Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از قشم امیر سلکی با اشاره به تاکیدات و دستورات حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مبنی بر تمرکز هرچه بیشتر برای رفع نارسایی های شهرها و روستاهای واقع در محدوده منطقه ویژه اقتصادی قشم، گفت: این مدیریت ساماندهی و زیباسازی روستا و کمپ پارک لافت را بر این اساس و مطابق وظایف و ماموریت خود آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی زیباسازی فضاهای عمومی شامل خیابان ها، میدان ها و پارک ها را تنها برای لذت و آرامش بخشیدن به روح و روان شهروندان، گردشگران و مسافران لازم و ضروری ندانست و افزود: جنبه بهسازی، بهداشت و حفظ پاکیزگی محیط زیست مردم عزیز لافت و همچنین مسافران و گردشگران گرامی نیز در این مقوله بسیار مهم و اساسی است.
امیر سلکی نظافت سطح روستا و کمپ پارک لافت را سرآغاز عملیات زیباسازی در این مناطق اعلام کرد و گفت: رنگ آمیزی جدول ها، صندلی های چوبی و سطل های زباله نصب شده در این مناطق نیز بخش مهمی از این عملیات محسوب می شود که با همت و تلاش همکاران مسئول در مدیریت منطقه ویژه اقتصادی و امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم در دست اجراست.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی و امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه به دو مقوله حفظ هویت محیط  و رشد فرهنگ عمومی در این روستا در این عملیات توجه ویژه ای شده است، تصریح کرد: با این عملیات انتظار می رود که هم ساکنان عزیز این روستا و هم مهمانان گرامی شامل گردشگران و مسافران هنگام ورود به جزیره قشم، نهایت همکاری را در حفظ بهداشت و زیبایی های روستا و کمپ پارک لافت با این مدیریت داشته باشند.
گفتنی است روستای لافت در شمال‌غربی جزیره قشم درحدود ۵۵کیلومتری غرب شهر قشم واقع شده و نزدیک ‌ترین فاصله را با سرزمین اصلی (بندر پهل) دارد.
لافت در گذشته به مدت طولانی مرکزیت جزیره قشم بوده و ایامی هم نام تمام جزیره لافت بوده است. مردان لافت از گذشته تا روزگاران نه چندان دور با لنج‌های بادبانی سفرهای اقیانوس پیما را طی می‌کردند و با کشورهای آفریقایی و کشور هند تجارت می‌کردند به گونه ‌ای که هنوز هستند پیرمردانی در لافت که به زبان‌های هندی، سواحلی، عربی و انگلیسی تسلط کامل دارند و نقش به سزایی در گسترش اسلام در شبه قاره هند داشتند.
چهره طبیعی روستای لافت در میان درختان سبز گرمسیری و نخلستان‌های بلند، همراه با زیبایی خیره‌کننده دریا و جنگل شناور حرا برای هر تازه‌ واردی جذاب و قابل توجه ‌است.
سبک معماری خانه‌های روستای لافت نیز بسیار جالب و دیدنی است، بارزترین خصیصه معماری این روستا، بادگیرهای فراوان آن در اندازه‌های مختلف است. بناهای روستا خیلی نزدیک به هم ساخته شده و کوچه‌های آن نیز بسیار تنگ و باریک هستند. بادگیرهای کوچک و بزرگ خانه‌ های روستایی که در میان باغ‌ها و نخلستان‌ها قرار گرفته‌ اند، شکوه و زیبایی خاصی به این روستای ساحلی بخشیده‌اند.

۴۶

کد خبر 1465501

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، کشت به روش نوین سیب زمینی با استفاده از نوار تیپ در زمین‌های زراعی دشت اردبیل که از چند سال قبل آغاز شده، در سال جاری به تنها روش کاشت این محصول تبدیل شده است.
کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در چند هفته اخیر با برگزاری کلاس‌های آموزشی الگویی و ترویجی در سر مزرعه، در خصوص روش جای گذاری نوار تیپ در زراعت سیب زمینی در حال کمک و مساعدت به کشاورزان سیب زمینی کار این خطه هستند.
۱۰۰ درصد مزارع سیب زمینی استان اردبیل به صورت مکانیزه کشت می‌شود و شیوه آبیاری مزارع استان نیز در چند سال اخیر مدرن شده و اغلب به صورت آبیاری با نوار تیپ انجام می‌شود.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به علت استفاده از آبیاری به روش نوار تیپ و روش کاشت متفاوت با عرف منطقه به شیوه سه ردیف با دو نوار تیپ و نیز جلوگیری از اتلاف زمین، میزان برداشت محصول سیب زمینی در دشت اردبیل به شکل قایل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.
غفور آقایی با اشاره به برنامه‌ریزی برای کشت سیب زمینی در ۱۹ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی استان در سال زراعی جاری اظهار کرد: برای کاشت این میزان سیب زمینی در استان حدود ۷۰ هزار تن بذر از نوع مینی تیوبر، مینی تیوبر اس، سوپر الیت، الیت، گواهی شده آ و گواهی شده ب مصرف می‌شود.
وی گفت: ۹۵ درصد محصول سیب زمینی کشت شده در استان اردبیل را از رقم آگریا و مابقی را از ارقام متفرقه جِلی، فونتانه، بامبا، اسپیریت، نیلوا، کایزر، امرفونا و ساتینا اعلام کرد و گفت: کشاورزان در تهیه بذر مرغوب به قیمت مناسب دچار مشکل هستند.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با توصیه کشاورزان سیب زمینی کار استان اردبیل برای مشاوره و رعایت توصیه فنی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در خصوص کاشت محصول خود افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز همچون سال‌های گذشته کشاورزان سیب زمینی کار برای جلوگیری از اتلاف زمین و آبیاری آسان و با کمترین میزان مصرف آب، از روش آبیاری با نوار تیپ استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • ساماندهی زمین ورزشی روباز پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • روستای "سویرو" بانه شهری برای لک‌لک‌ها
  • مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد
  • تصاویر | ویرانی گسترده در روستای امام‌زاده ابراهیم
  • سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از آغاز چهارمین مرحله عملیات در برابر رژیم صهیونیستی خبرداد
  • بازگشایی جاده ارتباطی روستای گو بخش مرکزی نیکشهر
  • ابوترابی: «وعده صادق» آغاز تحول در منطقه و معادلات سیاسی است
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی