Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

صبح امروز پس از اجرای حکم روح‌الله زم که به اتهام افساد فی الارض در دادگاه بدوی به اعدام محکوم و این حکم در روندی قانونی و عادی در دیوان عالی کشور نیز بررسی و تأیید شده بود، پستی در صفحه اینستاگرام محمدعلی زم، پدر نامبرده منتشر شد که حاوی اطلاعاتی کذب البته با درونمایه‌ای احساسی بود.

در همین رابطه، یک منبع آگاه در قوه قضائیه در رابطه با پست اینستاگرامی منتشره از سوی محمد علی زم گفت: موارد مطرح شده از سوی آقای زم در خصوص جزئیات جلسه ملاقات با روح‌الله زم، منطبق با واقعیات نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع آگاه تصریح کرد: جملات به کار رفته در پست آقای زم یک داستان سرایی تخیلی است و البته قبلا هم سابقه اینگونه اظهارنظرها از سوی وی وجود داشته است؛ از جمله آنکه آقای زم درست در زمانی که مدعی بود هیچ ارتباطی با پسرش ندارد، با استفاده از روش‌های گوناگون با روح‌الله زم ارتباط می گرفت تا جایی که حتی در فیلم موجود از ارتباط وی با پسرش، نگران تعداد نفرات عضو شده در کانال او است و قابل تأمل آنکه در همان مقطع زمانی پستی در فضای مجازی منتشر کرد و از پسرش و اقدامات ضدانقلابی و ضدامنیتی نامبرده اعلام برائت جست؛ بنابراین اینگونه اظهارنظرهای کذب از جانب محمدعلی زم پیش از این نیز مسبوق به سابقه بوده، فلذا ادعای مطرح شده در این پست اینستاگرامی خاص نیز فاقد صحت و عاری از واقعیت است.

وی اظهارنظر مطرح شده در خصوص اینکه قوه قضائیه به دنبال مبادله روح الله زم بوده را نیز از اساس دروغ دانست و گفت : این موضوع نیز شبیه حجم بزرگی از دروغ های کانال آمد نیوز است.

این مقام آگاه متذکر شد: نکته مهم دیگر اینکه موارد مطروحه از جانب روح‌الله زم در فیلم پخش شده از وی که در پست اینستاگرامی پدرش در مورد آنها داستان سرایی صورت گرفته، حاوی اطلاعات جدید و ناگفته‌ای از پرونده نامبرده نبود و همه آن موارد از جمله گرا دادن به تحریم‌کنندگان ملت ایران و اعلام محل‌های تردد شهید سلیمانی در سوریه ، ارتباط با دولت های خارجی متخاصم و سرویس های جاسوسی غربی و ... پیش‌تر نیز از سوی روح‌الله زم در جریان جلسات دادگاه و در حضور وکیلش( که فیلم آن هم رسانه ای شده) و همچنین در سایر گفت‌وگوی های انجام شده با وی طی ماه‌های گذشته به صورت مکرر مطرح شده است.

وی اضافه کرد: این اظهارات زم حتی در زمانی که وی در خارج از کشور به سر می برد هم مطرح شده است و ویدئوی آن نیز پخش شد و نیازی به صحنه آرایی خاصی نبوده تا وی به بیان حقیقت بپردازد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روح الله زم دیوان عالی قوه قضاییه پست اینستاگرامی روح الله زم مطرح شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین واکنش یحیی السنوار به پیشنهاد مطرح شده در قاهره برای توافق

به گزارش همشهری‌آنلاین، رسانه‌ها امروز یکشنبه درباره نتایج دور مذاکرات روز گذشته در قاهره درخصوص دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا در غزه گزارش دادند: هنوز توافقی حاصل نشده است. شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا به نقل از یک مقام ارشد حماس گزارش داد مذاکراتی که در قاهره از طریق میانجی‌گران مصری در حال انجام بود، روز شنبه بدون نتیجه پایان یافت و دور جدید آن امروز یکشنبه برگزار می‌شود. در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

منابع صهیونیستی روز شنبه جزئیاتی از توافق تبادل اسرا که به جنبش حماس پیشنهاد شد را منتشر کردند. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت اعلام کرد که پیش‌نویس توافق پیشنهاد شده به جنبش حماس دارای سه مرحله در عرض ۱۲۴ روز بوده و بخشی از آن شامل آزادی ۲۰ اسیر فلسطینی محکوم به حبس ابد در مقابل هر نظامی زن اسرائیلی است.

