Web Analytics Made Easy - Statcounter

  «سید عباس عراقچی» شنبه‌شب در حاشیه سفر به کابل و دیدار با مقامات عالی‌رتبه افغانستان، در گفت‌وگویی، درباره اهمیت رایزنی‌های فشرده دو کشور تصریح کرد، ایران و افغانستان دو کشور همسایه هستند و منافع و نگرانی مشترک دارند.

معاون ظریف گفت: سند راهبردی ایران و افغانستان ۵ بخش دارد که ۴ بخش آن نهایی شده و فقط بخش امنیتی این سند مانده است که به‌زودی نهایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون سیاسی وزیر خارجه افزود، افغانستان درگیر مشکلات متعدد بوده است و همواره مردم و دولت ایران در کنار مردم و دولت افغانستان هستند.

عراقچی خاطرنشان کرد، این همراهی نشان می‌دهد صلح و ثبات در افغانستان، صلح و ثبات در ایران بوده و رفاه و پیشرفت مردم افغانستان ارتباط مستقیم با پیشرفت مردم ایران دارد و این یک واقعیت راهبردی است.

معاون سیاسی وزیر خارجه اظهار کرد، فکر می‌کنم همه مردم افغانستان اذعان دارند که منشاء مشکلات این کشور در ۴۰ سال گذشته از جا‌های مختلف و جانب کشور‌های دیگر بوده است.

معاون سیاسی وزیر خارجه گفت، آسیب‌هایی که افغانستان در ۴۰ سال گذشته خورده، هیچ کدام از ناحیه ایران نبوده است.

عراقچی با بیان اینکه برای رایزنی درباره سند جامع راهبردی بین ایران و افغانستان به کابل سفر کرده است ابراز امیدواری کرد، این دور از مذاکرات در کابل، دور پایانی باشد، چرا که پیشرفت‌های خوبی درباره این سند حاصل شده است.

معاون سیاسی وزیر خارجه با بیان اینکه امیدواریم امروز جمع‌بندی نهایی درباره سند جامع راهبردی انجام شود اظهار کرد، سند جامع راهبردی چشم‌انذار روابط بلندمدت ایران و افغانستان را ترسیم و اصول این روابط مشخص می‌کند و نقش مهمی در تحکیم روابط دو کشور دارد.

عراقچی همچنین درباره برخی اظهارنظر‌ها در زمینه مکان مذاکرات صلح افغانستان در دوحه گفت، مذاکرات صلح افغانستان در دوحه، مذاکراتی بین خود افغا‌ن‌هاست و کشوری نباید در جزئیات آن دخالت کند و محل مذاکرات در حالت ایده‎آل باید در داخل افغانستان باشد و البته فقط افغان‌ها در این زمینه تصمیم می‌گیرند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سید عباس عراقچی عباس عراقچی ایران و افغانستان کابل پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۶۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در مراسم آغاز پروژه ساخت جاده هرات-غور اظهار داشت ساخت بزرگراه‌ها نقش مهمی در توسعه تجارت و ترانزیت افغانستان با کشورهای منطقه‌ دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در مراسمی با حضور والی هرات، والی غور، فرمانده سپاه 207 الفاروق و مسئولین حکومتی و نظامی غور و هرات پروژه ساخت جاده هرات-غور را افتتاح کرد.

ملا برادر در این مراسم گفت: بخش حمل و نقل نقش مهمی در رشد اقتصادی افغانستان دارد و با توجه به این اهمیت، امارت اسلامی این بخش را در اولویت‌های خود قرار داده است که نشست‌های پی‌درپی با کشورهای همسایه و منطقه به منظور توسعه و سازندگی اساسی آن ادامه دارد.

وی افزود: این جاده یکی از پروژه‌های مهم و ملی افغانستان است که ولایت‌های هرات، غور، بامیان، دایکندی و میدان وردک را از طریق حمل و نقل زمینی به کابل وصل می‌کند.

معاون نخست‌وزیر حکومت طالبان پیش از این گفته بود جاده‌‎ای در شهرستان «واخان» ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان درحال ساخت است که با تکمیل آن مسیر جدیدی میان افغانستان و چین ایجاد می‌شود.

وی افزود این جاده که افغانستان و چین را به هم وصل می‌کند، می‌تواند مسیری برای تردد و انتقال کالاهای تجاری دو کشور باشد.

هیئت اقتصادی افغانستان در راه تهران؛ «ملابرادر» عازم ایران شدمعاون نخست وزیر افغانستان خطاب به تاجران ترک: برای سرمایه گذاری زمینه خوبی فراهم شده استانتقاد ملابرادر از سکوت جامعه جهانی درباره توقیف دارایی‌های افغانستان

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • توقف ساخت المان غواصان دریادل در زنجان
  • منصوری: در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم روندی رو به رشدی داریم
  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • ببینید | دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ مگر سیلاب به داد مردم سیستان برسد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • یک جام و دو فینال/ ایران به دنبال فتح آسیا؛افغانستان در پی فصل نو
  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد