Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@11:55:34 GMT

حفاظت از بورس با ۲۸ لایه نظارتی

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۶۷۸۴

حفاظت از بورس با ۲۸ لایه نظارتی

معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران ساز و کارها و رویه های نظارت بر بازار سرمایه کشور را محکم و قابل دفاع ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر ۲۸ ردیف و لایه نظارتی در بورس تهران تعبیه شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمود گودرزی در برنامه به وقت تحلیل شبکه تلویزیونی "ایران کالا" که با محوریت "اقدامات ناظر بازار سرمایه برای ایجاد بازاری شفاف و سالم" برگزار شد، گفت: تمام ساز و کارها و رویه‌های نظارت بر بازار سرمایه و کشف تخلفات و دستکاری های احتمالی در دل این بازار تعبیه شده و باید  اجازه داد سازمان بورس و ارکان، کار خود را در این خصوص انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران افزود: غیر از قانون بازار اوراق بهادار و اساسنامه بورس تهران ، ده ها دستورالعمل نظارتی از جمله آیین نامه معاملاتی بورس تهران، دستورالعمل انضباطی کارگزاران، دستورالعمل مقابله با پولشویی، دستور العمل بازارگردانی و افشای اطلاعات ناشرین برای بازار سرمایه پیش بینی شده است تا کنترل ها شکل دقیق تری به خود گیرد و نیاز به ورود نهادهای غیرمرتبط به موضوع نباشد.

گودرزی با اشاره به اینکه 28 ردیف نظارتی در بورس تهران تعبیه شده است، اظهار داشت: تاکنون بیش از 629 مورد رسیدگی داشته ایم؛ همچنین 930 مورد تذکر شفاهی به کارگزاران و سهامداران عمده داده شده است.

ارائه سهام عدالت به همه جاماندگان پس از تأیید شورای نگهبان

به گفته گودرزی با اشاره به اینکه در این بازار باید تمامی اطلاعات در خصوص ناشران در دسترس باشد، افزود: در حال حاضر سامانه کدال این کارکرد را در بازار سرمایه کشور دارد. ضمن اینکه در بازار کارا و شفاف،  اطلاعات باید  صحیح و قابل اعتماد نیز باشد.

وی در ادامه این گفت و گو در پاسخ به این سوال که چرا گاهی ناظر بازار علیرغم اینکه به نظر می رسد عرضه و تقاضا به شکل عادی در جریان است ، بخشی از معاملات را ابطال می کند، گفت: گاهی آنچه دیده می شود تنها یک روکش است و طبیعی است که بر اساس آن نمی توان قضاوت کرد . چرا که ممکن است دستکاری هایی از سوی یکی دو نفر خاص صورت گرفته و لازم باشد ناظر بازار به مساله ورود کند .

معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران افزود: در صورتی که خبر محرمانه ای در بازار درز کرده باشد یا جمع معاملات غیرعادی باشد ناظر حتما به آن رسیدگی خواهد کرد . البته گاهی نیاز است که امکان دسترسی به سامانه های خارج از بازار نیز فراهم باشد تا نظارت در شکل دقیق تر خود انجام شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بورس تهران بورس تهران بازار سرمایه اوراق بهادار بورس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۶۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران

نعمت الله حاتمی معاون سیاسی و امنیتی فرماندار دهلران در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: گشت‌های مشترک بازرسی ستاد تنظیم بازار شهرستان در قالب سه تیم به صورت روزانه برای نظارت بر قیمت‌ها و برخورد با متخلفان در شهرستان فعال شده است.

حاتمی با تأکید بر اینکه نظارت و بازرسی بازار و رصد قیمت‌ها ادامه دارد، افزود: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و دیگر تخلفات، انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار ضروری است.

وی افزود: مسئولان شهرستان باید وضعیت عرضه کالا‌های اساسی را رصد کنند و اجازه سودجویی را به متخلفان ندهند.

حاتمی با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته بین دستگاه‌های متولی، تصریح کرد: نظارت در سطح شهرستان باید تقویت شود و مصوبات ستاد تنظیم بازار باید اجرایی شوند

وی به راه اندازی دوشنبه بازار و جمعه بازار برای عرضه برخی محصولات و کالا‌های اساسی مورد نیاز خانواده‌ها با قیمت عمده و پایین‌تر از نرخ بازار در شهرستان خبر داد و گفت: جهاد کشاورزی و شهرداری باید به قید فوریت مکانی برای این بازار جانمایی کنند.

معاون سیاسی فرماندار ویژه شهرستان دهلران گفت: مسئولان باید برابر مسولیت که پذیرفته‌اند پای کار باشند و مطالبات به حق مردم در حوزه‌های مختلف را پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران