Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از برنامه خود برای گسترش همکاری بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سایر کشورها از جمله ایران خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از برنامه خود برای گسترش همکاری بین اتحادیه اقتصادی اوراسیاEAEU  و سایر کشورها از جمله ایران خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

درحال حاضر این همکاری به ویژه در مورد ازبکستان و کوبا با عضویت به عنوان ناظر مطرح شده است.

وی روز جمعه در جلسه شورای عالی اقتصادی اوراسیا گفت: توسعه همگرایی در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای بسیاری از کشورهای خارجی جالب توجه است."

پوتین با بیان اینکه تصمیمی برای ارائه وضعیت ناظر به جمهوری ازبکستان و جمهوری کوبا در جلسه روز جمعه گرفته خواهد شد، افزود: این یک اقدام کاملاً مهم در تقویت روابط این اتحادیه با شرکای طبیعی و سنتی خود می باشد.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت: توافق نامه همکاری بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای بزرگ اقتصادی از جمله چین و هند در حال اجرا است.
وی افزود: به زودی اولین دور مذاکرات در مورد توافق تجارت آزاد با هند برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، پوتین با بیان اینکه "امروز ما شروع مذاکرات مشابه با ایران را تصویب خواهیم کرد"، گفت: ایده توافق نامه های ترجیحی با اندونزی و مغولستان مورد استقبال است.

وزیر نیرو در گیلان: اتحادیه اوراسیا فرصتی مغتنم برای توسعه اقتصاد کشور استدسترسی ایران به بازار 870 میلیارد دلاری با موافقتنامه اوراسیا

پوتین گفت، تفاهم نامه ای بین دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای و کمیسیون اقتصادی اوراسیا در اجلاس سازمان همکاری شانگهای در تاریخ 10 نوامبر امضا شد.

وی تأکید کرد: ما این را گام دیگری در جهت اجرای ایده آغاز شده برای ایجاد یک مشارکت بزرگ اوراسیا در زمینه همکاری های امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه می دانیم.

پوتین گفت: از این لحاظ، گسترش همکاری با سایر کشورها و یکپارچگی منطقه ای بسیار مهم است.

وی افزود: این مسئله قبل از هر چیز در مورد پیوند دادن فعالیت های اتحادیه اقتصادی اوراسیا به اجرای طرح جاده ابریشم چین موسوم به "یک کمربند یک جاده" است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اوراسیا ولادیمیر پوتین اتحادیه اوراسیا ولادیمیر پوتین اتحادیه اقتصادی اوراسیا گسترش همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۶۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 

وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات دو سند همکاری با رئیس اماراتی این کمیسیون امضا کرد.

به گزارش ایسنا، نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات کار خود را با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، در شهر ابوظبی آغاز کرد و طی آن دو سند همکاری توسط طرفین به امضا رسید.

سند تاسیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات و سند صورت‌جلسه اولین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات، اسنادی است که در این نشست به امضای طرفین رسید.

مذاکراتی درباره توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی به‌ویژه کریدور شمال - جنوب به‌منظور گسترش ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار طرفین قرار دارد.

تسریع در انجام مذاکرات و نهایی کردن اسناد همکاری مبادله شده در حوزه های مختلف اقتصادی بین دو کشور، ایجاد کمیته اقتصادی و بازرگانی با مسئولیت وزارت صمت ایران و وزارت تجارت خارجی امارات، ایجاد و تعیین تیم مشترک کاری در زمینه همکاری‌های صنعتی و گازی و تشکیل کارگروه مشترک بانکی تحت نظارت بانک‌های مرکزی دو کشور و تشویق بانک‌های تجاری به برقراری وگسترش روابط کارگزاری بانکی بین دو کشور از جمله مواردی است که در دستور کار این نشست قرار دارد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، سومین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات کار خود را با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات در شهر ابوظبی آغاز کرد که آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده و این نشست پس از گذشت ۱۰ سال؛ به‌منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در کلیه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار شده است.

در ابتدای این جلسه طرف اماراتی ضمن اعلام تمایل دولت امارات متحده عربی به توسعه روابط با ایران نکاتی درباره میزان حجم تجارت و مبادلات بین تهران و ابوظبی بیان کرد.

این در حالی است که مذاکراتی درباره توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی به‌ویژه کریدور شمال - جنوب به‌منظور گسترش ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار طرفین قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • هر پایگاه یا سرزمینی که از آن به یمن حمله شود، هدف قرار می‌گیرد
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند