Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: پژوهش‌های فردمحور نمی‌تواند نیازهای جامعه را در بربگیرد و باید به سمت‌وسوی پژوهش‌های گروه‌محور حرکت کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله رضا رمضانی امروز در آئین افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش در مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با گرامیداشت شهادت شهید فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشور اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران برای حفظ انقلاب، شهدای ارزشمندی را در طبق اخلاص نهاد، شهدایی که در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، صیانت از مرزهای کشور، دفاع از حرم اهل‌بیت(ع)، مدافعین سلامت و حفظ کیان علمی و امنیت بین‌المللی نقش مهمی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) افزود: شهید فخری زاده‌ و دیگر دانشمندان تلاش زیادی برای دانش هسته‌ای داشته‌اند، در نگاه فقهی، تولید سلاح کشتارجمعی ممنوع است و کشورهایی که دارای سلاح کشتارجمعی هستند و کسی جلودار آن‌ها نیست در تلاش‌اند دانش هسته‌ای ما را از میان ببرند.

وی با گرامیداشت تلاش‌های پژوهشی استاد جعفر الهادی(خوشنویس) ابراز کرد: در ملاقات اخیر که با ایشان داشتم از خدا طلب عمر می‌خواستند تا مسیر علم و دانش و ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) را تداوم بخشند و امروز آثار ایشان در این نمایشگاه رونمایی می‌شود.

رمضانی با بزرگداشت رحلت آیت‌الله یزدی عنوان کرد: ایشان شناسنامه و از ارکان انقلاب بودند و از انقلاب، نظام انقلاب و اصل حکومت اسلامی دفاع کردند و حوزه علمیه ما یکی از مدافعان تئوری نظام را از دست داده است.

وی در مورد افتتاح نمایشگاه نیز خاطرنشان کرد: این نمایشگاه دستاورد مهمی در حوزه بین‌المللی توسط مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) است که در هفته پژوهش به بهره‌برداری رسیده و مجموعه آثار فرهنگی فاخری در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ادامه داد: ضرورت پژوهش مهم است و هر کاری در نظام اسلامی بخواهد به نتیجه برسد با پژوهش انجام می‌شود و پژوهش، محور حرکت‌های بالنده و تحول‌خیز است که در این راستا اگر پژوهش دارای مسیر تقاضامحور طبق نیاز جامعه باشد دارای نقش مهمی در رشد و اعتلاست و باید اولویت و نیاز مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه برای پژوهش دقیق نیاز به پژوهش‌های گروه‌محور داریم و امروزه پژوهش‌های فرد محور نمی‌تواند پاسخگوی نیازها باشد و باید به سمت خرد جمعی حرکت کرد تا پژوهش‌های گروه‌محور شکل بگیرد عنوان کرد: پژوهش مقدمه هر آموزشی در جامعه است و در بخش آموزش می‌تواند محور باشد و آموزش بدون پژوهش ابتر است.

رمضانی تصریح کرد: در هر عرصه آموزشی و در هر بخش مهارت اندوزی نیاز به پژوهش داریم و امروزه با پرسش‌ها و شبهات فراوانی پیرامون قرآن و پیامبر(ص) و اصل دین روبرو هستیم که برای پاسخگویی به آن باید کارهای گروهی انجام دهیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اظهار داشت: این شبهات زمینه‌ساز حرکت به‌سوی سکولار و تحریف می‌شود و نیاز به تحقیقات وسیع در حوزه‌های اجتماعی و دینی داریم و پژوهش باید مسیرش بر اساس ضرورت‌ها و اولویت‌ها باشد تا موفق ‌شویم.

تحقیق و پژوهش از ارکان جامعه متعالی و پیشرفته است؛ تلاش مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در تألیف و ترجمه آثار ماندگارنمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری پاسداشت شهید فخری زاده برگزار می‌شودپژوهشگران و فناوران برتر جشنواره هفته پژوهش و فناوری چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

وی با تأکید بر اینکه امروزه در طرح‌های آموزشی و تربیتی نیازمند پژوهش هستیم، ضمن اینکه رشد کشور و موفقیت در عرصه بین‌الملل در گرو پژوهش‌های قوی است، افزود: در حال حاضر حوزه متولی تبیین دین و متکفل دین و متولی پاسخ‌گویی به شبهات متعدد است، در این راستا ازجمله رسالت‌های مهم مجمع جهانی پاسخ‌گویی به شبهات است و این سیاست هم از ابتدا مورد توجه بوده و آثار فاخری شکل‌گرفته است.

رمضانی یادآور شد: همچنین بخش دانش‌نامه مجازی در عرصه بین‌المللی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است و باید نگاه قوی‌تری به فضای مجازی داشته باشیم تا بتوان گفتمان اهل‌بیت (ع) را که گفتمان عقلانیت و عدالت و معنویت هستند را در جهان معرفی کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) عنوان کرد: پژوهش‌ها باید در تراز بین‌المللی باشد، همچنین باید از نخبگان حوزه و تعامل و مشورت با این افراد برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها استفاده کرد، در جهت اثرگذاری و حرکت به سمت تحول تربیتی و بین‌المللی، نباید به وضعیت موجود راضی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: 2500 عنوان کتاب به 58 زبان جهان ترجمه‌شده و 24 هزار مقاله بارگذاری کرده‌ایم تا قدمی کوچک در ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) برداریم و همچنان در ابتدای راه هستیم.

انتهای پیام/457/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت ع بین المللی پژوهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

رجایی آذری، مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری -دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی- در دیدار با رجایی آذری -موسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه- اظهار کرد که مجمع تقریب حدود سی‌سال پیش توسط مقام معظم رهبری تأسیس شد.

وی در این باره توضیح داد: در مصر نیز در زمان «شیخ محمد عبده» یک مجمع تقریب وجود داشت و آنها قصد داشتند تا تقریب مذاهب اسلامی را ایجاد کنند که به دلیل وقوع اتفاقاتی در مصر، این پروژه در جغرافیای این کشور متوقف شد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری در ادامه افزود: مقام معظم رهبری مانند دیگر علما از جمله آیت الله بروجردی به تقریب مذاهب اسلامی اعتقاد دارند، لذا این مؤسسه را تأسیس کردند که از اولین مسئولان آن آیت‌الله تسخیری بود.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای مسئولیت من، اپیدمی کرونا به وجود آمد. ما در آن زمان با تأکید بر مسئله تقریب کتاب مختصری را در رابطه با امت واحده اسلامی تألیف کردیم و در آن شرح دادیم که چگونه می‌توانیم به امت واحد دست یابیم.

دبیرکل مجمع تقریب در ادامه سخنان خود گفت: پیامبر اسلام (ص) امتی دارد و همه بزرگانی که در محضر پیامبر (ص) بودند، تلاش کردند، وحدت امت اسلامی را حفظ کنند؛ اما بعد اتفاق‌هایی افتاد که مذاهب اسلامی از یکدیگر جدا شدند.

وی با تأکید بر این که اشتراکات مذاهب اسلامی بیش از اختلافات آنهاست و ما باید بر این اشتراکات تمرکز کنیم، گفت: دشمن اسلام که همان استکبار جهانی است، قصد دارد با مطرح کردن مسائلی در خصوص خانواده یا همجنس‌گرایی و این دست موضوعات، اسلام و احکام اسلامی را از میان ببرد و ما باید به این مسئله توجه داشته باشیم.

رجایی آذری -امام جماعت مقدونیه- نیز در این دیدار با بیان این که من برای نخستین بار است به ایران سفر می‌کنم، گفت: من از دیدن ایران شگفت زده شدم. غرب و رسانه‌های غربی روایت دیگری از ایران دارند و می‌خواهند چهره ایران را مخدوش نشان دهند.

وی تصریح کرد که ایران، عشق را به انسانیت تقدیم می‌کند در حالی که غرب با عناوینی چون دموکراسی عشق و خانواده را به نابودی کشانده است. رجایی آذری در ادامه سخنان خود خواستار معرفی صحیح ایران در خارج از کشور و مقابله با روایت غلط در این باره شد.

وی با بیان این که مسلمانان ۲۸ درصد از مردم مقدونیه را تشکیل می‌دهند، گفت: ما فعالیت‌های مختلفی در خصوص موضوعات اسلامی و دوره‌های قرآنی در این کشور داریم.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • عکسی جالب از صفحه اول شناسنامه آیت الله مطهری
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • شهید مطهری با روحیات و نیازهای نسل جوان آشنایی کامل داشت
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • رویکرد امتی و جهانی رسانه ملی