Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به تفاوت فاحش قیمت تمام شده لاستیک تولید شده در کارخانه لاستیک کرمان با بازار آزاد، از پیگیری ویژه جهت حل مشکلات کارخانه لاستیک کرمان خبر داد. خبرگزاری میزان - دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب کرمان با همراهی نمایندگان اداره کل اطلاعات، تعزیرات حکومتی، صمت و پلیس اقتصادی در راستای اجرای سیاست‌ها و رویکرد‌های قوه قضاییه در مسیر حمایت از تولید، نظارت بر بازار، رفع موانع تولید و لزوم برخورد با دلالان بازار لاستیک به صورت سرزده از کارخانه لاستیک این شهر بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سالاری در جریان این بازدید دو ساعته از خط تولید این کارخانه به صورت کامل بازدید کرد و ضمن بازدید از انبار‌های این مجموعه، در نشست فوق العاده رفع موانع تولید به بررسی راهکار‌های رفع مشکلات مدیران این واحد بزرگ تولیدی استان کرمان پرداخت.

دادستان کرمان همچنین موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مجموعه را مورد بازدید قرار داد و وضعیت کنونی را خوب ارزیابی کرد.

وی در نشست رفع موانع تولید در محل این کارخانه با اشاره به تفاوت فاحش قیمت تمام شده لاستیک تولید شده در کارخانه لاستیک کرمان با بازار آزاد، گفت: رصد‌های اطلاعاتی و میدانی انجام شده بیانگر نقش دلالان و باند‌های دلالی در بازار سیاه لاستیک است که شناسایی و برخورد با این افراد و گروه‌های احتمالی در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان افزود: با دستور مستقیم مدعی العموم تمامی نهاد‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی مکلف به پیگیری و شناسایی عاملان گرانی در بازار لاستیک و تشکیل پرونده در این خصوص هستند.   بیشتر بخوانید: بازگشت به چرخه تولید ۲ واحد صنعتی ظرف مدت یک ماه آینده وی با اشاره به فعالیت سه هزار کارگر در کارخانه لاستیک کرمان، عنوان کرد: کارخانه لاستیک کرمان با ظرفیت تولید ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک در واحد‌های کرمان و کردستان، جایگاه مهمی در تولید لاستیک در کشور دارد و بنا به اعلام کارشناسان این کارخانه، قیمت تمام شده بسیاری از تولیدات آن یا معادل قیمت مصوب و یا بالاتر از آن است.

سالاری با بیان اینکه همت مسئولان و مدیران مجموعه لاستیک کرمان در حفظ ظرفیت تولید کارخانه به مانند گذشته با وجود تمامی مشکلات موجود قابل تقدیر است، گفت: جای تاسف است که به دلیل مشکل در شبکه نظارتی و واقعی نبودن سیستم قیمت گذاری، تعدادی از افراد سودجو در بازار دلالی، برخی از محصولات این کارخانه را با قیمت مصوب از کارخانه تحویل گرفته و با قیمتی معادل ۴ برابر قیمت مصوب به دست مصرف کننده می‌رسانند.

وی ضمن بیان این مطلب که در شرایط اقتصادی کنونی باید زمینه‌ای را فراهم کرد که ضمن حفظ حقوق مصرف کنندگان، عواید و سود حاصل از تولید به کارگران زحمتکش و مجموعه‌های تولیدی برگردد، ادامه داد: متاسفانه مشاهده شده که برخی افراد فرصت طلب یک مدل از انواع لاستیک‌های تولیدی این مجموعه با قیمت تمام شده ۲۳ میلیون تومان را در بازار سیاه تا ۹۵ میلیون تومان به فروش می‌رسانند.

وی با اشاره به این مطلب که تولیدات این کارخانه متناسب با نیاز بازار در حال عرضه است، خاطرنشان کرد: قیمت فروش لاستیک‌های این مجموعه در واحد تولیدی با نرخ مصوب است، اما در شبکه توزیع با افزایش چند برابری روبه رو می‌شود.

سالاری با اشاره به اینکه مشکلات این واحد تولیدی در راستای تامین مواد اولیه و تامین ارز نیاز به پیگیری جدی دارد، گفت: لازم است که دولت نیز مشوق‌های حمایتی از واحد‌های تولیدی بزرگ از جمله مجموعه لاستیک کرمان را در اولویت قرار دهد تا از بروز خسارت‌های مالی به این مجموعه‌ها در شرایط اقتصادی کنونی جلوگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان همچنین بیان کرد: با قید فوریت و بطور ویژه پرونده این واحد تولیدی در دادستانی و ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تشکیل و با همکاری ارگان‌های متولی پیگیری‌های لازم جهت رفع موانع تولید آن صورت می‌گیرد.

مجتمع کارخانجات بارز از سال ۷۱ آغاز به کار کرد و در حال حاضر با ۳ هزار نفر نیرو سالانه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک را در واحد‌های کرمان و کردستان تولید می‌کند. مهمترین تولیدات این کارخانه ۴۴ نوع لاستیک رادیال سبک و سنگین بدون تیوپ، انواع تیوپ و لاستیک‌های تیوپ دار است و تنها خط رادیال سنگین کشور دراین کارخانه قرار دارد که در آن روزانه ۱۸ هزار حلقه لاستیک تولید و جهت تنظیم بازار همگی روانه بازار داخلی می‌شوند.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادستان کرمان مدعی العموم اقتصاد مقاومتی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان کرمان مدعی العموم اقتصاد مقاومتی دادستان عمومی و انقلاب کرمان کارخانه لاستیک کرمان رفع موانع تولید قیمت تمام شده واحد تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۵۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد

مسعود ایرانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در این راستا نسبت به برگزاری ۳۶ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۱۸۵ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام گردید و واحد‌هایی احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

وی افزود: همچنین با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۱۱ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷۴ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۶ هزار و ۴۳۸ نفر در استان اردبیل بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات اظهار کرد: برای کمک به رونق تولید نیز بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

وی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته اضافه کرد: همچنین در راستای رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارایه گردید.

در حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه بهره‌برداری در اردبیل فعال هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • قیمت پراید «عجیب» شد/ گرانی بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • تولید لاستیک افزایش یافت/ فروش سایزهای بالای ۱۵ زیر قیمت مصوب
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد + فیلم
  • مشکلات ۴ واحد تولیدی گلستان بررسی شد