Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@04:40:28 GMT

قیمت مرغ 20 هزار و 400 تومان شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۳۲۲۵

قیمت مرغ 20 هزار و 400 تومان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در این روزهای سخت که همه درگیر مشکلات کرونا هستند گرانی روز افزون کالاها مردم را دچار سردرگمی کرده است.

مرغ یکی از اقلامی بود که در دو ماه گذشته بسیار خبرساز شد و گرانی آن مسؤولان را به فکر توزیع مرغ منجمد و تنظیم قیمت نهاده‌ها کرد.

30 مهر ماه سال جاری ستاد تنظیم بازار به دلیل کمبود نهاده‌ها در بازار و متناسب آن افزایش قیمت نهاده در بازار با افزایش چشمگیر قیمت مرغ موافقت کرد و به یکباره قیمت مصوب این محصول از 14 هزار و 400 تومان  به 20 هزار و 400 تومان افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما متأسفانه این مصوبه قیمت نه تنها اجرا نشد، بلکه قیمت مرغ روز به روز بالا رفت و تا کیلویی ۲۵ و ۲۶ هزار تومان هم رسید و حالا طی روزهای اخیر این قیمت ناگهان به ۳۵ هزار تومان افزایش یافته است.

همین افزایش قیمت مرغ و کاهش آن در سطح بازار موجب شد که در روزهای اعمال محدودیت کرونا، صف‌های طویل خرید مرغ از سوی شهروندان تشکیل شود.

جهش قیمت مرغ موجب شده تا مردم با ایستادن در صف‌های طولانی خرید مرغ دولتی، بین گرفتن مرغ و کرونا یکی را انتخاب کنند، هرچند که تب خرید مرغ هم پس از اشباع انبارهای خانگی پس از مدتی فروکش کرد و پس از چند روز دیگری خبری از آن صف‌های طولانی نبود.

با این شرایط با توجه به افزایش قیمت مرغ تا 35 هزار تومان، ستاد تنظیم بازار استان زنجان دوباره تشکیل جلسه داده و تصمیمات جدیدی درباره قیمت مرغ اتخاذ کرده است.

قیمت مرغ ثابت شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در این باره به خبرنگار فارس گفت: با توجه به تامین نهاده‌های دامی و کاهش قیمت مرغ، گوشت مرغ در استان از این پس به قیمت 20 هزار و 400 تومان عرضه می‌شود.

ناصر فغفوری با اشاره به اینکه خوشبختانه استان زنجان تنها استانی بود که توانست طی روزهای اخیر شاهد اجرای قیمت مصوب گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار کشور باشد، گفت: هم اکنون گوشت مرغ به میزان مورد نیاز در سطح استان موجود است و هیچ گونه کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با توجه به تامین نهاده‌ها در سطح کشور امروز شاهد کاهش قیمت مرغ در سایر استان‌ها نیز هستیم که در این راستا در استان مطابق با مصوبه تنظیم بازار کشور، گوشت مرغ با قیمت 20 هزار و 400 تومان عرضه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از کاهش عرضه مرغ در آینده ، بخشی از مازاد تولیدات استان جذب و ذخیره‌سازی می‌شود.

وی تصریح کرد: میانگین تولید روزانه مرغ در استان حدود سه برابر نیاز است، به طوری که میزان تولید مرغ در زنجان ۱۲۰ تن است که از این میزان فقط ۴۰ تن در زنجان مصرف و بقیه به سایر استان‌ها صادر می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تاکید بر اینکه این تصمیمات در ستاد تنظیم بازار استان گرفته شد و قرار است ابلاغ شود، افزود: از طریق سازمان صمت نیز  بر روند کشتار مرغ نظارت خواهد شد.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار زنجان نیز با اشاره به اینکه مرغ به وفور در استان زنجان وجود دارد، گفت: طی ۶ ماه نخست سال قریب ۱۲ میلیون عدد جوجه‌ریزی در استان انجام شده است.

محمدرضا آبی‌پور با اشاره به اینکه علت قاچاق مرغ در استان طی هفته‌های گذشته قیمت پایین آن به نسبت سایر استان‌ها بوده است، اضافه کرد: با این حال تلاش شد که نیاز استان هم تأمین شود.

وی همچنین درباره کشتار روزانه مرغ نیز گفت: به اندازه کافی مرغ برای کشتار در کشتارگاه‌های استان وجود دارد و در ۶ ماهه دوم نیز جوجه‌ریزی به میزان کافی برای مصرف خود استان انجام شده است.

مرغ فقط در زنجان یک پای ثابت در قیمت دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه استان زنجان تنها اجرا کننده قیمت مصوب مرغ در کشور طی سال جاری بوده است، اضافه کرد: با این حال عدم اجرای این طرح در سایر استان‌ها مشکلاتی را طی هفته‌های گذشته ایجاد کرد.

جواد تاراسی با اشاره به کاهش ۱۸ درصدی میزان جوجه ریزی در مرغداری‌های استان اضافه کرد: البته تا پایان آبان امسال ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده است، هرچند این میزان در مدت مشابه سال قبل ۱۵ میلیون قطعه بوده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان نیز ضمن اشاره به اقدامات پلیس در ارتباط با مبارزه با قاچاق گفت: طی هفته‌های گذشته محموله‌های بسیاری در ارتباط با مرغ قاچاق کشف شده است.

کشف مرغ زنده قاچاق در زنجان

ایرج خانی‌پور با بیان اینکه اخیرا ۲ هزار و ۷۳۰ قطع مرغ زنده قاچاق، حین حمل و جابه‌جایی، از سوی ماموران یگان امداد پلیس این شهرستان کشف و ضبط شد، گفت: برابر دستور قضایی، طیور کشف و ضبط شده به کشتارگاه صبا مرغ زنجان، انتقال یافتند و متهمین پرونده نیز به منظور اعمال قانون تحویل مرجع قضایی شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دام و طیور قابلیت انتقال بیماری را دارند، باید با اخذ مجوزهای لازم حمل شوند و در غیر این صورت از تردد آنها جلوگیری شده و با خاطیان نیز بر اساس قانون و بدون هیچ اغماضی برخورد می‌شود.

یکی از فروشندگان مرغ در زنجان هم طی گفت‌وگویی به خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر مشکلی به لحاظ عرضه مرغ در استان وجود ندارد و به اندازه کافی از این محصول موجود است.

وی تصریح کرد: در روزهای نخست که قیمت مرغ گرم در حال افزایش بود و به علت افزایش قیمت نهاده‌ها شاهد کاهش آن در سطح شهر بودیم، مردم برای خرید مرغ دولتی به فروشگاه‌ها آمده بودند و صف‌های طویلی تشکیل می‌شد و حتی برخی موفق به خریدن مرغ دولتی هم نمی‌شدند، اما این روزها بازار مرغ آرام است و فروکش کرده است.

این فعال صنفی گفت: همواره به این شکل بوده است که با گران و یا کمیاب شدن یک کالا مردم برای خرید آن به مراکز مربوطه می‌روند اما پس از مدتی که از وجود آن به اندازه نیاز مطلع شوند، تب خرید هم کاهش پیدا می‌کند، همچنان که بازار مرغ همین شرایط را در وضعیت کنونی دارد.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: ستاد کل نیروهای مسلح افزایش قیمت زنجان قیمت مرغ تنظیم بازار مرغ ستاد تنظیم بازار هزار و 400 تومان سایر استان ها مرغ در استان استان زنجان افزایش قیمت رئیس سازمان جوجه ریزی قیمت مرغ گوشت مرغ خرید مرغ نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۳۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد؛ انفجار قیمت خودروی نوستالژیک!

رنو پی کی را می‌توان از جمله خودرو‌های نوستالژیک و جذاب بازار دانست.

به گزارش روزگار خودرو، این خودروی محبوب دیگر ارزان نیست و قیمتش سر به فلک کشیده است.

قیمت رنو پی کی در بازار از حدود ۴۰ الی ۵۰ میلیون تومان شروع می‌شود.

نکته جالب توجه اینجاست که این خودروی قدیمی قیمتش حتی تا ۴۰۰ میلیون تومان هم در برخی آگهی‌ها می‌رسد.

حال شما بگویید آیا رنو پی کی با قیمت‌های چندصدمیلیونی می‌ارزد؟

دیگر خبرها

  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • لیر ترکیه در بازار تهران چقدر قیمت خورد؟
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳
  • قیمت تخم مرغ چند شد؟ +جدول
  • محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسید
  • رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد؛ انفجار قیمت خودروی نوستالژیک!
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