Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر اسبق ایران در ترکیه گفت: اگر انسجام داخلی بهم بریزد فقط عربستان و امارات نیستند که فریاد می‌کشند آن وقت زوزه‌های دیگری نیز به گوش می‌رسد.

محمدرضا باقری سفیر اسبق ایران در ترکیه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو در خصوص اظهارات اخیر ازدوغان و بیان ابیاتی از یک شعر جدایی طلبانه درباره رود ارس در مرز آذربایجان و ایران علیه تمامیت ارضی جمهوری اسلامی گفت: ظاهرا اردوغان در بین نظامیان آذربایجانی جوگیر شده این حرف‌ها مسائل جدیدی نیست و در زمانی که من در سال‌های ۶۹ تا ۷۵ سفیر ایران در ترکیه بودم این حرف‌ها زیاد به گوش می‌رسید ؛البته بیان آن‌ زمان در حد بیان در روزنامه‌ها و رسانه‌های ترکیه‌ای بود، اما اینکه رئیس جمهور ترکیه چنین ادعایی را مطرح کند، مسئله جدیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه  در میزگرد‌های خود درآن زمان پاسخ این سخنان را می‌داده است،گفت: مردم ترکیه مسلمانان متدین، علاقه‌مند به ایران و انقلاب هستند و این یک شعری است که اردوغان معنی آن را بد فهمیده است.

باقری ادامه داد: همین الان مردم دو سر ارس همین شعر را می‌خوانند آن‌ها از این فاصله و جدایی ناراحتند و به خاطر جدایی از ایران غبطه می‌خورند،زمانی که برخی روزنامه‌های وابسته به ترکیه این حرف‌ها را می‌زدند من دیپلماسی را کنار گذاشتم و گفتم اتفاقا یکی شدن دو آذربایجان فکر خوبی است، چون اگر شما بچه را رها کنید در آغوش مادرش پناه می‌برد و در دیداری که با حیدر علی اف رئیس جمهور سابق آذربایجان داشتم و این مثال را برای او بیان کردم او گفت در این روند مادر تبریز است، بنابراین این حرف‌ها ارزشی ندارد و اردوغان خود را سبک نکند که ما مجبور شویم از گذشته‌های او چیزی بگوییم.

سفیر اسبق ایران در ترکیه تصریح کرد: اگر رئیس جمهور ترکیه عذرخواهی نکند و من را مجبور کند مسائلی از گذشته او منتشر می‌کنم اساسا او به دلیل اینکه دم از اسلام و ایران می‌زند مردم را کنار خود دارد این در حالی است که الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان نیز مثل پدرش و مردم آذربایجان فهمیده و می‌داند او(اردوغان) اشتباه کرده است.
وی با تاکید براینکه ما توقع داریم دولت آذربایجان در این خصوص عکس العمل نشان دهد گفت: وقتی ما انسجام خود را از دست بدهیم این شرایط پیش می‌آید که دیگران برای ما اظهارنظر کنند من بزرگتر‌ها را نصیحت می‌کنم که اینقدر به هم نپرند، چون اگر انسجام داخلی بهم بریزد این فقط عربستان و امارات نیستند که فریاد می‌کشند آن وقت زوزه‌های دیگری نیز به گوش می‌رسد.

باقری در پایان خاطر نشان کرد: هر کس می‌گوید من پیرو رهبرم باید مثل رهبری عمل کند رهبری همه چیز را می‌داند، اما معتقد است ثبات و امنیت کشور نباید مخدوش شود البته شاید این اقدام اردوغان پوست خربزه‌ای است که دیگران زیر پای او قرار دادند.   گفتنی است:«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، روز گذشته در حالی که برای شرکت در مراسم رژه نظامی نیرو‌های جمهوری آذربایجان به مناسبت پایان اشغال منطقه «قره‌باغ کوهستانی» به باکو سفر کرده بود، ابیاتی از یک شعر جدایی‌طلبانه درباره رود ارس در مرز ایران و جمهوری آذربایجان علیه تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران خواند.
این اظهارات البته واکنش «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران را به همراه داشت و ظریف در توئیتی نوشت: «به اردوغان نگفته بودند، شعری که به غلط در باکو خواند، مربوط به جدایی قهری مناطق شمالی ارس از سرزمین مادری شان ایران است! آیا او نفهمید که علیه استقلال جمهوری آذربایجان سخن گفته است؟ هیچکس نمی‌تواند درباره آذربایجان عزیز ما صحبت کند».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: باقری اردوغان سفیر سابق رود ارس آذربایجان ایران در ترکیه رئیس جمهور حرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۳۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدایی نیمیر عبدالعزیز و انگاپت از ترکیه

دو ستاره تیم هالک بانک بعد از قهرمانی در ترکیه از تیم‌شان خداحافظی کردند.

به گزارش ایسنا، فصلی که گذشته برای هالک بانک آنکارا بسیار خوب سپری شد. این تیم نه تنها قهرمان ترکیه شد، بلکه عنوان قهرمانی در جام حذفی ترکیه را نیز به دست آورد. هالک بانک در ادامه در لیگ قهرمانان اروپا  به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت ولی در این مرحله برابر  لوبه سیویتانوا ایتالیا شکست خورد و مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان را در رده چهارم به پایان برد.

بعد از پایان فصل یک زلزله کوچک در این تیم ترکیه‌ای رخ داد و مهمترین بازیکنان هالک بانک جدا شدند. ابتد اسلوبودان کواچ (سرمربی سابق تیم ملی ایران) از این تیم رفت و در ادامه اروین انگاپت و نیمیر عبدالعزیز از تیم خداحافظی کردند.

نیمیر عبدالعزیز ستاره اصلی تیم قهرمان ترکیه بود. در بسیاری از مسابقات، نتیجه تیم به روحیه و شرایط آمادگی این بازیکن بستگی داشت. با این حال، مهاجم هلندی تصمیم به تغییر تیم گرفت. حدس زده می‌شود که او این بار راهی لیگ ژاپن شود. او در گذشته در لیگ‌های هلند، فرانسه، ایران، ایتالیا و حتی پلاس لیگا بازی کرده است.

اروین انگاپت نیز پیش از این در لیگ های فرانسه، ایتالیا، روسیه، ایران و حتی قطر بازی کرده بود. او قرار است راهی لیگ روسیه شود و باشگاه جدید او لوکوموتیو نووسیبیرسک خواهد بود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری: پوست خربزه زیر پایت انداخته اند
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • جدایی نیمیر عبدالعزیز و انگاپت از ترکیه
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است