در همین راستا روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نیز گزارش کرد: میانجی‌گران عرب گفتند «یحیی سنوار»، رهبر جنبش حماس در غزه به توافق اخیر پیشنهاد شده در قاهره واکنش نشان داده و از طریق نمایندگانش این پیام را فرستاده که توافق فعلی نزدیک‌ترین توافق پیشنهادی به خواسته‌های حماس محسوب می‌شود اما برخی پیش‌شرطهای دیگر را مطرح کرده است.

وال استریت ژورنال تاکید کرد که مذاکرات اخیر بر سر توافق آتش‌بس احتمالی و آزادی اسرای صهیونیست وارد مرحله حساسی شده است.

این روزنامه آمریکایی در این مطلب با اشاره به این که رژیم صهیونیستی اصرار بر حمله به شهر رفح داشته، چنین عملیاتی را پر ریسک‌ترین عملیات برای این رژیم خوانده و نوشته است، ارتش این رژیم در این عملیات در صورت به بار آوردن یک تخریب و کشتار گسترده دیگر باعث شعله‌ور شدن هر چه بیشتر خشم بین‌المللی، به خطر انداختن هر چه بیشتر روابط مهمش با آمریکا و کشته شدن تعداد دیگری از اسرای صهیونیستی که گمان برده می‌شود در آن شهر باشند و به خطر انداختن جان سربازان خودش خواهد شد.

به نوشته این نشریه آمریکایی، «تامیر هیمن»، مدیر اجرایی انستیتوی مطالعات امنیتی تل آویو هشدار داد که تبعات مخرب هر گونه عملیات در رفح برای رژیم صهیونیستی بیشتر از مزایای آن خواهد بود.

وال استریت ژورنال تصریح کرد، در مذاکرات اخیر بر سر جزئیات زیادی توافق حاصل شده و نقطه اختلاف اصلی بر سر مساله برقراری آتش‌بس دائمی در مواجهه با تاکید صهیونیست‌ها بر قائل شدن حق ادعایی برای خود برای دست زدن به حمله از جمله در شهر رفح است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید دارد که تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و این رژیم حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیرد. او همچنین مدعی شده که این حمله «با یا بدون توافق» انجام می‌شود.

همچنین تبعات سیاسی چنین حمله‌ای برای تل‌آویو در سطح بین‌المللی به شدت افزایش یافته و به دنبال گسترش موج اعتراضات در همبستگی با فلسطین در نقاط مختلف جهان این رژیم هر چه بیشتر منزوی می‌شود.

دولت آمریکا به اسرائیل هشدار داده بدون داشتن آنچه «طرح واقع‌بینانه برای خارج کردن غیرنظامیان از حوزه آسیب» خوانده به رفح حمله نکند و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفته که واشنگتن هنوز چنین طرحی را مشاهده نکرده و تل‌آویو را تحت فشار گذاشته که این حمله را اجرا نکند.

به نوشته نشریه آمریکایی، دولت بایدن تلاش داشته تبعاتی را متوجه روابطش با رژیم صهیونیستی همچون قطع کمک‌های نظامی یا وتو کردن‌ها به ضرر این رژیم در سازمان ملل، نکند اما در صورت اجرای عملیات صهیونیست‌ها در رفح بدون کسب تایید از واشنگتن، این دولت مجبور به برخورد خواهد شد. همچنین چنین حمله‌ای روابط رژیم صهیونیستی با مصر و به اصطلاح فرآیند «عادی سازی روابط» این رژیم با عربستان سعودی را به خطر خواهد انداخت.

به نوشته وال استریت ژورنال، برخی تحلیلگران همچون «یاکوو آمیدرور»، مشاور امنیتی سابق کابینه تل آویو و عضو انستیتوی یهودی برای امنیت ملی آمریکا در واشنگتن معتقدند که «اسرائیل هر چه بیشتر برای ورود به رفح انتظار بکشد حماس آماده‌تر و قوی تر خواهد شد.»

به گفته این تحلیلگران حتی بهترین سناریوی حمله به رفح برای رژیم صهیونیستی تبعاتی ناگوار و شدید را در پی خواهد داشت.

کد خبر 849432 منبع: ایسنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • نخستین واکنش یحیی السنوار به پیشنهاد مطرح شده در قاهره برای توافق
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی درباره دلایل رد صلاحیتش
  • چرا داستان «جمشید بسم‌الله» دهه‌هاست تکرار می‌شود؟
  • واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش معنادار نکونام به رفتن خطیر با یک پست اینستاگرامی + عکس
  • واکنش معنادار نکونام به رفتن خطیر با یک پشت اینستاگرامی + عکس
  • درخواست دادگاه لاهه برای پایان تهدید و ارعاب در خصوص جنگ غزه