Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند که گفتمان سازی و حضور یکپارچه ملت ایران، اردوغان را محکوم به عقب نشینی کرد.

به گزارش ایسنا، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس، ضمن محکومیت اظهارات رئیس جمهور ترکیه، از واکنش وحدت آمیز و یکپارچه ملت، تشکر کردند.

سید محمد رضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده از یکپارچگی ملت ایران به ویژه خطه سرافراز آذربایجان تشکر کرده و تاکید می کنم که آذربایجان مردمی انقلابی و ایران دوست هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنده این صحبت های تفرقه افکنانه را محکوم می کنم.

سید غنی نظری نیز خاطر نشان کرد: بنده اظهارات اردوغان را محکوم کرده و قطعا ایشان خودش هم نفهمیده که چه گفته است. بنده به ایشان توصیه می کنم یکبار دیگر تاریخ جمهوری اسلامی ایران را بخوانند.

جبار کوچکی نژاد نیز تاکید کرد: بنده از وحدت و هماهنگی ملت ایران به ویژه مردم آذربایجان در برابر سخنان رئیس جمهور ترکیه تشکر می کنم. این وحدت و هماهنگی باعث عقب نشینی اردوغان شد.

علی بابایی کارنامی نیز در واکنش به اظهارات رئیس جمهور ترکیه، افزود: از حضور و گفتمان سازی مردم ایران در مقابل شعر خوانی رئیس جمهور ترکیه تشکر می کنم. مردم ایران با یکرنگی و اتحاد بار دیگر نشان دادند که پشتیبان نظام و انقلاب خود هستند.

عبدالعلی رحیمی مظفری نیز خاطرنشان کرد: بنده نیز اظهارات سخیف رییس جمهور ترکیه را محکوم می کنم. به ایشان نیز می گویم اگر همه نمایندگان مجلس پاسخ اظهارات ایشان را ندادند به خاطر این است که فرزندان غیور آذربایجان با زبان ایشان، پاسخ صحبت های ایشان را دادند.

محمد رضا صباغیان نیز در جلسه علنی امروز مجلس تاکید کرد: بنده نیز سخنان اردوغان را محکوم می کنم چراکه باعث اخلال به اتحاد جهان اسلام و منطقه می شود. به ایشان توصیه می کنم یکبار دیگر تاریخ را بخوانند تا موضع گیری های دقیق تری داشته باشند.

مجتبی یوسفی نیز تاکید کرد: بنده نیز حرکت مذبوحانه اردوغان را محکوم می کنم و توجه ایشان را به آمار شهدای ترک زبان ایران جلب می کنم که برای جلوگیری از جدایی یک وجب از خاک ایران اسلامی به خوزستان آمده و شهید شدند. آذربایجان از ایران جدایی ناپذیر بوده و این آرزو را به گور می برند.

سید سلمان ذاکر نیز بیان کرد: بنده نیز اظهارات رئیس جمهور ترکیه را در خصوص موقعیت مرزی ملت ایران محکوم می کنم. بنده به عنوان رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی تاکید می کنم که روح و دل و قلب مردم آذربایجان با امت اسلام گره خورده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در جریان جنگ تحمیلی نیز شاهد بودیم چه میزان از مردم آذربایجان مدافع میهن اسلامی بوده اند. دخالت در موقعیت مرزی بی جا است.هرگز نمی توانند اتحاد و انسجام مردم آذربایجان با ملت ایران را برهم بزنند.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در جشن پیروزی جنگ قره‌باغ در باکو، شعری در رابطه با "رود ارس" خواند که در آن شعر مردم خطه آذربایجان ایران خطاب قرار می گیرند. این شعر که به زبان ترکی است یکی از نمادهای جدایی طلبی پان ترکیست‌ها است.

این اظهارات مداخله جویانه با واکنش شدید مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله محمد جواد ظریف روبرو شد و در ادامه ایران در اعتراض به سخنان اردوغان، سفیر ترکیه در تهران را به وزارت خارجه احضار کرد و اعتراض خود به این سخنان را به صورت رسمی به دولت ترکیه ابلاغ کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئیس جمهور ترکیه اردوغان را محکوم نمایندگان مجلس مردم آذربایجان محکوم می کنم ملت ایران بنده نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۵۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارائه لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم از طرف دولت به مجلس و تمرکز این لایحه بر کاهش مالیات بر تولید و تشویق مردم به مشارکت در تولید و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: مسیر رسیدن به توسعه، سرمایه‌گذاری مولد و رشد اقتصادی از محل افزایش جذابیت پروژه‌های تولیدی خواهد بود که در این میان مهم‌ترین مشوق در دسترس دولت برای توسعه اقتصادی، اعطای مشوق‌های مالیاتی است که تاکنون اثرگذاری موفقیت‌آمیزی در تحریک سرمایه‌گذاری مولد نداشته است.

وی بیان کرد: یکی از معدود روش‌های مشارکت دادن مردم در تولید و تشویق آنها روی آوردن به اقدامات شفاف و مولد اقتصادی و حمایت جدی دولت از بازار سرمایه است.

نماینده مردم سپیدان در مجلس اظهار کرد: مالیات‌های بالا، نبود انگیزه برای توسعه زنجیره ارزش و مالیات سنگین بر کار افراد، مانع از جهش تولید و سرمایه‌گذاری خرد مردم در اقتصاد مولد شده در حالی که تغییرات حاصل شده در این لایحه موجب افزایش جذابیت تولید و کاهش ریسک آن خواهد شد. 

علیزاده ادامه داد: مردم بخش خردی از سهامی که در اختیار دارند را می‌توانند از طریق بازار سرمایه در مسیر تولید تزریق کنند تا به این وسیله سرمایه آنها به بخش شفاف اقتصاد وارد شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: می‌توانیم با جذب واقعی سرمایه‌هایی که در دست مردم است در بخش تولید اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه مولد کنیم و باعث خروج رکود از چرخه تولید شویم.

نماینده مردم سپیدان در مجلس با بیان اینکه معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد، افزود: کاهش مالیات‌های تولید نه‌تنها به کسب‌وکار‌های موجود انگیزه می‌دهد تا فعالیت‌های خود را افزایش دهند، بلکه بازیگران جدید را برای ورود به بازار تشویق می‌کند و رقابت و نوآوری را تقویت می‌کند. 

علیزاده بیان کرد: از طرف دیگر تغییر پایه‌های مالیاتی مبتنی بر اخذ مالیات از مجموع درآمد به جای اخذ مالیات از نیروی کار موجب خواهد شد که تولید بیشتر از قبل رقابت‌پذیر شود و به این ترتیب سرمایه به این سمت جریان خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد؟ + فیلم | وقتی دست آقای سیاستمدار روی هوا ماند!
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد+ فیلم
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد