Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه یکی از فضاهایی که می‌توان دانشجویان بیشتری را مخاطب برنامه‌های فرهنگی قرار داد، کلاس‌های درسی است، افزود: باید تاثیرگذاری فرهنگی از طریق اساتید وکلاس‌های درسی پیگیری شود.

جهان بین اظهارکرد: دانشگاه بدون حضور دانشجویان کم فروغ است و یکی از عوارض منفی کرونا عدم حضور دانشجوها در دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مجازی شدن آموزش دانشگاه‌ها موجب محدودیت برنامه‌های فرهنگی شده است، گفت: البته  زمانی هم که دانشجویان در دانشگاه حضور داشتند تعداد کسانی که مخاطب برنامه‌های فرهنگی بودند بخش کمی از دانشجویان بودند اما حضور آنها باعث نمی‌شد که این سوال را بپرسیم که برای پوشش یک یکم مخاطبین چه باید کرد؟ اما الان در حال حاضر شیوع بیماری کرونا و غیرحضوری شدن دانشگاه موجب شده که به فکر برویم چه اقداماتی می‌شود برای استقبال حداکثری دانشجویان از برنامه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی انجام داد. 

دکتر جهان بین با اشاره به اینکه یکی از فضاهایی که می‌توان دانشجویان بیشتری را مخاطب برنامه‌های فرهنگی قرار داد، کلاس‌های درسی است، افزود: باید تاثیرگذاری فرهنگی از طریق اساتید و کلاس‌های درسی پیگیری شود که در این صورت اثرگذاری عمیق تر و ماندگارتری خواهد داشت. این مسائل می‌تواند هم از طریق اساتید دروس معارف و هم از طریق اساتید دروس تخصصی مطرح شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص استفاده دانشجویان از فضای مجازی اظهارکرد: زمانی که دانشجویان در دانشگاه حضور داشتند بخش قابل توجهی از زمانشان را در فضای مجازی سپری می‌کردند که این زمان در حال حاضر بیشتر هم شده است. بنابراین باید برای فضای مجازی هم فکری بشود که هم از ظرفیت و مشارکت دانشگاهیان در بخش‌های فرهنگی استفاده شود و هم در سطح بالاتر، اکوسیستمی در دانشگاه طراحی شود که ارتباط با دانشجویان بر مدار فرهنگی شکل بگیرد. 

تشکل‌های دانشجویی در دوران غیبت دانشجویان باید قوی‌تر از پیش عمل کنند

وی با تاکید بر نقش مهم تشکل‌ها، بسیج دانشجویی و کانون‌های دانشجویی، تصریح کرد: این بخش‌ها باید در دوران غیبت دانشجویان نیز در دانشگاه قوی تر از دوران حضور آنها ظاهر شوند.

جهان بین گفت: بر اساس آنچه گفته شد برای اثر گذاری فرهنگی در دوران کرونا و غیبت دانشجویان باید روی سه حوزه اساتید، فضای مجازی و تشکل‌ها، بسیج دانشجویی و کانون‌ها متمرکز شویم.

راه اندازی دبیرخانه حمایت و پشتیبانی محتوایی و تامین استاد در دانشگاه آزاد اسلامی

وی تاکید کرد: در بخش فعالیت اساتید، هر چه که اساتید از نظر فرهنگی قوی تر و توانمند تر باشند اثرگذاری بیشتری در کلاس دارند و در این زمینه زیر ساخت‌هایی لازم است. در این راستا دبیرخانه حمایت و پشتیبانی محتوایی و تامین استاد تاسیس و سامانه‌ای راه اندازی شده که مراحل نهایی را می‌گذراند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد ادامه داد: تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند برای دوره‌هایی که برگزار می‌کنند از ظرفیت این دبیرخانه و سامانه برای دانش افزایی و ارتقا اساتید استفاده کنند. 

جهان بین گفت: البته مهم تر از زیرساخت‌های قانونی تعامل و همفکری و همراهی با اساتید است.

استفاده از فضای مجازی برای برگزاری جشنواره حماسه تا حماسه

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در بخش فضای مجازی، جشنواره حماسه تا حماسه درحال برگزاری است. در این جشنواره دانشگاهیانی که بتوانند ۵ پست در رابطه با حماسه‌هایی که از هفته دفاع مقدس تا ۲۲ بهمن هست بگذارند وارد رقابت می‌شوند و ابتدا در سطح واحد و سپس در سطح استان و کشور ارزیابی خواهند شد. 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هشتک از حماسه تا حماسه بیش از ۵۰ هزار بار در فضای مجازی ثبت شده است، گفت: این مساله با تلاش و استقبال دانشگاهیان اتفاق افتاده است.

سامانه دانشجویار در روز دانشجو راه اندازی شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه دانشجویار در این دانشگاه گفت: خدماتی که تاکنون به صورت حضوری به دانشجویان ارائه می‌شد از این پس در این سامانه و به صورت مجازی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از خدمات این سامانه ایجاد بازاری است که دانشجویان در آن می‌توانند محصولاتی را که تولید می‌کنند اعم از محصولات فرهنگی، علمی و... به فروش برسانند. 

فرزاد جهان بین در پایان خاطرنشان کرد: در بحث تشکل‌ها و کانون‌ها نیز آیین نامه‌ها را اصلاح کرده و تلاش داریم موانع نقش آفرینی را برطرف کنیم تا فعالان دانشجویی بتوانند به راحتی فعالیت کنند.

منبع: آنا

انتهای پیام/

حمید انصاری کد خبر: 1083867 برچسب‌ها فرزاد جهان بین فعالیت فرهنگی سامانه دانشجویار

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی کرونا کرونا دانشگاه آزاد اسلامی کرونا دانشگاه آزاد اسلامی فرزاد جهان بین فعالیت فرهنگی سامانه دانشجویار معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برنامه های فرهنگی طریق اساتید کلاس های درسی فضای مجازی راه اندازی جهان بین تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۷۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاهیان مازندران از خیزش جهانی دانشجویی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مختلف استان در اجتماعی به منظور حمایت از دانشجویان آزاده جهان در آمریکا و اروپا در خیزشی دانشجویی ضد جنایت اسرائیل غاصب در کشتار مسلمانان مظلوم غزه، از این بیداری دانشجویان حمایت کردند.

اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه های استان امروز شنبه ۸ اردیبهشت در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا ،اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان را محکوم کردند.

همچنین تجمع اساتید، دانشجویان و کارکنان برخی دانشگاه ها نیز برای حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل، برگزار شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاهیان مازندران از خیزش جهانی دانشجویی
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • اجتماع دانشجویان قائم شهر در حمایت از قیام جهانی دانشجویی
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • دانشگاه پادگان نیست
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد