Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: بارش برف و باران با حجمی غیرقابل پیش بینی، شهر را با اختلال‌هایی از جمله آبگرفتگی معابر و سیل مواجه می‌کند. اما تاکنون لایروبی مستمر و نظارت دقیق بر شبکه اصلی و فرعی جمع آوری آب‌های سطحی شهر تهران سبب جلوگیری از وقوع سیلاب‌هایی نظیر پلدختر، ماهشهر و ... شده است.
حبیب پوش پارس، مدیرعامل شرکت خاکریزآب در گفتگو با شهر، درباره وضعیت شبکه اصلی جمع آوری آب‌های سطحی با قرارگیری در فصل بارش باران و برف، توضیح داد: 530 کیلومتر طول مسیر شبکه اصلی جمع آوری آب‌های سطحی در شهر تهران است که این شبکه نقش مدیریت سیلاب را در شهر تهران ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه اصلی جمع آوری آب‌های سطحی از لحاظ عمرانی و نگهداشت (مرمت، بازسازی‌، رفع گلوگاه‌های سیلابی) در وضعیت مناسبی قرار دارد.
او ضمن اشاره به لایروبی مستمر نیروهای حوزه خدمات شهری در مسیل‌ها و کانال‌های اصلی جمع آوری آب‌های سطحی از ماه‌های گذشته، گفت: همچنین این لایروبی مستمر و منظم در شبکه فرعی جمع آوری آب‌های سطحی به عنوان انهار محلات و کوچه‌های فرعی که بیش از 10 هزار کیلومتر طول دارد، نیز انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت خاکریزآب با بیان اینکه از نظر فرهنگی مشکلاتی نظیر عدم مسئولیت پذیری شهروندان نسبت به پاکیزگی انهار وجود دارد، افزود: عدم مسئولیت پذیری شهروندان و رهاکردن زباله در انهار اصلی و فرعی سبب می‌شود تا زحمات نیروهای خدمات شهری چند برابر شود.
به گفته پوش پارس؛ فعالیت‌های شبانه روزی نیروهای خدمات شهری در لایروبی و پاکسازی انهار محلی باعث شده تا در مجموع وضعیت شبکه اصلی و فرعی جمع آوری آب‌های سطحی در سطح خوب و مناسبی قرار گیرد.
او ضمن اشاره به اختلاف ارتفاع 900 متری شهر تهران از شمال تا جنوب، گفت: درواقع شهر تهران با عبور هفت رودخانه از دل خود، همیشه در معرض تهدید سیلاب قرار دارد. اگر اقدامات لایروبی و پاکسازی مستمر و صحیحی در حوزه عمران و خدمات شهری به صورت شبانه روزی صورت نمی گرفت، وضعیت تهران نیز مشابه سربندر، ماهشهر، پلدختر و گلستان بود.
مدیرعامل شرکت خاکریزآب در پایان بیان کرد: اقدامات انجام شده در حوزه معاونت فنی و عمرانی و خدمات شهری تاکنون نتیجه بخش بوده و درحال حاضر هیچ مشکلی در شهر تهران از وضعیت شبکه اصلی و فرعی جمع آوری آب‌های سطحی وجود ندارد. امید است که سهم مردم شهر تهران از باران، زیبایی و آرامش در سال جاری باشد.
خبرنگار: ملیکا هاشمی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اصلی جمع آوری آب های سطحی لایروبی مستمر اصلی و فرعی خدمات شهری شهر تهران شبکه اصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۷۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، فاطمه زارع افزود: با این حال برخی از نقاط شهر دچار مشکل و حادثه شد که نسبت به شناسایی آنها اقدام و قراراست با حفر چاه‌های متعدد و سایر راهکار‌ها رفع شود.

وی افزود: نقاط حادثه خیز شهر در بارندگی اخیر ازجمله میدان صنعت، بلوار شهید بارتکوب زاده، محله حسن آباد و برخی معابر شهر است که در صدد هستیم در اسرع وقت رفع تا در هنگام وقوع بارندگی دیگر شاهد آبگرفتگی در هیچ منطقه‌ای از شهر نباشیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگر از سخنان خود مطرح کرد: همچنین در این نشست از کمیسیون با توجه به ارائه گزارش سازمان پسماند مقرر شد جهت حفظ بهداشت و محیط زیست شهری و جلوگیری از آلودگی آب و خاک، محل دفن پسماند‌های مراکز درمانی با ظرفیت دفن ۵ ساله با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال احداث شود.

دیگر خبرها

  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند
  • شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق حرفه ای خودرو
  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی