Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@20:42:13 GMT

جایزه شاملو برگزیده خود را شناخت

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۵۱۳۹

جایزه شاملو برگزیده خود را شناخت

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، ششمین دوره جایزه شعر احمد شاملو برگزار شد که برگزیدگان Hن توسط هیئت دوارن معرفی شدند.

بیانیه هیات داوران مرحله دوم به همراه اسامی برگزیده و شایستگان تقدیر دوره ششم این جایزه به شرح زیر است: «مفتخریم که به رغم محدودیت‌ها و دشواری‌های سالی که گذشت، جایزه‌ شعر «احمد شاملو» توانست به همت جدیت و پشتکار دغدغه‌مندانی که دل در گرو فرهنگ و ادبیات دارند، ششمین دوره‌اش را با استقبال هر چه بیشتر مخاطبان پشت سر بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این باوریم که مقتضیات حضور در جهان امروز مسئولیتی سنگین بر دوش هنرمند نهاده است تا با ایستادن بر موضع مسئولانه‌ فرزند اصیل زمانه و تاریخ خود بودن، به مثابه عنصر پیشرو فرهنگی و اجتماعی برخوردار از خلاقیت، به حضور خود/انسان در جهان امروز معنایی ژرف‌تر ببخشاید: «فضیلت هنرمند است که در این جهان بیمار در پی درمان باشد نه تسکین، در پی تفهیم باشد نه تزئین، طبیب غمخوار باشد و نه دلقک بی‌عار.» (احمد شاملو)

برگزیده اول ششمین دوره جایزه شعر  احمد شاملو به مجموعه شعر بلند شرایط شناخته شد. دلیل این انتخاب نیز به اذعان داوران تلاش برای خلق زبان شعری برآمده‌ از مواجهات شاعرانه هم در اجرای زبانی شعر و هم درآمیختن با مفاهیم، سوژه‌ها و رنج‌های ناظر بر تجربه‌ زیسته‌ و حافظه‌ جمعی‌ و نیز بهره‌گیری از سنت‌های شعری کهن و معاصر بوده است.فرشاد سنبل‌دل این مجموعه شعر را سروده است. 

انتهای پیام/

مجید فاضلی کد خبر: 1083761 برچسب‌ها احمد شاملو جایزه شعر احمد شاملو جوایز ادبی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: احمد شاملو جایزه شعر احمد شاملو جوایز ادبی احمد شاملو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۵۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، برگزیدگان مردمی دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه، با ثبت نزدیک به بیست میلیون رأی در شبکه شاد مشخص شدند و نمایش «هاجر عروسی داره» با ثبت بیش از ۱ میلیون و ۱۲۵ هزار رأی، به عنوان برگزیده اصلی جشنواره اعلام شد.

آئین اختتامیه دومین جشنواره عروسک‌خونه شب گذشته به صورت اختصاصی از شبکه شاد به صورت زنده پخش شد که بیش از ۴۵۲ هزار کاربر شاهد این برنامه بودند.

۲۲ گروه نمایش عروسکی از سراسر کشور در این دوره از جشنواره به رقابت پرداختند. بر اساس آرا مردمی، نمایش «هاجر عروسی داره» با ثبت بیش از ۱ میلیون و ۱۲۵ هزار رأی، به عنوان برگزیده اصلی اعلام شد.

همچنین، نمایش‌های «کی بود؟ کی بود؟ من نبودم» و «کفشدوزک بداخلاق» به ترتیب با ثبت بیش از ۱ میلیون و ۹۶ هزار و ۱ میلیون و ۸۷ هزار رأی به عنوان آثار دوم و سوم انتخاب شدند.

بیش از یک میلیون کاربر عضو کانال ویژه عروسک‌خونه در شبکه شاد هستند و در زمان رأی‌گیری بیش از ۱۹ میلیون و ۸۲۳ هزار رأی برای انتخاب آثار برگزیده ثبت شده است.

در کنار مراسم اختتامیه، مسابقه ویژه‌ای برای بینندگان پخش زنده طراحی شدکه کاربران می‌توانستند با پاسخ به سوال در قرعه‌کشی پنج دستگاه تبلت شرکت کنند.

شبکه شاد بخش ویژه عروسک‌خونه را همانند سال گذشته در اختیار کاربران قرار داد تا علاوه بر تماشای نمایش‌های مختلف بتوانند، بهترین آثار مردمی را انتخاب کنند.

کد خبر 6091347 علی قدمی

دیگر خبرها

  • میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان
  • فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان
  • اعلام جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • ظرفیت‌های صادراتی قم در نمایشگاه ایران اکسپو۲۰۲۴ معرفی می ‌شود
  • عناوین برگزیده روزنامه‌های صبح امروز