Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت: رفع محرومیت مدارس مناطق عشایری و صعب‌العبور استان در اولویت نوسازی مدارس است.

امیر غفوری نژاد در جلسه‌ای با حضور حسنوند رئیس آموزش‌وپرورش عشایری لرستان، سعید غفوری نژاد نماینده بنیاد علوی در شهرستان کوهدشت و پلدختر، محمدخانی مسئول تجهیزات نوسازی مدارس، رضائیان معاون نظارت و اجرایی و ملک آسا معاون پشتیبانی اداره آب عشایری لرستان که امروز ۲۲ آذرماه برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰۹ مدرسه عشایری در استان وجود دارد  که هدفمان بر اساس سند تحول بنیادین اجرای عدالت آموزشی در تمام نقاط استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان روستایی و عشایر استعدادهای زیادی دارند اما مشکلاتی هم بر سر راه تحصیل آن‌هاست که به نظر می‌رسد افزایش اعتمادبه‌نفس و خودباوری در آن‌ها مهم‌ترین کلید حل پایان مشکلات است و ما هم سعی خواهیم کرد با ساخت مدارس عشایری و تحویل کانکس در مناطق صعب‌العبور بتوانیم آرامش را به دانش آموزان احیاء کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان خاطرنشان کرد: مشکلات دانش آموزان و معلمان روستایی و عشایر شاید با استفاده از قلم و کاغذ راحت باشد اما تا زمانی که در میانشان نباشید و مشکلات را از نزدیک نبینید درک مشکلات آنان راهی سخت است تا قبل از شیوع ویروس کرونا دانش آموزان روستایی  و عشایر با مشکلاتی مانند مسافت‌های طولانی روستا تا مدارس، نبود امکانات لازم برای بهره‌مندی از تحصیل و… مواجهه بودند اما با وجود ویروس کرونا و پیگیری آموزش دانش آموزان به‌صورت  مجازی این بار مشکلی مانند بهره‌مندی از ابزار الکترونیک هم به مشکلات ذکر شده اضافه شد که آموزش‌وپرورش و گروه‌های جهادی و حتی معلمان در صدد تأمین ابراز الکترونیک برای دانش آموزان روستایی و عشایر برآمدند اما این اقدامات کافی نبود و نیست و نوسازی مدارس استان هم سعی خواهد کرد به روند پروژه‌های عشایری و روستایی را شتاب بیشتری دهد.

غفوری نژاد با اشاره به مصوبات جلسه اضافه کرد: ساخت مدارس جدید و بازسازی مدارس فرسوده مدارس عشایری واقع در شهرستان کوهدشت، تجهیز (وسایل آموزشی و فرهنگی) مدارس عادی و شبانه‌روزی عشایری واقع در شهرستان کوهدشت، خرید و نصب کانکس برای مدارس مناطق عشایری و صعب‌العبور و حمل و جابجایی مدارس کانکسی واقع در مناطق عشایری و صعب‌العبور از مصوبات مهم این جلسه بود که انشاالله در اسرع وقت پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی بنیاد علوی عشاير آموزش و پرورش نوسازی مدارس مناطق عشایری و صعب العبور نوسازی مدارس دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۲۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رحیم عبدالکریمی گفت: در این کلاس‌ها  بیش از ۲۵۰ نفر ساعت کلاس آموزشی با محوریت شعار هفته زمین پاک در قالب ارائه‌ی کارگاه آشنایی با موضوع پسماند، پلاستیک و مضرات آن با حضور کارشناسان و محیطبانان این اداره برگزار شد.

وی افزود: با هدف جلب مشارکت دانش آموزان در مباحث زیست محیطی، زمینه‌های تحقیقی و پژوهشی برای دانش آموزان تعریف شده و مقرر گردید این برنامه‌ها در مدارس تداوم پیدا کند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • اختصاص ۷۵ میلیاردتومان برای خرید تجهیزات مدارس لرستان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم