Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@13:46:15 GMT

صادرات ۱۸۵ هزار تن محصولات شوینده

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۷۲۵۰

صادرات ۱۸۵ هزار تن محصولات شوینده

دبیر میز محصولات شیمیایی و سلولزی سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: آمارها حاکی از صادرات ۱۸۵ هزار تن محصولات شوینده به ارزش ۷۶ میلیون دلار در هشت ماهه امسال است که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد هفت درصدی وزنی و ۱۴ درصدی در ارزش نشان می‌دهد.

"ندا عطایی" افزود: شناسایی مقاصد صادراتی در بازارهای بین‌المللی و کشورهای منطقه در حوزه محصولات بهداشتی نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه صادرات این محصولات در دوران فراگیری ویروس کرونا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان‌داشت: توان بالای تولید این محصولات سبب شده ایران در زمره یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات شوینده در منطقه قرار گیرد و با توجه به ظرفیت تولیدی و همچنین تنوع محصولات، بدون شک تحقق اهداف صادراتی آن امکان‌پذیر است.

عطایی اظهار داشت: بر اساس آمار گمرک ایران، در هشت ماهه امسال محصولات شوینده از جمله پودر، مایع گرانول برای شست‌وشو و پاکیزگی شامل دستی و ماشینی، دترجنت، قرص، ژل، کنسانتره برای شست‌وشو، الکیل بنزن سولفونه، پاک‌کننده‌های صنعتی، دستشویی و انواع صابون شامل (مایع، پودر، بچه، طبی، رختشویی) صادر شده است.

وی ادامه‌داد: در این مدت، بیشترین صادرات به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، آذربایجان، چین، ازبکستان، ترکیه، قزاقستان و هند بوده است به طوری که در مجموع نزدیک به ۹۷ درصد از کل صادرات این بخش به این کشورها بوده است.

دبیر میز محصولات شیمیایی و سلولزی سازمان توسعه تجارت گفت: با توجه به بررسی آماری انجام شده طی سنوات گذشته در صنعت شوینده ایران، عمده محصولات صادر شده، محصولات نهایی و عمده کالاهای وارداتی محصولات واسطه‌ای از جمله انواع اسانس‌های مورد استفاده در صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی و پاک‌کننده‌های صنعتی و موم‌های مصنوعی بوده است که در فرآیند تولید مصرف می‌شود.

وی افزود: براساس گزارش‌های اعلام شده مبنی بر تامین مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده در بازار داخل در شرایط کرونا که نتیجه همکاری بخش‌های مختلف و همچنین توان بالا و تنوع محصولات تولیدی صنایع بهداشتی در کشور بوده است و با توجه به اینکه ظرفیت تولیدی مورد نیاز در کشور بیش از نیاز کنونی است، در صورت تمدید مجوز صادرات این گروه محصولات می‌توان به ۸۰ هزار تن انواع پودر شوینده و ۶۵ هزار تن صابون و انواع مایعات در سه ماهه پایانی امسال امیدوار بود.

عطایی گفت: با توجه به تقاضای رو به افزایش این محصولات در کشورهای منطقه ضروری است از همه ظرفیت‌های این صنعت بزرگ هم در راستای تامین تقاضای نیاز داخلی و هم در حوزه صادرات غیرنفتی استفاده شود.

 از نیمه شهریور ماه با اعلام دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت ممنوعیت صادرات اقلام سلامت‌محور رفع شد.

بر همین اساس، صادرکنندگان تا پایان آذر ماه مهلت دارند نسبت به صادرات محصولات بهداشتی، صابون و آب ژاول اقدام کنند./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: محصولات شوینده هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۷۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش قدس آنلاین، حامد نجفی علمدارلو افزود: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و تداوم آن نیازمند افزایش تولید است، افزود: تامین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تامین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تامین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • آشنایی با کابل نسوز
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان