایت کنند.

حضرت‌پور با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه دستگاه ها و نهاد ها از مجموعه ارزشمند و خروجی مدار جهاد دانشگاهی تصریح کرد: من از همه دستگاه ها تقاضا میکنم که از دستاوردهای این نهاد انقلابی در استان حمایت کنند، از شما هم میخواهم تا مشکلات خود را به گوش ما برسانید تا ما نیز در حد توان بتوانیم پی گیر مسائل و الزامات این مجموعه و نهاد انقلابی مقدس باشیم.

به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی، وی با اشاره به طرح ارزشمند انتقال تکنولوژی ساخت گلخانه هوشمند و مدرن جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی از سوی گروههای پژوهشی و فناورانه این نهاد خاطرنشان کرد: باید چنین پروژه های ارزشمندی در راستای ارتقای کمی و کیفی معیشت مردم منطقه و چشیدن شیرینی علم سر سفره مردم استان پیگیری و حمایت لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به لزوم حمایت از حادثه پیش آمده برای ساختمان و نیز راه اندازی مجتمع نوآوری و فناوری بین رشته ای کشاورزی خاطرنشان کرد:راه اندازی مراکز بین رشته ای اشتغال آفرینانه بسیار پربرکت برای استان و حتی کشور می باشد چون ضمن ایجاد نگاه تخصصی و عمیق و پایدار کردن موضوع اشتغال آفرینی فناورانه برای سایر رشته های غیرکشاورزی و در خدمت رونق کشاورزی بودن سایر رشته ها را به ارمغان می آورد.

دکتر رستم زاده رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در ابتدای این دیدار با تشریح فعالیتهای علمی پژوهشی فرهنگی فناورانه آموزشی این نهاد خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با توجه به ساختارهای پژوهشی فناورانه آموزشی و فرهنگی مطالعاتی خود 14 طرح توجیهی شاخص برای حل مشکلات استان و تسریع در توسعه بخش های مختلف از جمله اقتصاد کشاورزی طراحی تدوین و ارایه نموده است.

وی با اشاره به طرح طراحی و ساخت گلخانه هوشمند با انتقال تکنولوژی مدرن به متراژ 20000 مترمربع خاطرنشان کرد:یکی از طرح های ارزشمند این نهاد برای حوزه کشاورزی از سوی گروه های پژوهشی و مرکز رشد این نهاد می باشد که واقعا می تواند اقتصاد کشاورزی استان و کشور را دگرگون نماید.

دکتر رستم زاده با اشاره به یکی دیگر از طرح های تدوین شده در چرخه توسعه کشاورزی استان که مکمل همدیگر طراحی گردیده است اظهار کرد: جهاددانشگاهی با نیازسنجی موضوع و اینکه افزایش چشمگیر دانش آموختگان مقاطع تحصیلات تکمیلی و فزونی شاخص بیکاری از سطوح تحصیلات پایین به تکمیلی یک چالش جدی بوده  و اهمیت مدیریت بهینه و استفاده از این پتانسیل بالقوه برای مولفه های توسعه بر اساس ظرفیت های منطقه یک ضرورت جدی می باشد نسخه ای علمی برای این موضوع مطالعه طراحی و تعریف کرده است.

وی گفت: به دلیل بالا بودن میزان تقاضاهای کار، بسیاری از فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی بیکاری های طولانی مدت را تجربه می کنند و نگاه تک بعدی و صرف به رشته ها باعث ایجاد بسیاری از محدودیت ها برای کارآفرینی واشتغال زایی شده است و به همین خاطر نگرش بین رشته ای بعنوان یک اصل بی بدیل تجربه شده موفق در دانشگاهها و کشورهای توسعه یافته در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی زمینه را برای فعالیت بیشتر فارغ التحصیلان از سایر رشته های متفاوت همانند شیمی، فیزیک، مکانیک، فناوری اطلاعات، اقتصاد، عمران، پزشکی، مدیریت ،بازار یابی ،حقوق و ... فراهم آورده است.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ادامه داد: نگرش و رویکرد میان رشته ای به این معنا که ضمن نگاه تخصصی به همه ابعاد متنوع یک موضوع، مساله و چالش های عارضی غیر همگن و غیر تخصصی رشته ای بر موضوع  برای توسعه و یا حل جوهری و عمیق یک مسئله ابعاد مختلف موضوع با واکاوی از تخصص های مختلف عارضی جهت نیل به یک هدف متعالی پایدار از آن بهره برداری شود و این امر مهم مغفول همواره در جهاددانشگاهی استان بعنوان یک دغدغه مهم برای گروه های پژوهشی و ساختارهای اشتغال و رشد این واحد مورد تاکید بوده است.

وی با اشاره به مزیت استان و میزان دانش آموختگان غیر کشاورزی و نسبت آن به کشاورزی اظهار کرد: پیشنهاد راه اندازی مجتمع فناوری و نوآوری بین رشته ای کشاورزی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با این نگرش که از فارغ التحصیلان صاحب ایده و علاقه مند به مباحث نوآورانه در کلیه رشته های غیر کشاورزی جهت فرهنگ سازی و اشتغال آفرینی فناورانه و تقویت نگاه تخصصی متفاوت خلاقانه به صنعت کشاورزی با اشتغال آفرینی برای فارغ التحصیلان غیرکشاورزی بعنوان اولین ایده موثر و مغفول از سال گذشته در دستور کار گروه ها و مراکز پژوهشی و اشتغال  و رشد واحد قرار گرفت که می تواند ضمن اشتغال زایی خلاقانه خدمتی بی بدیل برای فعالان بخش کشاورزی استان و کشور و حتی شرکتهای فناور و دانش بنیان حوزه کشاورزی باشد.

دکتر رستم زاده با اشاره به رایزنی های بعمل آمده با مسولان استان و معاونت علمی رییس جمهور و نمایندگان مجلس برای راه اندازی این مجتمع فناوری و نوآوری بین رشته ای خاطرنشان کرد:  خروجی استقرار این شرکتهای فناور و دانش بنیان بین رشته ای مرتبط با صنعت کشاورزی در رشته های مختلف مرتبط غیر کشاورزی  که با چرخه صنعت کشاورزی از مراحل مختلف عارضی بر کشت (از جمله شیمی، فیزیک مکانیزاسیون مکانیک، فنی مهندسی برق ، محیط مدیریتی و مالی محیط حقوقی و فناوری اطلاعات ،مدیریت فرآوری ، پزشکی، گردشگری روانشناسی )  تا بازاریابی وفروش ... گامی بدیع عملی وعملی در جهت تعمیق و رونق بازارهای داخلی و خارجی این بخش از جامعه و حتی فارغ التحصیلان کشاورزی خواهد بود.

وی گفت: احداث ساختمان مجتمع فناوری و نوآوری بین رشته ای کشاورزی جهاددانشگاهی واحد آذربایجان غربی می تواند فعالیت های صنعت کشاورزی استان را بصورت تخصصی تر و با نگاهی متفاوت تر و خلاقانه تر و غیر کشاورزی صرف متمرکزتر نماید و با جذب افراد خبره سایر رشته ها در خدمت توسعه تخصصی کشاورزی و همچنین حمایت از آن ها با بستر سازی و ترغیب و درنهایت  تیم سازی و عملی کردن طرح ها و ایده های نوآورانه بین رشته ای گام مهمی را در توسعه منطقه ای و حتی کشور در بخش کشاورزی بعنوان پایلوت برای کل کشور  بردارد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ادامه داد: هدف این است که بستری برای تشکیل تیم های فناورانه و دانش بنیان با گرایش ها و تخصص های مختلف فوق الذکر پیرامون رشته و صنعت کشاورزی ایجاد شود که ارزش افزوده فوق العاده ای برای صنعت کشاورزی و اشتغال فناورانه سایر فارغ التحصیلان و تحصیلات تکمیلی رشته های غیر کشاورزی خواهد داشت چون تجربه نشان داده است که تشکیل تیم های مطالعاتی متنوع و پوشش عمیق ابعاد یک موضوع و مساله پایداری و جامعیت کیفی و ارزش آفرین نتایج را تضمین می کند و امکان خطا و خروجی کم ارزش را بصورت فاحش کاهش می دهد.

دکتر رستم زاده گفت:این فعالیت ها زیر نظر گروه های پژوهشی مدیریت کسب و کار جهاد دانشگاهی در کنار گروه کشاورزی شیمی و نیز مرکز رشد تخصصی کشاورزی این نهاد در ارومیه شکل خواهد گرفت و چرخه ارزشمندی در اکوسیستم خلاق کشاورزی استان و کشور با توجه به پتانسیل بالای استان در این زمینه ایجاد خواهد کرد  و با این نگاه بین رشته ای زمینه های همکاری رشته های غیر متجانس برای توسعه بیشتر بخش کشاورزی فراهم می شود.

وی ادامه داد: این طرح جهادی نسخه ای کارا برای یک نیاز مهم و اساسی است تا بتوان از قابلیت های منحصر به فرد منطقه و این نهاد و ظرفیت نگاه بین رشته ای خصوصا در امر صادرات محصولات کشاورزی و باغبانی و فرآوری شده آنها با اتکا به بسترسازی و  فرهنگ سازی با اشتغال آفرینی همه فارغ التحصیلان رشته های دانشگاهی غیرکشاورزی و کشاورزی که تابحال مغفول بوده بهره لازم را گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی فارغ التحصیلان اشتغال آفرینی کشاورزی استان صنعت کشاورزی رشته های غیر سایر رشته ها غیر کشاورزی بین رشته ای راه اندازی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۰۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند

ایسنا/لرستان رئیس جهاددانشگاهی لرستان اجرای مسابقات ملی سدید را گام مؤثری در تقویت مهارت‌های ارتباطی دانشجویان دانست و اظهار کرد: دانشجویان باید خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند چرا که بی‌تفاوتی در جامعه باعث می‌شود آینده روشنی برای جامعه رقم نخورد.

فرهاد فرامرزیان در آیین اختتامیه و تجلیل از منتخبان مرحله استانی مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ که هشتم اردیبهشت‌ماه به همت جهاد دانشگاهی لرستان و به میزبانی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد، بیان کرد: مسابقات ملی سدید برای اولین بار است که در لرستان برگزار می‌شود و با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه شده است.

وی با بیان اینکه از دانشگاه‌های آزاد، علوم پزشکی، فنی و حرفه‌ای، علمی کاربردی، لرستان و پیام نور در این مسابقات شرکت‌کننده داشتیم، افزود: در اجرای این برنامه جهاد دانشگاهی و دانشگاه لرستان مشارکت داشتند.

فرامرزیان مسابقات ملی سدید را بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی در دانشجویان، کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج گفتمان علم دانست و  اضافه کرد: دانشجویان باید خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند چراکه بی‌تفاوتی در جامعه باعث می‌شود آینده روشنی برای کشور رقم نخورد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات سدید در دانشگاه‌های ۲۱ استان کشور و ۳۰ واحد جهاد دانشگاهی، ادامه داد: دانشجویان آینده‌سازان جامعه هستند و نباید نسبت به مسائل روز بی‌تفاوت باشند آنها باید خود را در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دخیل بدانند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان با بیان اینکه مسابقات ملی سدید نقش مهمی در بالا بردن روحیه اعتماد به نفس در دانشجویان دارد، افزود: دانشجویان با شرکت در این مسابقات که در بخش‌های مختلف ازجمله پایان‌نامه، کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و اختراع برگزار می‌شود، با نحوه مدیریت زمان آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی، گفت: ضرورت دارد دانشجویان در بحث انتخابات، گفت‌گو با نامزدهای انتخاباتی ورود پیدا کنند و با دعوت از منتخبان ملت به محیط‌های دانشگاهی راهکارهای لازم برای حل مشکلات را ارائه دهند.

فرامرزیان با اشاره به راهیابی پنج دانشجو از لرستان به مرحله کشوری مسابقات سدید، اظهار کرد: انتظاری که از این دانشجویان به عنوان نمایندگان دانشجویان لرستانی در مسابقات ملی سدید دارم این است که با تمرین و ممارست برای جامعه دانشگاهی استان افتخارآفرینی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو