Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای جنگ و خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کردند، نه از طریق نتانیاهو بلکه توسط کاخ سفید از تماس ها و توافق برای عادی‌سازی روابط با مراکش آگاه کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مثل توافق‌های سابق در ماه‌های اخیر با امارات، بحرین و سودان، شرکایش را از توافق با مراکش باخبر نکرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر جایگزین اعلام کرد: کاخ سفید چند هفته پیش درباره تماس‌ها با مراکش به من و گابی اشکنازی، وزیر خارجه خبر داد. قبل از اعلام توافق نهایی از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، نیز، کاخ سفید ما را در جریان توافق گذاشت.

گانتس از این توافق استقبال کرد و گفت: این فرصتی برای تحکیم روابط و شراکت تاریخی مفید میان مردم مراکش و اسرائیل است.

وی گفت: این گام مهمی است که منافع امنیتی و اقتصادی دو طرف را تقویت خواهد کرد. از دولت آمریکا که برای تقویت امنیت اسرائیل و ثبات آن در منطقه تلاش زیادی می‌کند، تشکر می‌کنم.

گابی اشکنازی نیز گفت: این اخبار مسرت‌بخش را تبریک می‌گوییم. این روز "بزرگ" دیگری برای دیپلماسی اسرائیل است. عادی‌سازی روابط گام مهم و ضروری در چارچوب توافق‌های "آبراهام" است که عمق روابط دوستی میان دو طرف را نشان می‌دهد.

وی گفت:، از کشورهای دیگر می‌خواهم به این توافق‌ها بپیوندند. همچنین به محمد ششم، پادشاه مراکش به دلیل این تصمیم "جسورانه" تبریک می‌گویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنی گانتس بنیامین نتانیاهو کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است

ایهود باراک نخست وزیر و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی به شدت از تلاش نتانیاهو و کابینه‌اش برای حمله زمینی به رفح انتقاد و آنرا اشتباه بزرگ راهبردی توصیف کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، ایهود باراک که اخیرا با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفتگو می‌کرد با انتقاد تند و شدید اللحن از عملکرد کابینه نتانیاهو گفت: حمله به رفح یک اشتباه راهبردی شدید است که می‌تواند هزینه‌های گزافی برای اسرائیل به همراه داشته باشد.

او در این زمینه تاکید کرد: ورود زمینی ما به رفح به این معنی نیست که ما در یک قدمی پیروزی قاطع قرار گرفته‌ایم بلکه یک گام به سوی شکست قاطع برداشته‌ایم.

وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش سابق رژیم صهیونیستی در این زمینه افزود: براساس تجربه‌ای که از خانیونس داشتیم کار تخلیه غیر نظامیان یک، دو یا سه هفته به طول خواهد انجامید، اما جنگ در آنجا چند ماه زمان خواهد برد و در پایان این چند ماه هم ربوده شدگان در تابوت به دست ما خواهند رسید، در مقابل هیچ تغییر بزرگی در شرایط نوار غزه به وجود نخواهد آمد، چند صباحی دیگر شاهد سازمان یافتن مجدد گردان‌ها و گروهان‌ها در خانیونس، غزه، بیت حانون و بقیه مناطق خواهیم بود.

پس حمله زمینی به رفح هیچ چیز را از بین نخواهد برد.

ایهود باراک در ادامه این گفتگو اعلام کرد: پیروزی فراگیر و واقعی که نتانیاهو از همان روز اول حاضر به تحقق آن نبود و تهدیدی واقعی برای سنوار هم محسوب می‌شود، از طریق فشار نظامی انجام نمی‌شود، تهدید واقعی برای حماس آن است که ما قدرتی جایگزین برایش در غزه ایجاد کنیم، (در وحله اول این نیرو باید نیرویی عربی باشد) این تنها چیزی است که سنوار را تهدید و به خطر می‌اندازد.

برای پیروزی بر سنوار ما باید درکی از وی داشته باشیم، او می‌خواهد که (قدر حماس) در غزه حفظ شود، نتانیاهو هم طوری عمل می‌کند که گویی به دستور سنوار پیش می‌رود.

نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی همچنین پیش بینی کرد: حماس حتی در روز پس از پایان جنگ هم در غزه باقی خواهد ماند، کابینه نتانیاهو ما را به وضعیتی خواهد رساند که ما با وجود پرداخت هزینه‌های سنگین شاهد هیچ  دست آوردی در غزه تغییر نخواهیم بود.

همچنین ما به دلیل تاثیر بین المللی که این جنگ به وجود آورده، نخواهیم توانست چنین جنگی را تکرار کنیم، محبوبیت خود را در جهان از دست داده و تظاهرات سامی ستیزانه هم افزایش خواهند یافت، دادگاه بین المللی کیفری هم احکام بازداشت علیه افسران نظامی و مسئولین عالی‌رتبه سیاسی ما را صادر کرده و روابط ما با ایالات متحده هم به دلیل مخالفتش با انجام عملیاتی بزرگ در غزه، دچار گسست می‌شود.

این همه زیان گسترده و بزرگ فقط به خاطر آن است که ما یک مترسک در آنجا بگذاریم.

بعد از آن بسیاری از خود خواهند پرسید ما اینجا چه کردیم؟

رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه استابومازن: با حمله به رفح بزرگترین «فاجعه انسانی» رخ می‌دهدتغییر در لحن رسانه‌های رژیم اسرائیل درباره حمله به رفحنتانیاهو و کابوس حمله به رفح

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختلاف در ارکان رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ است
  • ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است
  • کاخ سفید: نگران حمله احتمالی اسرائیل به رفح هستیم
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه
  • هیات حماس به قاهره می رود
  • ادامه حمایت دانشجویان آلمانی و فرانسوی از مردم فلسطین
  • ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد
  • عربستان و آمریکا به توافق نزدیک شدند؟
  • بلینکن آتش‌بس با حزب‌الله همزمان با ادامه جنگ در غزه را غیرممکن خواند