Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@21:28:33 GMT

اتهام قتل عمد در پرونده خواننده معروف

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۱۳۷۳

پرونده خواننده رپ که به اتهام قتل پدر خوانده‌اش با قرار وثیقه آزاد شده بود با صدور کیفرخواست به اتهام قتل عمدی به دادگاه کیفری فرستاده شد.

به‌ گزارش ایران، این حادثه ۲۴ مرداد سال ۹۶ و به‌دنبال درگیری حمید با ناپدری‌اش رخ داد، مرد ۶۶ ساله راهی بیمارستان و سه روز بعد نیز تسلیم مرگ شد.

حمید نیز دستگیر شد اما در تحقیقات جنایت را قبول نکرد و گفت: روز حادثه با مقتول بحثم شد و یک گلدان برداشتم و به دیوار کوبیدم تا او را بترسانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد به سمتش رفتم و ضربه‌ای به‌صورتش زدم تا اینکه همسایه‌ها با شنیدن صدای دعوا مقابل خانه ما آمدند و دعوا خاتمه یافت. آن روز همراه مادرم از خانه خارج شدیم، بعد از ساعتی حال هوشنگ بد شد و بعد هم فوت کرد.

متخصصان پزشکی قانونی در تحقیقات اولیه علت مرگ قربانی را خونریزی و آسیب مغزی بر اثر اصابت جسم سخت به سرش اعلام کردند. اما اولیای دم و متهم به نظریه پزشکی قانونی اعتراض کردند و این پرونده چندین بار به کمیسیون‌های مختلف پزشکی قانونی رفت. در این میان حمید به قرار بازداشتش اعتراض کرد و با تصمیم قضات با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

اما همچنان تحقیقات در دادسرا ادامه داشت و این‌بار کمیسیون ۱۱ نفره پزشکی قانونی تشکیل شد.

برای برطرف‌ شدن ابهامات، قاضی ساسان غلامی بازپرس دادسرای جنایی تهران دستور تشکیل هیأت ۱۱ نفر متخصصان پزشکی قانونی را صادر کرد.

هیأت 11نفره پزشکی در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و حتی در جلسه تحقیق از خواننده معروف حضور یافتند تا حرف‌های او را بشنوند. با گذشت چند ماه، هیأت 11نفره نظر خود را اعلام کردند.

بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران همچنین دستور احضار متهم به دادسرا و تحقیق دوباره از وی را صادر کرد.

با تکمیل تحقیقات، با توجه به نظریه کمیسیون پزشکی و طبق ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی مبنی بر اینکه اگر کسی آگاهی داشته باشد که فرد بیمار است، با او درگیر شود، گرچه عمل نوعاً کشنده نباشد، او مرتکب قتل عمد شده است، بنابراین کیفرخواست رپر معروف به اتهام قتل عمد صادر شد.

بدین ترتیب پرونده برای بررسی و صدور حکم به دادگاه کیفری تهران ارجاع خواهد شد تا در صورت تأیید حکم خواننده معروف از سوی قصات دادگاه، قرار وثیقه او به بازداشت تغییر کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 اردوغان آیت الله یزدی روح الله زم رود ارس واکسن فایزر اتهام قتل عمد خواننده معروف لایحه بودجه 1400 اردوغان آیت الله یزدی روح الله زم رود ارس واکسن فایزر پزشکی قانونی اتهام قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۱۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار

فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار با اولین دوره برداشت جلبک‌های دریایی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی چابهار، اولین دوره برداشت جلبک‌های دارویی توسط دکتر گل بشیرزاده مسئول راه‌اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار از سواحل صخره‌ای منطقه رمین در این شهرستان با همکاری اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

گل‌بشیرزاده مسئول راه‌اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی در رابطه با اهمیت این نوع جلبک‌ها اظهار کرد: برداشت این گونه جهت برسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک‌های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.

وی ادامه داد: باتوجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک‌ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبک‌ها برای برسی‌های خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد، همچنین از هفت نمونه جلبک قهوه‌ای مانند سیستو سریا (Cystoseria) نیز برای بررسی خواص دارویی برداشت شد.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی چابهار تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه‌های اقتصادی تولید دارو، محصولات مراقبتی پوست و غیره بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است؛ مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی دانشکده علوم پزشکی چابهار در سال گذشته موفق به اخذ مجوز از شورای گسترش دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی شد و در حال حاضر با رویکرد تولید محصولات دارویی دریایی در حال فعالیت است.

کد خبر 750465

دیگر خبرها

  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • مراجعه ۱۳ هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی
  • محکومیت پزشک جراح برای دریافت اضافه بها
  • راز جسد بدون سر با خالکوبی ستاره فاش شد
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • شوفرهایی که خواننده شدند + فیلم
  • دادستان کلاله: یسنا ربوده شده بود